Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبری نژاد پیش از این فرماندار استهبان بود که هم اینک نامش به عنوان نخستین فرماندار شهرستان تازه تاسیس جویم در تاریخ این شهرستان ثبت شد.

شهرستان شدن نخستین گام برای توسعه جویم و جنوب فارس است

استاندار فارس در این آیین گفت: رویکرد و راهبرد دولت سیزدهم و مهمترین شاخص و ویژگی های بارزآن بر عدالت محوری و مردمی بودن استوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ایمانیه یادآور شد: سایر مناطق و بخش های دیگر در استان فارس و به ویژه خطه جنوب مطمئن باشند که چنانچه شرایط لازم را برای ارتقا داشته باشند ، مجموعه استانداری با تمام توان پیگیری خواهد کرد.

وی گفت: حضور پنج فرماندار جنوبی فارس در آیین معارفه فرماندار شهرستان تازه تاسیس جویم و حضور جمعی از هنرمندان و  اعضای شورای اسلامی شهرستان لارستان و دیگر مناطق نشانه هماهنگی و ویژگی بارز این خطه یعنی وحدت به عنوان نماد اصلی و شاخص این خطه است.

وی بیان کرد: منطقه جنوب فارس همواره نمادی از وحدت و دیانت و سخاوت و الگوی تمام عیار از وحدت بین شیعه و سنی است.

ایمانیه تصریح کرد: ارتقای شهرستان جویم و بسیاری از توفیق ها و اقدامات مهم در حوزه های خطه جنوب هم در سایه همین وحدت و همراهی همیشگی مردم با نظام، انقلاب  ارزشمند رقم خورده است.

استاندار فارس گفت: باید این ارتقای سیاسی نخستین راه برای توسعه و پیشرفت همه جانبه شهرستان تازه تاسیس جویم و همه مناطق جنوبی استان باشد.

هدیه دولت سیزدهم

امام جمعه شهر جویم هم در آیین معارفه فرماندار جدید شهرستان جویم گفت: ارتقای بخش جویم به شهرستان بهترین هدیه دولت سیزدهم به مردم خونگرم و قدرشناس این خطه بوده است.

حجت الاسلام اسماعیل احمدی اظهار داشت: باید از همه کسانی که در شهرستان شدن جویم به ویژه استاندار فارس، حسین حسین زاده نماینده مردم شهرستان های پنج گانه جنوب فارس، مجموعه وزارت کشور که برای تحقق آرزوی دیرینه و ۸۴ ساله مردم این دیار نقش داشتند قدردانی کرد.

نماینده مردم شهرستان های پنج گانه لارستان، خنج ، اوز، گراش و جویم در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شهرستان شدن جویم پاسخ همدلی ها ، مودت و پای کار بودن مردم و مسئولان این خطه بود.

حسین حسین زاده تصریح کرد: مردم جویم با اخلاص و همدل و هماهنگ با مسئولان و نخبگان و دلسوزان این منطقه خواستند و این آرزوی دیرینه آنها هم محقق شد.

در پی تصویب و ابلاغ دستورالعمل هیات دولت برای ارتقای بخش جویم لارستان به شهرستان و با اضافه شدن جویم به شهرستان ، تعداد شهرستان های استان فارس به ۳۷شهرستان افزایش یافت.

پیش از این، جویم بزرگ‌ترین بخش استان فارس و یکی از توابع شهرستان لارستان در جنوب شرقی استان فارس بود.

 فاصله شهر جویم تا لار مرکز شهرستان لارستان و شیراز به ترتیب ۱۱۰ و ۲۵۰ کیلومتر است.

استان فارس چهارمین استان کشور از نظر وسعت و جمعیت، پیش از این در تقسیمات کشوری شامل ۳۶ شهرستان بود که با تصویب شکل گیری شهرستان جویم در هیات وزیران، شمار شهرستان‌های این استان به ۳۷ شهرستان افزایش یافت.

شهر جویم که به عنوان زمرد جنوب نیز از آن یاد می شود یکی از کهن ترین و با سابقه ی دیرینه دارای آثار تاریخی متعدد از ایران باستان است.

اساس اقتصاد شهرستان جویم بر پایه کشاورزی، دامداری و کارگری بنا نهاده شده است؛ عمده‌ترین فرآورده‌های کشاورزی عبارتند از گندم، جو، پنبه، مرکبات، کنجد، خرما و تره‌بار. کارگری یکی از مشاغل اصلی مردمان این بخش را تشکیل می‌دهد. بسیاری از مردم این منطقه همچون دیگر شهرهای جنوبی فارس در کشورهای حاشیه خلیج فارس به کار تجارت و کارگری اشتغال دارند.

از سال‌۱۳۷۵ تاکنون تعداد ۴۰‌ اثر باستانی بخش جویم در ردیف آثار ملی ایران به ثبت رسیده است که ۲۰‌تای آن در شهر جویم قرار دارد.

از جاذبه‌های شاخص گردشگری جویم می‌توان چشمه سرچشمه،  سرو ۱۷۰۰ ساله و آبشار رحمت آباد، کاروانسرای خواجه ابوالحسن، کاروانسرای شترخانه، کاروانسرای صفی قلی، آرامگاه شیخ اسماعیل جویمی، مسجد جامع جویم، کاروانسرای رضا قلی خان ، حمام خضر ،حمام قطب آباد، آسیاب شاهی ،آب انبارهای میانده و قطب آباد و گود کر، قلعه سمیران ، کاخ کیقباد و آرامگاه سید ابو احمد جویمی  نام برد.

برچسب‌ها جویم محمدهادی ایمانیه لارستان فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جویم محمدهادی ایمانیه لارستان جویم محمدهادی ایمانیه لارستان فارس شهرستان جویم استان فارس شهر جویم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۰۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان

رژیم صهیونیستی برای نخستین بار یک خودرو را در منطقه «الزهرانی» در جنوب لبنان هدف حمله پهپادی قرار داد و یک نفر در این حمله به شهادت رسید.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی صبح امروز سه‌شنبه یک خودرو غیرنظامی را در مسیر شهرک «عدلون» در منطقه «ابوالاسود» الزهرانی در جنوب لبنان هدف حمله پهپادی قرار داد.

خبرنگار المیادین ضمن اعلام این خبر افزود که پیکر یک شهید از خودرویی که هدف حمله پهپادی رژیم صهیونیستی قرار گرفت، خارج شده است.

وی تأکید کرد که این نخستین بار است که منطقه الزهرانی در جنوب لبنان هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد.

به‌گفته خبرنگار المیادین، نیروهای دفاع مدنی بلافاصله برای خاموش کردن آتش در پی حمله پهپادی رژیم صهیونیستی وارد عمل شدند.

رژیم صهیونیستی مدعی شده است که در این حمله یکی از فرماندهان پدافند هوایی حزب الله را به شهادت رسانده‌ است.

این حمله در حالی صورت گرفت که شب گذشته نیز مناطق یارون، جبور، طیرحرفا و علما الشعب در جنوب لبنان هدف حملات رژیم اشغالگر قرار گرفتند.

حزب الله لبنان هم صبح امروز در پاسخ این تجاوزگری‌ها، شهرک صهیونیست‌نشین «المطله» را هدف حمله قرار داد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کوهبنان
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • تاسیس ۱۶ موسسه فرهنگی و هنری در استان
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • فرماندار ویژه کاشان معرفی شد
  • دستیار ویژه فرماندار شهرستان نیکشهر منصوب شد