Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، داود درانیان عضو هیات علمی مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما این واحد دانشگاهی در خصوص فعالیت گروه پژوهشی خود در حوزه نقش لیزر در تولید و فناوری نانو مواد گفت: فعالیت‌های خود را در هر دو شاخه تجربی و نظری در حوزه لیزر و پلاسما گسترش داده‌ایم تا بتوانیم هم با دانشجویانی که گرایش به کار تجربی دارند، کار کنیم و هم با دانشجویانی که تمایل به کار نظری دارند، زمینه تحقیقاتی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان این که در زمینه پژوهش‌های نظری تمرکز  بر اندرکنش لیزر با پلاسما است، ادامه داد: در پژوهش‌های تجربی تمرکز بر اندرکنش پرتو لیزر با مواد و با هدف تولید انواع نانوساختارها است که به اصطلاح به این زمینه پژوهشی کندوسوز لیزری گفته می شود.

این محقق تصریح کرد: در پژوهش‌های تجربی، گروه ما ابتدا کار خود را با تولید نانوذرات با روش کندوسوز لیزری آغاز کرد. همه نانوذرات فلزی شامل نانوذرات طلا، نقره، آهن، تنگستن را با کیفیت و خلوص بالا در محیط مایع تولید کردیم. در گام بعدی تولید نانو ترکیب‌ها در دستور کار قرار گرفت.  

درانیان ادامه داد: تولید نانو ذرات اکسیدی، نیتریدی، سولفاتی و کلریدی را با موفقیت به سرانجام رساندیم و مقالات متعددی در این زمینه منتشر شد. در مرحله بعد تولید نانوآلیاژها، نانوصفحات گرافن و نانو ساختارهای چارچوب  فلز –آلی (MOF) ) را در آزمایشگاه لیزرهای پر توان مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای واحد علوم و تحقیقات انجام دادیم.

وی افزود: تولید نانوآلیاژها، نانوصفحات گرافن و نانو ساختارهای چارچوب فلز –آلی (MOF)،  همگی برای اولین بار به روش کندوسوز لیزری صورت گرفت. به عبارتی، گروه تحقیقاتی ما، برای اولین بار، موفق به طراحی و ساخت این نانومواد به روش کندوسوز لیزری شده است. روش کندوسوز لیزری برای تولید نانو ساختارها کارآیی بسیار بالای دارد.

عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد از فارغ التحصیلی دانشجویان متعدد و انتشار مقالات متعدد با توجه به این دستاورد در این مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما خبر داد و گفت: در سیستم دانشگاهی کشور، جای رابط فعالی که بتواند محصولات ناشی از تحقیقات دانشگاهی را به صاحبان صنایع مرتبط کند، خالی است.

درانیان درباره کاربردی شدن این محصول تحقیقاتی هم گفت: در پژوهش‌های دانشگاهی، استاد مقاله منتشر می‌کند و ارتقا می‌گیرد. دانشجو هم فارغ‌التحصیل می‌شود، به واسطه انتشار دستاوردهای این گونه پژوهش‌ها در مجلات معتبر، علاقه مندان در دنیا از آن استفاده می‌کنند، ولی صنعت کشور نسبت به آن بی‌توجه بوده و از آن بهره نمی‌برد که این نه تنها درد دل من، که حرف دل همه پژوهشگران است.

وی ابراز امیدواری کرد در سال تولید و دانش بنیان و اشتغال آفرینی به این موضوع توجهی ویژه شود و برای گشودن این بن بست مهم، اقداماتی جدی صورت پذیرد.   

برچسب‌ها دانشگاه پلاسما دانشگاه آزاد اسلامی فیزیک لیزر فوتونیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه پلاسما دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه پلاسما دانشگاه آزاد اسلامی فیزیک لیزر فوتونیک تولید نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر جالب گل گهر برای مصاف با استقلال خوزستان؛ فوتبال روی فرش ایرانی + عکس

باشگاه گل‌گهر برای مصاف با استقلال خوزستان پوستر جالبی طراحی کرد...

طرفداری| پوستر باشگاه گل‌گهر برای مصاف با استقلال خوزستان، المانی ایرانی دارد.

تیم فوتبال گل گهر سیرجان روز پنجشنبه (30 فروردین) در هفته بیست و چهارم لیگ برتر میزبان استقلال خوزستان است. باشگاه گل گهر پوستر جالبی طراحی کرده توپ و لوگوهای دو باشگاه را روی فرش ایرانی تصویر کرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 خشم سرمربی چلسی: این مسخره‌بازی تکرار نمی‌شود تقابل ستاره رئال مادرید با بدترین داور جهان بیرانوند جدید از خرم‌آباد ظهور کرد

دیگر خبرها

  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی با نانو پوشش ها
  • اختراع ماده عجیبی که با ضربه زدن، سخت‌تر می‌شود
  • پوستر جالب گل گهر برای مصاف با استقلال خوزستان؛ فوتبال روی فرش ایرانی + عکس
  • ساخت ربات‌های صنعتی هوشمند برای خطوط تولیدی
  • پیشتازی نفت و گاز مارون در دستاوردهای فنی بار اول
  • نانو و تجهیزات پزشکی از حوزه‌های شاخص فناوری در ایران است
  • ساخت دومین پالایشگاه تولید پلاسما با ظرفیت ۴۰۰ هزار لیتر
  • آخرین پیش‌بینی اینشتین هم ساخته شد: موتور هسته‌ای خودرو!