Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@10:05:52 GMT

اولین تصویر از بازیگر نقش «سلمان فارسی»

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۰۷۴۷

اولین تصویر از بازیگر نقش «سلمان فارسی»

همزمان با آغاز تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» به کارگردانی داود میرباقری در شهرک دفاع مقدس، از تصویر علیرضا شجاع نوری بازیگر نقش «سلمان فارسی» رونمایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پروژه «سلمان فارسی» که نگارش اولیه آن در ۱۳۷۸ به پایان رسیده بود، پس از وقفه­ ای ۲۰ ساله در دی‌ماه ۱۳۹۸ در کرمان کلید خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قشم، شاهرود، جلفا و رود اَرَس؛ شهرک غزالی، سواحل مازندران، شهرک سینمایی نور و... از مکان هایی بودند که ظرف دو سال گذشته فیلم­برداری در آن صورت گرفت.

در ابتدای سال جاری، تمرکز گروه بر ساخت دکورهای دیر عموریه؛ کاخ سناتور خاروس و بخش­های داخلی کلیسا بود و پس از وقفه­ای یک ماهه، فیلم­برداری در شهرک دفاع مقدس آغاز شد. ادامه این سکانس ها که مربوط به قصر خاروس است، در شهرک غزالی تصویربرداری خواهد شد.

طبق زمان­بندی، فیلم­برداری سکانس­ های مربوط به کلیسا (شاهرود) و کاروان­سرای عقیق (آبسرد) در دستور کار آتی گروه قرار دارد. تا کنون، کشور ارمنستان، اصلی­ترین مقصد برای ضبط بخش­های باقی­مانده از فصل بیزانس است. اگر فرآیند تولید مطابق با برنامه­ریزی کنونی پیش برود، بیزانس (که فصل میانی سریال محسوب می­شود) پس از کوششی ۳۶ ماهه، در اواخر پاییز ۱۴۰۱ به پایان می­رسد و گروه تولید از زمستان، فصل ایران را آغاز خواهند کرد.

تا کنون بیش از ۱۹ قسمت از این مجموعه تلویزیونی تصویربرداری و تدوین (اولیه) شده است.  

بازیگرانی همچون فرهاد اصلانی، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، احترام برومند، رامونا شاه، علی دهکردی، مرحوم چنگیز جلیلوند، مهدی فقیه، محمدجواد جعفرپور، علیرضا مهران و چند بازیگر خارجی (از کشورهای تونس، ارمنستان، مراکش، یونان و...) و حدود ۱۵۰۰  بازیگر تئاتری و بومی جلوی دوربین این سریال رفته‌اند.

متأسفانه چند روز پیش یکی از بازیگران خارجی این پروژه، هشام رستم، درگذشت. سکانس­ های سلمان فارسی، واپسین یادگارهای تصویری این هنرمند اهل تونس بود.


گفتنی است نقش این بازیگر فقید در سریال به پایان رسیده بود و نیازی به حذف بخش­های آتی، ضبط دوباره یا ادامه کار با بازیگری دیگر و تمهیداتی از این دست نیست.

داود میرباقری در یادداشتی، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت وی از زحمات این هنرمند تقدیر کردند.

هم­زمان با تولید این سه فصل، نگارش سری دوم این پروژه در جریان است. سلمان فارسی با تمرکز بر زندگی و زمانه این صحابه گران­قدر، روایتی­ است از ایران ِعهد ساسانی، جست و­جو در عالم مسیحیت (بیزانس) و درک محضر حضرت رسول. سری دوم این پروژه عظیم، وقایع ِپس از رحلت حضرت خاتم تا درگذشت سلمان فارسی را در برمی­ گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سلمان فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ رضا صفاری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین در جریان بازدید از پروژه های عمرانی و زیربنایی شهرک صنعتی لیا اظهارکرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم بیش از ۴۰ پروژه عمرانی و زیر بنایی برای توسعه و تقویت زیرساخت ها، تملک اراضی و تکمیل پروژه های در حال اجرا با اعتباری بالغ بر نه هزار میلیارد در شهرک ها و نواحی صنعتی تابعه استان سرمایه گذاری می شود.

وی یادآور شد: این اعتبارات یاد شده برای اجرای پروژه های تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی آراسنج، پست برق شهرک های صنعتی آراسنج و کاسپین، شبکه مخابرات فاز ۴و۵ شهرک صنعتی کاسین و توسعه لیا، شبکه گاز فاز توسعه شهرک صنعتی خرمدشت، شبکه گاز و برق فاز ۵ شهرک صنعتی کاسپین، اجرای شبکه آب و برق شهرک تخصصی انرژی خورشیدی شال، راهسازی، جدول گذاری و آسفالت بلوارها، خیابان ها و معابر در تعدادی از شهرکها و نواحی صنعتی استان و ... را شامل می شود.

رئیس هیئت مدیر شرکت شهرکهای صنعتی قزوین با بیان اینکه با سرمایه گذاری‌های دولت برای آماده سازی اراضی در شهرکها و نواحی صنعتی در نقاط مختلف استان امکان جذب سرمایه گذاران بخش تولید وجود دارد افزود: با توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی، بستر لازم برای جذب سرمایه گذار در این نقاط ایجاد شده است.

صفاری در پایان افزود: سال گذشته برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی در شهرکها و نواحی صنعتی استان قزوین حدود ۶هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898281

دیگر خبرها

  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم
  • ۲ پروژه روشنایی معابر در منطقه شهرک جهاد زاهدان در حال اجرا است
  • آمادگی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای پردازش داده‌های گستردۀ علمی
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • حمله پهپاد‌ها از لبنان به هدفی نظامی در ساحل اراضی اشغالی برای اولین بار
  • جزئیاتی درباره ۱۳ فیلم جدیدی که به جشنواره کن ۲۰۲۴ اضافه شد
  • ببینید | اولین تصاویر از آتش سوزی یکی از کارخانه های شهرک شکوهیه
  • یورش شهرک نشینان به مسجدالاقصی به سرکردگی خاخام صهیونیست
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین