Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از وبدا دکتر بهرام عین اللهی در تماس تلفنی با  رییس اورژانس کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، خواستار رسیدگی فوری و آمادگی مراکز درمانی بیمارستان‌های این استان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه زلزله شب گذشته هرمزگان شد.

وی در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه زلزله انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت همچنین به جعفر میعادفر، رییس اورژانس کشور ماموریت داد تا در محل حادثه حاضر شود. 

در این تماس تلفنی همچنین دکتر حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر تخصصی درمان برای ارائه خدمات به مصدومان، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اورژانس، اقدامات تشخیصی  و رسیدگی‌های درمانی به آسیب دیدگان زلزله، به وزیر بهداشت ارائه کرد و از آمادگی کامل بیمارستان‌های هرمزگان برای اقدامات درمانی آنان خبر داد.

وی گفت : تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به منطقه سایه‌خوش و سایر روستاهای اطراف بندرلنگه اعزام شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این تماس تلفنی با اشاره به آماده باش تمامی نیروهای اورژانس و کادر درمان افزود:  تمام بیمارستان‌های استان  در آماده‌باش کامل هستند و   آمبولانس‌های این دانشگاه به همراه امکانات کامل خدمات اورژانس از بندرعباس به بخش مهران اعزام شده است.
 

از ساعت ۲ و ۲ دقیقه و هفت ثانیه با مداد شنبه یازدهم تیر ۱۴۰۱ تا کنون ۱۳ بار بندر خمیر و مناطق اطراف آن لرزیده که ۲ زلزله آن ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری بوده به طوری که وحشت مناطق زلزله زده و شهرهای اطراف آن را در بر گرفت و مردم را به خیابان ها و بوستان ها کشاند.

وقوع زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری به همراه ده‌ها پس لرزه در روستاهای بندرخمیر تاکنون پنج کشته و ۱۹ زخمی بر جا گذاشته است.

به گزارش ایرنا از مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، ششمین زلزله بامداد امروز شنبه (یازدهم تیر ۱۴۰۱) در استان هرمزگان زلزله ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر در ساعت سه و ۴۳ دقیقه و ۴۵ ثانیه حوالی بندر خمیر و بندر لافت در استان هرمزگان به وقوع پیوست.

این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۵۵.۳۷ و عرض جغرافیایی ۲۶.۸۵ و در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داده است.

برچسب‌ها بهرام عین اللهی هرمزگان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهرام عین اللهی هرمزگان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهرام عین اللهی هرمزگان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت زلزله دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تماس تلفنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور

 به گزارش وبدا، این تجهیزات به طور قابل توجهی ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد. اقلام اهدایی قرار است در استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند.

دستگاه دفیبریلاتور می‌تواند نجات بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد. این وسیله ریتم ضربان قلب را به طور موثر پایش کرده و با ارسال شوک‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌کند. طراحی این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که با حداقل آموزش پزشکی می‌توان از آن استفاده کرد و به این دلیل برای تیم‌های پاسخ به فوریت‌های پزشکی بسیار با ارزش هستند.

سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه ها، عنوان کرد: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌های مؤثر و به موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد.

وی همچنین گفت: اهدای این تجهیزات، که به طور مشترک از سوی دفتر کمک‌های انسانی اتحادیه اروپا تامین مالی شده است، تاکیدی است بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌های آسیب پذیر.

گفتنی است، این پروژه در راستای ماموریت سازمان جهانی بهداشت، یعنی تضمین دسترسی همگانی به خدمات باکیفیت سلامت، به ویژه در مناطقی که با بحران‌های انسانی مواجه هستند، انجام گرفته است. هدف نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران این است که از طریق توانمندسازی نهاد‌ها و ارائه دهندگان خدمات سلامت محلی به ارتقای تاب آوری و پایداری نظام سلامت در استان‌های هدف کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است