Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

در جلسه علنی روز سه شنبه هفتم تیر ماه مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون عمران در خصوص سانحه ریلی قطار مسافری مشهد یزد که در 12 بخش تهیه شده بود، قرائت شد.

به گزارش تین نیوز، اگرچه این گزارش شامل بخش مختلفی از جمله شرح کلی حادثه، بررسی های کمیته ریلی کمیسیون عمران، علل و عوامل وقوع حادثه، عواملی که می توانست از بروز حادثه و شدت آن پیشگیری کند، تحلیل حادثه بررسی وضعیت عملیات اجرایی پیمانکار در محل حادثه، بررسی هدایت قطار توسط کمک لکوموتیوران با پایه 3، بررسی مسایل کنترلی در ایجاد حادثه، بررسی مدریت بحران و امداد در سوانح ریلی، تعارض منافع، بررسی وضعیت اداره کل خط و ابنیه راه آهن، بررسی وضعیت ارتباط و تعاملات در سطح مدیران راه آهن و انتخاب تخصصی مدیران، جمع بندی و پیشنهادات و راهکارها تهیه شده بود اما یکی از بخش های  قابل توجه این گزارش مربوط به تعارض منافع بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در توضیح بخش تعارض منافع، آمده بود: مجموعه راه‌ آهن، هم به عنوان عامل مقنن و هم به‌ عنوان عامل اجرایی عمل می‌ نماید. همزمان مصوبات و دستور العمل‌های بهره‌ برداری ریلی را تصویب می‌ نماید؛ سانحه در مجموعه راه‌ آهن اتفاق می‌ افتد و بررسی سانحه نیز در همان مجموعه صورت می‌ پذیرد. اعضای کمیسیون عالی سوانح توسط مدیرعامل راه‌ آهن و تایید وزیر راه و شهرسازی منصوب می‌ گردند. این شرایط منجر به تعارض منافع جدی گردیده است.

بیشتر بخوانید: تشکیل کمیسیون ملی بررسی سوانح حمل‌ونقل از بخش هوایی آغاز شود ضرورت تأسیس هیئت ملی ایمنی حمل‌و‌نقل در کشور

به گزارش تین نیوز، در عین حال در روز بررسی گزارش نهایی کمیسیون عمران، نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در سخنانی گفت: صالحی مدیرعامل راه آهن نمی تواند مسئول سوانح را مشخص کند. این تعارض منافع بوده و وزیر باید حکم مسئول رسیدگی به سوانح را امضا کرده و در صحن علنی مجلس نسبت به موضوعات پیش آمده پاسخگو باشد.

رحمت الله نوروزی در جریان بررسی ‫گزارش کمیسیون عمران در خصوص سانحه قطار مسافری مشهد - یزد در تذکری گفت:‬ وزیر راه باید نسبت به حادثه خروج قطار مشهد-یزد در مجلس حاضر شود و پاسخگو باشد. این حادثه دل مردم را رنجانده است.

به گزارش تین نیوز، پیشنهاد استقلال کمیسیون عالی سوانح از راه آهن در حالی مطرح می شود که از مدت‌ ها قبل در سطح وزارت راه و شهرسازی و تعداد قابل توجهی از کارشناسان حمل‌ و نقل موضوع تشکیل کمیسیون ملی سوانح حمل و نقلی، مورد بحث بوده و طرفداران جدی هم دارد چرا که در بسیاری از کشورها بررسی سوانح حمل و نقلی در سطح ملی انجام می‌ پذیرد.

به گفته کارشناسان، این موضوع یک ضرورت است چون رسیدگی در سطح ملی می‌ تواند از بی‌ طرفی بیشتر مقام رسیدگی کننده برخوردار بوده و از طرف دیگر دیدگاه‌ ها و توصیه‌ های آن کمیسیون از قدرت اجرایی بیشتر برخوردار است و امکان اجرایی آنها فراهم شده و امکان هم‌ترازی این کمیسیون با سایر مقامات و نهادها هم حفظ می‌ شود.

برخی کارشناسان حمل و نقل، پیشنهاد می دهند، در همین راستا، هیئت ملی ایمنی حمل‌ و‌ نقل در کشور تشکیل شود که برای تشکیل آن می‌ توان الگوبرداری مناسبی از سایر سازمان‌ های تشکیل شده در دنیا مانند (NTSB) داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مجلس شورای مشهد تین وزیر راه و شهرسازی مجلس شورای اسلامی مشهد وزارت راه و شهرسازی حادثه ریلی سانحه ریلی خروج قطار از ریل کمیسیون عمران گزارش کمیسیون عمران کمیسیون عالی سوانح رحمت الله نوروزی خروج قطار یزد از ریل قطار مسافری مشهد یزد کمیسیون عالی سوانح راه آهن کمیسیون عمران تعارض منافع حمل و نقل تین نیوز راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا؛ آغاز بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق

جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ از فردا شروع می‌شود.

به گزارش ایسنا، با تغییر و اصلاح ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی مجلس، روند بررسی لایحه بودجه تغییر کرد بدین شکل که ابتدا کلیات بخش اول لایحه بودجه شامل ماده­ واحده مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور، سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی­‌های سرمایه­‌ای و مالی و اجزای اصلی آنها، ترازهای عملیاتی، سرمایه‌­ای و مالی بودجه عمومی دولت و فروض برآورد منابع و مصارف بودجه در مجلس بررسی می شود و سپس بخش دوم لایحه بودجه مربوط به جداول تفصیلی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

بخش اول لایحه بودجه در اسفندماه ۱۴۰۲ به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان رسید و توسط رئیس مجلس برای اجرا ابلاغ شد.

بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ درباره جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه در جلسه یکشنبه ۱۹ فرودین اعلام وصول شد.

مهلت نمایندگان برای ارائه پیشنهادات در بخش دوم لایحه بودجه امروز به پایان می‌رسد و از فردا جلسات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.

طبق گفته مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس، گزارش کمیسیون تلفیق حداکثر تا هفته اول اردیبهشت به صحن علنی ارائه شده و در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه بررسی لایحه تجارت
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی لایحه تجارت در دستور کار
  • گزارش تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس رسیدگی شود
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی لایحه تجارت در دستورکار
  • جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی عملیات «وعده صادق»
  • تشکیل استان تهران غربی در دست بررسی است
  • تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس برای بررسی و نظارت بر حکمرانی  
  • فردا؛ آغاز بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • بررسی ارائه گزارش آخرین وضعیت انتخابات مجلس دوازدهم و ششمین دوره مجلس خبرگان در کمیسیون شوراها
  • وزیر خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌رود