Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- مهدی خطیبی در این بازدید ضمن استقبال از توسعه همکاری با این شرکت دانش بنیان، بر سرمایه گذاری برای تولید موتور الکتریکی فرمان برقی محصولات گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد و گفت: این شرکت می‌تواند به عنوان یکی از منابع اصلی تامین الکتروموتور فرمان برقی با ایران خودرو همکاری کند و به طور حتم تقویت این مجموعه نقش مهمی در کاهش وابستگی خارجی صنعت خودرو خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به حضور نیروهای جوان و خلاق در این شرکت گفت: قطعا با ظرفیت‌های موجود در توسعه و تعمیق داخلی‌سازی قطعات، کاهش ارزبری قابل توجهی محقق می‌شود و اهداف کاهش هزینه‌های تولید در دسترس خواهد بود که لازمه آن تعریف ساختار اقتصادی بر مبنای سرمایه‌گذاری از منابع مالی متنوع و سودآوری فعالیت‌ها است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به ضرورت تقویت بنیان‌های مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: در شرایطی که بسیاری از واحدهای تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیش‌ترین تمرکز خود را بر روی طرح‌های علمی متمرکز کرده اند، لازم است تا با اتخاذ تدابیر لازم، زمینه تقویت جریان‌های مالی و اقتصادی در این شرکت‌ها فراهم شود.
خطیبی با طرح این پیشنهاد که بهره‌گیری از مدیران توانمند در حوزه‌های مالی و سرمایه‌گذاری یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای شرکت‌های دانش‌بنیان به شمار می‌رود، افزود: گروه صنعتی ایران‌خودرو در تلاش است تا با شناسایی منابع مالی جدید و مناسب، زمینه تقویت این شرکت‌ها را فراهم کرده تا فرآیند نقش‌آفرینی آنان در پروژه‌های آتی صنعت خودرو ایران را تسریع کند.
حسن گل‌محمد مدیرعامل این شرکت دانش بنیان نیز در این بازدید، با اشاره به محصولات دانش‌بنیان و فعالیت های توسعه و تحقیقات در این مجموعه گفت: شرکت دانش‌بنیان ماهان صنعت سیستم یکی از شرکت های تحقیقاتی و تولیدکننده قطعات مکاترونیک است که از سال ۱۳۹۹ با گروه صنعتی ایران خودرو همکاری می‌کند. مجموعه الکتروموتور و گیربکس مربوط به سیستم‌های شیشه بالابر، فرمان برقی تارا، پمپ خلاء، سانروف، صندلی برقی، گیربکس شش دنده اتوماتیک AMT و همچنین دستگاه مغناطیس‌ کننده چندقطبی و حسگر مغناطیسی گیربکس اتوماتیک از جمله محصولات در دست توسعه این شرکت دانش بنیان است.
وی با بیان این‌که قطعه سازان دیگری نیز در سطح کشور به تولید این قطعات اقدام می کنند، اما رسالت شرکت دانش بنیان ماهان صنعت سیستم تعمیق خودکفایی محصولات است، افزود: در قرارداد پنج ساله با ساپکو، تامین و تولید ۴.۵ میلیون دی.سی شیشه بالابر بر عهده این شرکت است که درحال حاضر مراحل آزمون‌های کیفیت محصول سپری می شود که پس از اتمام آن، تولید انبوه آغاز خواهد شد. این تعداد در سه مرحله به حداکثر میزان خودکفایی خواهد رسید که برای قرارداد پنج ساله و تولید ۴.۵ میلیون دی.سی شیشه بالابر خودرو ۲۲.۵ میلیون دلار کاهش ارزبری خواهد داشت.
گل‌محمد با اشاره به تولید ۳۰۰ هزار دریچه گاز برقی برای شرکت ایپکو که در مرحله قالب سازی برای تولید انبوه است، گفت: سایر قطعات درحال امکان سنجی و ساخت نمونه آزمایشگاهی و مهندسی است که مراحل تولید آن پس از انعقاد قرارداد صورت خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: در حال حاضر۶۰ نفر نیروی انسانی در بخش تحقیق و توسعه این شرکت فعالیت می کنند که طبق قرارداد با ایران خودرو دو سایت جدید تولیدی ایجاد و در مجموعه ۴۱۰ فرصت شغلی برای فعالیت در خطوط تولید ایجاد خواهد شد. هیچ گونه واردات برای تجهیز خطوط تولید صورت نگرفته و از ظرفیت های راکد در سایر شرکت های قطعه ساز استفاده شده است.
گفتنی است، در این بازدید کیانوش پورمجیب، قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو، عادل پیرمحمدی، مدیرعامل ساپکو، امین حدادی، مدیر مرکز توسعه محصول و فناوری در زنجیره ارزش، کیوان وزیری، مدیرعامل تام ایران خودرو و احمد بیرانوند، دبیر کمیته راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت های نخبگی و دانش بنیانی نیز حضور داشتند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور دانش بنیان صنعت خودرو ایران خودرو حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور گروه صنعتی ایران خودرو شرکت دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۱۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، به نقل ازصندوق نوآوری و شکوفایی،  رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به انتخاب شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق آشکار مشارکت مردم در عرصه تولید به شمار می‌روند و هرگونه اقدام برای کمک به رشد تولید در این شرکت‌ها، گامی در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

دکتر محمدصادق خیاطیان، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در تشریح شرایط زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور گفت: به گواه آمار‌های رسمی، این زیست‌بوم اکنون بالغ‌تر شده و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به حدود ۱۰ هزار شرکت رسیده است و سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی ـ به عنوان یک شاخص راهنمای مهم ـ نه چندان پرشتاب، اما به طور مستمر در حال افزایش است. برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان با موفقیت وارد بازار‌های بین‌المللی شده‌اند، برخی توانسته‌اند در زنجیره ارزش صنایع مختلف کشور جای بگیرند و برخی نیز با مشارکت سایر ذی‌نفعان کمر همت به حل مشکلات و چالش‌های مزمن کشور بسته‌اند.

وی تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و همسو با اهداف دولت سیزدهم در قانون برنامه هفتم توسعه، راهبرد نسبتاً جامعی برای افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی کشور به ۷ درصد تدارک دید و بخشی از آن را به اجرا گذاشت.

وی گفت: یکی از ارکان مهم این راهبرد، برنامه «رشد تولید» بود که همسو با شعار ۱۴۰۲ طراحی شده بود و شعار آن، «۱۰۰۰ شرکت، ۱۰۰۰ محصول، ۱۰۰۰ هزار میلیارد ریال رشد فروش» بود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در ۱۴۰۲ با اجرای این بسته، ۷۶ شرکت دانش‌بنیان توانستند ۲۷۲۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش با ضمانت صندوق نوآوری از شبکه بانکی دریافت کنند. برآورد‌ها نشان می‌دهد که اعطای این تسهیلات، به افزایش بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومانی فروش محصولات دانش‌بنیان منجر شده است.

خیاطیان افزود: یکی دیگر از مولفه‌های این راهبرد که همسو با اسناد بالادستی و سیاست‌های کلان نظام، به ویژه «مردمی‌سازی اقتصاد» طراحی شده بود، توسعه فرهنگ تامین مالی جمعی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور بود. در همین راستا بود که یک مسابقه تلویزیونی با عنوان «شکوفا» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و تضمین ۱۰۰ درصدی اصل سرمایه سرمایه گذاران تولید و پخش شد. تاکنون از طریق این برنامه بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان سرمایه برای ۱۶ شرکت با مشارکت ۳۴۷۰ سرمایه گذار جذب شده است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: نامگذاری ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب، عزم صندوق نوآوری و شکوفایی برای کمک به جهش تولید شرکت‌های دانش‌بنیان را راسخ‌تر کرده است. به واسطه خاستگاه و ماهیت شرکت‌های دانش‌بنیان، این شرکت‌ها مصداق آشکار مشارکت مردم در عرصه تولید به شمار می‌روند و بی‌تردید هرگونه اقدام برای کمک به رشد تولید در این شرکت‌ها، گامی در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

وی تاکید کرد: برخی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند دستمایه خوداشتغالی یا کارآفرینی و خلق کسب‌وکار‌های جدید و سودآور برای شهروندان در اقصی نقاط کشور قرار گیرد. این اتفاق مستلزم معرفی این محصولات به شهروندان و اعطای تسهیلات لیزینگ ارزان به خریداران است.

این تسهیلات که به واسطه کمک به توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از خدمات اولویت‌دار صندوق به شمار می‌رود، امسال بیش از پیش تقویت خواهد شد.

وی تأکید کرد: برنامه‌های صندوق برای تعمیق تامین مالی جمعی در حوزه دانش‌بنیان با قوت ادامه خواهد یافت. گرچه قانون جهش تولید دانش‌بنیان با تکیه بر سازوکار اعتبار مالیاتی، راه را برای تزریق منابع مالی شرکت‌های بزرگ کشور به حوزه فناوری و نوآوری هموارتر کرده است، اما مسیر ورود سرمایه‌های خرد مردمی به این حوزه، از ابزار‌هایی مانند تامین مالی جمعی می‌گذرد.

دیگر خبرها

  • ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی «ایران ساخت»
  • طراحی شبیه‌ساز آموزش پزشکی با قابلیت ویزیت مجازی بیماران
  • بازدید مدیرعامل پارس خودرو از خطوط تولید
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته
  • ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳
  • هشدار ورود لباس مبدل‌های دانش‌بنیانی به اقتصاد کشور