Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل رفیعی در آیین افتتاح فعالیت‌های تابستانه دانش‌آموزان، با اشاره به اهمیت بالای برنامه‌های تابستانی برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها، عنوان کرد: بحث برنامه‌های تابستانی و اوقات فراغت، مطالبه مهم خانواده‌ها و دانش‌آموزان بوده و تابستان فرصت مغتنمی برای پرداختن به موضوعات مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان افزود: انتظار می‌رود با برنامه‌های متنوع و بانشاط و نیز با در نظر گرفتن نیازهای جسمی، معنوی و اخلاقی دانش‌آموزان، زمینه حضور پرانرژی این قشر محصل طی مهرماه امسال‌ در مدارس فراهم شود.

وی با اشاره به تاثیر بیماری کرونا بر پرورش و تربیت دانش‌آموزان، گفت: به دلیل وقفه دو ساله‌ای که بیماری کرونا در فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان ایجاد کرد و زندگی همه را تحت تاثیر قرار داد، انتظار می‌رود در تابستان امسال‌ مربیان و دست‌اندرکاران با انرژی مضاعف برای ارتقای تربیت این نسل تلاش کنند.

رفیعی با اشاره به تاثیر منفی دنیای الکترونیک و فضای مجازی بر تربیت دانش‌آموزان، اظهار کرد: باید تلاش کنیم که دانش‌آموزان هرچه بیشتر از گوشی موبایل و عوارض دنیای مجازی فاصله بگیرند و به فعالیت‌های جسمی و روحی سالم گروهی روی آورند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به نکاتی که باید در بحث تربیت و آموزش مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: نکته اول تنوع در برنامه‌های اوقات فراغت و امکان انتخاب اختیاری دانش‌آموزان و نیز حضور پررنگ‌تر است، به نوعی که دانش‌آموز شوق حضور در مراکز پرورشی و تربیتی را داشته باشد و آموزش‌وپرورش این ظرفیت را دارد که این خلاء را پر کند.

وی ادامه داد: نکته بعدی لزوم افزایش جذابیت به جهت ایجاد انگیزه یادگیری برای جلب تعداد بیشتری از دانش‌آموزان در برنامه‌های پرورشی است و نکته بعد پرهیز از اقدامات آماری و توجه به کیفیت کار است و این آسیبی است که در بسیاری از برنامه‌های فرهنگی مشاهده می‌کنیم که صرفاً به لحاظ کمیت برنامه‌ها مورد توجه بوده و کیفیت پرورش و تربیت فراموش می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه تنها کسب رتبه برتر دانشگاهی و تحصیل در دانشگاه‌های مطرح رمز موفقیت نیست، گفت: ما باید با استفاده از برنامه‌های متنوع و مفید و زمینه بروز و کشف استعداد دانش‌آموزان را فراهم کنیم و به آن‌ها بیاموزیم که تنها راه موفقیت آزمون کنکور و دانشگاه نیست، بلکه با برنامه‌های مفید این قشر را در مسیر مناسب خودشان قرار دهیم.

وی با اشاره به مسئله‌ای که در استان زنجان در مورد پرورش و تربیت دانش‌آموزان مطرح است، عنوان کرد: بحث تفکر مدیریتی و محوریت قرار دادن آموزش‌وپرورش در برنامه‌های اوقات فراغت به طور خاص در استان زنجان در حال پیگیری است و باید در این راستا دستگاه‌های مرتبط، آموزش‌وپرورش را یاری دهند.

رفیعی با اشاره به ایجاد قرارگاه فرهنگی دانش‌آموزی در استان زنجان، اظهار کرد: باید عدالت‌محوری را اولویت اصلی برنامه‌های فرهنگی قرار دهیم و این طرح‌های آموزشی به طور یکسان برای مشارکت دانش‌آموزان در سطح استان به خصوص مناطق محروم ایجاد شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم با زحمات همه دستگاه‌های مربوطه بتوانیم در انتهای تابستان شاهد ارتقا و تعالی فرهنگی و تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان و ایجاد شور و نشاط جسمی در این قشر محصل باشیم.

انتهای پیام/2308

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی زنجان رفیعی استان دانش آموزان تابستان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دانش آموزان برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۰۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتکاف علمی دانش آموزان لرستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در بازدید از پایگاه علمی دبیرستان دخترانه شاهد خرم آباد گفت: طرح اعتکاف علمی در ۱۵ مدرسه منتخب استان در حال اجرا است تا دانش آموزان پایه دوازدهم بتوانند در ایام تعطیلات نوروز بدون دغدغه و در محیطی آرام مطالعه کنند.

رضا عزتی افزود: در این طرح با حضور معلمان به مشکلات درسی دانش آموزان نیز پرداخته می‌شود.

وی اظهارداشت: برای ارتقا و برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و تقویتی و همچنین اعتکاف علمی اعتباری در نظر گرفته شده تا دانش آموزان لرستانی همانند پارسال با کسب رتبه‌های خوب در آزمون سراسری بدرخشند.

گفتنی است سال گذشته بعد از تجزیه و تحلیل امتحانات دی ماه با حضور مدیران شهرستان‌ها و مناطق، کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه برای دانش آموزان برگزار شد که نتیجه آن موفقیت دانش آموزان استان در آزمون سراسری بود.

دانش آموزان هم با ابراز رضایت از محیط مدرسه خواستار استمرار طرح اعتکاف علمی در ایام تعطیل به ویژه روز‌های پنج شنبه و جمعه بعد از تعطیلات نوروز شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری اعتکاف علمی در ۲۴ مدرسه آذربایجان شرقی همزمان با تعطیلات نوروزی
  • اعتکاف علمی دانش آموزان لرستانی
  • اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد
  • ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • فعالیت قرائت خانه‌ های نوروزی در استان یزد
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • فعالیت ۵۵ قرائت خانه‌ی نوروزی در استان یزد
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش