Web Analytics Made Easy - Statcounter

 بعد از حذف ارز ترجیحی قرار بود دولت دو ماه  یارانه جدید  ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی پرداخت کند و بعد از آن به سراغ پرداخت کالا برگ برود. اما حالا گفته می‌شود زیرساخت‌های پرداخت کالابرگ یا همان کوپن الکترونیک هنوز فراهم نیست. این خبر یعنی پرداخت یارانه جدید به صورت نقدی جدید ادامه دارد. این خبری است که وزیر امور اقتصادی و دارایی روز گذشته عنوان کرد و گفت: دولت برای پرداخت یارانه جدید منتظر گزارش نهایی دوره آزمایشی سامانه‌های کالابرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا زمانی که گزارش نهایی دوره‌های آزمایشی سامانه‌های کالابرگ آماده نشود، دولت تصمیم جدیدی در مورد یارانه‌ها اتخاذ نمی‌کند. او گفته امیدواریم گزارش دوره‌های آزمایشی سامانه‌های کالابرگ در تیر به دولت ارسال شود تا ستاد اقتصادی تصمیم بگیرد که برای ماه‌های بعد، یارانه جدید به چه شکل پرداخت شود. در ادامه آخرین اخبار از نحوه پرداخت یارانه جدید را بخوانید. 

دهک درآمدی که مشمول دریافت یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی هستند، بیستم این ماه هم می‌توانند ، منتظر دریافت مبلغ یارانه باشند. اما همچنان این پرسش مطرح است که تکلیف جاماندگان و معترضان چه می‌شود؟ جاماندگان کسانی هستند که تاکنون یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند و از ابتدا مشمول نبوده‌اند. معترضان به افرادی گفته می‌شود که در دوره‌های پیشین مبلغ ۴۵ هزار تومانی را دریافت می‌کردند، اما با دهک‌بندی جدید، از فهرست یارانه‌بگیران ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی حذف شدند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ارز الکترونیک امور اقتصادی و دارایی چک یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات نحوه دریافت یارانه یک‌ میلیونی کودکان | این دست از کودکان یک میلیون یارانه می‌گیرند

افزایش ۲۵ درصدی بودجه یارانه حمایتی کودکان دچار سوء تغذیه، در دستور کاربه فاصله چندماه از اجرای طرح امنیت غذایی کودکان، افزایش ۲۵ درصدی بودجه این طرح در دستور کار دولتمردان قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»؛ از جمله تکالیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مقابله با سوءتغذیه کودکان زیر پنج است؛ به این صورت که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف به شناسایی این کودکان از میان قشر‌های محروم جامعه و معرفی آنها به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است تا مشمول دریافت یارانه‌ای خاص به ازای هر فرزند شوند؛ مبلغی که به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود و می‌تواند با آن برای خرید سبدکالایی شامل شانزده قلم اقدام نماید.

یکی از سه طرحی که در زیرمجموعه کالابرگ الکترونیک و با مکانیزم مشابه به اجرا درآمده و البته هیچ یک نافی دیگری نیستند، یعنی افرادی که شامل این طرح می‌شوند، از دریافت کالابرگ یا حتی یارانه طرح دیگر یعنی طرح حمایت از مادران شیرده محروم نمی‌شوند و می‌توانند در صورت مشمول بودن، هر سه یارانه را دریافت کرده و صرف خرید اقلام مشخص در بسته‌های تعیین شده نمایند.


البته بسته تعیین شده برای طرح حمایت از تغذیه کودکان زیر ۵ سال به مانند مبلغ یارانه اش، مفصل‌تر است و شامل ۱۶ قلم کالاست (در کالابرگ بسته شامل ۱۱ قلم است). بسته‌ای که افزون بر اقلام بسته کالابرگ الکترونیک، شامل اقلام دیگری مانند دانه‌های روغنی (مغزیجان یا به عبارتی آجیل)، سبزیجات و میوه جات و... است و به ازای هر فرزند به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

افزایش ۲۵ درصدی بودجه یارانه حمایتی کودکان دچار سوء تغذیه، در دستور کار.

اما کدام کودکان مشمول این طرج هستند؟ به طور خلاصه، کودکان ۵ تا ۵۹ ماهه خانوار‌های ۷ دهک اول که روند رشد آنها متناسب با استاندارد‌ها نیست و دچار اختلالاتی نظیر کوتاه‌قدی، لاغری شدید و کم‌وزنی هستند، مشمول این طرح هستند؛ کودکانی که وزارت بهداشت بر اساس جداول رشدی که در خانه‌های بهداشت سراسر کشور برای کودکان تشکل می‌شود، شناسایی و به وزارت تعاون معرفی می‌کنند تا مشمول دریافت یارانه شوند.

البته بسته به دهک بندی خانوار، یارانه تخصیص یافته به این کودکان متفاوت است؛ به این صورت که به کودکان مشمول این طرح در دهک یک تا پنج، مبلغ یک میلیون تومان یارانه تعلق می‌گیرد و کودکان مشمول در دهک‌های ۶ و ۷ مبلغ ۶۰۰ هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد. کودکانی که در آغاز طرح کمی بیش از ۱۲۳ هزار تن را شامل می‌شد و در مراحل بعد بر شمارشان افزوده گردید و حالا به بیش از ۱۳۱ هزار تن رسیده است.

طرحی که مبنای شکل گیری آن یک ایده بنیادی است؛ اینکه بر اساس گزارش انستیتو تغذیه وزارت بهداشت، از زمان ابتدای بارداری و تشکیل نطفه تا قبل از پایان ۵ سالگی (که بیش از ۹۰ درصد مغز کودک در همین زمان تشکیل می‌شود) فرصت طلایی حمایت غذایی از کودکان است. چنانچه سوء‌تغذیه در این زمان طلایی حل نشود، منجر به بروز آسیب جدی به مغز، معلولیت و تدوام چرخه فقر و فقر بین نسلی می‌شود و در نتیجه برای مقابله با این آسیب بزرگ، باید در این بازه به مقابله با سوءتغذیه پرداخت.

مبنایی که بر اساس آن این طرح آغاز و چند ماه است که اجرایی شده و باید منتظر ماند و دید نتایج ارزیابی‌ها درباره آن، چه نتایجی را نشان خواهد داد. طرحی که به مانند کالابرگ الکترونیک، نمی‌توان یارانه در نظر گرفته شده برایش را صرف امور دیگری کرد و افزون بر آن، از آنجایی که رصد وضعیت کودکان مشمول مداوم و پیوسته است، می‌شود حتی مصرف نشدن یارانه را هم رصد کرد و تدابیری برای رفع این مشکلات اندیشید.

از جمله این تدابیر، آموزش به پدران و مادران این کودکان در شبکه بهداشت در خصوص این طرح و چگونگی استفاده از آن است تا یارانه تخصیصی صرف خرید اقلام تعیین شده گردد و به واسطه آن سوءتغذیه این کودکان مرتفع گردد. تدبیری که در دستور کار قرار دارد و افزون بر آن، افزایش یارانه این طرح هم پیگیری می‌شود، به گونه‌ای که مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح خبر داده و تاکید کرده که سازمان برنامه و بودجه پیشتر وعده این کار را داده است.

آن گونه که احمد اسماعیل‌زاده گفته، از آغاز این طرح حدود شش ماه گذشته و دریافت داده‌های این بازه زمانی از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، مدتی است در در دستور کار قرار گرفته و بررسی اولیه نتیجه گزارش ها، حاکی است که این اقدام نتیجه‌بخش بوده است. گزارش‌هایی که قرار است بعد از جمع بندی در اختیار مردم هم قرار گیرد و مبنای مرحله دوم طرح شود که هدف اصلی در آن، افزایش دایره حمایت از این دست کودکان است، به این صورت که بودجه طرح افزایش بیابد تا کودکان بیشتری تحت پوشش قرار گیرند.

به عبارت بهتر، دولتمردان به دنبال تحقق وعده افزایش ۲۵ درصدی بودجه این طرح هستند تا دایره شمول طرح را افزایش دهند، نه اینکه میزان یارانه تخصیص یافته به مشمولان را افزایش دهند. ایده‌ای که می‌تواند نتیجه آن افزایش مشمولان این طرح به همه کودکان دارای سوءتغذیه در بیش از ۷ دهک جامعه باشد یا موارد نزدیک به سوءتغذیه را هم شامل گردد یا... ایده‌هایی که باید دید کدامشان به تصویب می‌رسد و اجرایی می‌شود.

tags # یارانه ، کودک سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • خبر مهم درباره یارانه کودکان شیرخوار؛ طرح یسنا چیست و چه کسانی آن را دریافت می‌کنند
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • اعلام جزییات یارانه جدید ۶٠٠ هزار تومانی
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • جزئیات نحوه دریافت یارانه یک‌ میلیونی کودکان | این دست از کودکان یک میلیون یارانه می‌گیرند
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد
  • فقر مطلق کمرنگ شد
  • افراد متمکن باید مالیات بیشتری پرداخت کنند
  • واریز ۳۱ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته
  • زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد