Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای حقوق بشر سازمان ملل با اظهار اینکه حکومت طالبان فرهنگ معافیت از مجازات در افغانستان ایجاد کرده، خواستار گفتگو معنادار آن‌ها با زنان شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ریچارد بنت» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان در سخنرانی خود در نشست شورای حقوق بشر این سازمان، خواستار گفتگوی معنادار طالبان با زنان افغانستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح وضعیت حقوق بشر در افغانستان گفت: طالبان عمداً به استقلال، آزادی و کرامت زنان و دختران حمله کرده و فرهنگ معافیت از مجازات خشونت خانگی، ازدواج کودکان و فروش و قاچاق دختران را ایجاد کرده است.

بنت در ادامه از طالبان خواست تا ضمن ایجاد فضای گفتگوی معنادار با زنان افغان، به خواسته‌های آن‌ها گوش داده، در این باره پاسخگو باشد و زمینه  مشارکت آزادانه و کامل زنان در زندگی مدنی، سیاسی، اقتصادی از جمله حضور در مناصب قدرت را فراهم کند.

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به ممنوعیت تحصیل دختران در سطوح متوسطه افزود: از طالبان می‌خواهیم به حق همه زنان و دختران برای تحصیل در همه سطوح احترام بگذارند، مدارس متوسطه را برای همه کودکان باز کنند و آموزش با کیفیت بدون اختلال را با منابع کافی برای معلمان فراهم کنند.

آغاز نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل با محوریت افغانستانطالبان گزارش دیدبان حقوق بشر درباره نقض حقوق بشر را تکذیب کرددیدبان حقوق بشر: ممنوعیت‌های هدفمند سفر علیه طالبان اعمال شود

بنت همچنین از حکومت طالبان خواست تا زمینه نقش فعال زنان در نیروی کار را ایفا کرده و نسبت به تمام تعهدات حقوق بشری بین‌المللی که بر عهده افغانستان است، پایبند باشد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملل طالبان اخبار افغانستان سازمان ملل طالبان اخبار افغانستان حقوق بشر سازمان ملل شورای حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۱۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر تصریح کرد واشنگتن درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیمی نگرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود اعلام کرد واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

بر اساس این گزارش، وضعیت زنان و دختران در جریان سال 2023 وخیم‌تر شده است و آنها از حق کار و تحصیل محروم شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت خشونت و تهدید علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی نیز در افغانستان وجود دارد.

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز پیش از این تاکید کرده بود واشنگتن حکومت طالبان را به‌خاطر آنچه نقض حقوق بشر خواند، پاسخگو قرار خواهد داد.

«امیرخان مقتی» وزیر خارجه حکومت طالبان نیز بارها اعلام کرده است کشورهای غربی با موضوعات حقوق بشری برخورد دوگانه دارند.

وزیر خارجه حکومت طالبان با اشاره به کشتار هزاران فلسطینی تاکید کرده بود چرا غربی‌ها درباره اقدامات رژیم اسرائیل چیزی نمی‌گویند.

چین: نظامیان آمریکایی برای نقض حقوق بشر در افغانستان باید مواخذه شوندماموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر در افغانستان تمدید شدنروژ: همکاری با طالبان برای بهبود وضعیت حقوق بشر در افغانستان ارزشمند است

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم