Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که فشارهای کشورهای غربی به روسیه ادامه دارد، درخواست انگلیس از دولت‌های محلی اسکاتلند و ولز برای اختصاص کمک مالی برای ارائه تسلیحات به اوکراین خبرساز شده است.

منابع رسانه‌ای در انگلیس خبر دادند، اعضای ارشد دولت محلی «نیکولا استرجون» وزیر اول اسکاتلند اعتقاد دارند که نباید از پول این منطقه برای ارائه کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «تلگراف»، «کیت فوربس» وزیر دارایی اسکاتلند اعلام کرد که ۶۵ میلیون پوندی که اسکاتلند در اختیار وزارت خزانه‌داری بریتانیا قرار داده است، «نباید به عنوان یک رویه در نظر گرفته شود».

طبق گزارش این رسانه، بعد از فشار خزانه‌داری بریتانیا برای اعطای 65 میلیون پوند وزرای دولت محلی نیکولا استرجون وزیر اول اسکاتلند اعلام کرد که دیگر از طرف اسکاتلند هیچ پولی برای دادن سلاح به اوکراین اختصاص داده نخواهد شد.

کیت فوربس وزیر دارایی اسکاتلند اعلام کرد که او این بار با تامین مالی درخواستی خزانه‌داری بریتانیا موافقت کرد اما این موضوع را روشن کرد که موافقت با پرداخت ۶۵ میلیون پوند درخواستی خزانه‌داری بریتانیا، «نباید به هیچ وجه به عنوان یک رویه در نظر گرفته شود».

«ربکا ایوانز» وزیر دارایی دولت محلی ولز هم در اظهاراتی از فشار خزانه‌داری بریتانیا برای تخصیص کمک به اوکراین خبر داد. به گفته ایوانز، او مجبور شد با اختصاص ۳۰ میلیون پوند موافقت کند؛ پولی که پیشتر قرار بود در حوزه‌هایی از قبیل «بهداشت و آموزش» هزینه شود.

وزارت خزانه‌داری بریتانیا اما مخالفت شدید خود را با اظهارات وزرای اسکاتلند و ولز اعلام کرد و مدعی شد از دولت‌های محلی خواسته شد که  در این دوره بحرانی کمک مالی انجام دهند.

یک سخنگوی این وزارتخانه با رد این موضوع که قرار است کمک مالی دولت‌های محلی بریتانیا از محل بودجه‌های تخصیص داده شده به دیگر حوزه‌ها تبدیل به رویه شود، افزود: «این (مورد اخیر) پاسخی به یک بحران فوق‌العاده است».

بنا بر گزارش تلگراف، «سایمون کلارک» عضو ارشد وزارت خزانه‌داری بریتانیا در توضیحی درباره این موضوع اعلام کرد که دولت بریتانیا از دولت‌های محلی خواسته است یک میلیارد پوند به منظور تامین تجهیزات نظامی اختصاص دهند.

این روزنامه افزود: «وزرای حزب ملی اسکاتلند (SNP)  قبلا به طور داوطلبانه در سایر زمینه‌ها از قبیل توسعه بین‌المللی با ارسال کمک به کشورهایی از جمله اوکراین پول خرج کرده‌اند. آنها 4 میلیون پوند برای کمک‌های بشردوستانه اولیه در زمینه بهداشت، آب و فاضلاب و سرپناه برای کسانی که از کشور فرار می‌کنند فراهم کرده‌اند».

طبق این گزارش، قرار است کمک مالی ۶۵ میلیون پوندی اسکاتلند به تامین مالی «سامانه‌های پدافند هوایی پیچیده و هزاران قطعه حیاتی برای سربازان اوکراینی» کمک کند.

«کیت فوربس» وزیر دارایی اسکاتلند گفت: «این تامین مالی به منظور کمک به نیروهای مسلح اوکراین برای جنگیدن با تجاوزگری روسیه و وحشیگری غیرقابل توصیفی است که مرتکب شده است».

وی البته افزود: «ما (دولت محلی اسکاتلند) با توجه به نیاز آشکار به حداکثر رساندن تلاش‌های بین‌المللی برای حمایت از اوکراین، با ارائه بودجه در این مناسبت موافقت کرده‌ایم. با این حال، واضح است که این نباید به عنوان سابقه (رویه) در نظر گرفته شود».

یکی از سخنگویان دولت مرکزی انگلیس درباره دریافت کمک مالی از اسکاتلند و ولز برای تخصیص به منظور ارائه کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین توضیحاتی داد.

به گفته این مقام ساکن لندن، «پس از گفت‌و‌گوهای هفته گذشته با وزیر ارشد، وزرای دارایی در دولت‌های ولز و اسکاتلند موافقت کردند که به عنوان بخشی از بودجه ارائه شده برای به حداکثر رساندن تلاش بین‌المللی برای حمایت از اوکراین، پس از تهاجم غیرقانونی و غیرقانونی روسیه، مشارکت کنند.  ما خوشحالیم که دولت اسکاتلند با ما همکاری کرده است و می‌دانیم که این پاسخ فوق‌العاده و تنها یک مرتبه‌ای به تهاجمی غیرقانونی است که نشان دهنده اهمیت حیاتی حمایت مستمر از دولت اوکراین است».

فشارهای لندن به دولت‌های محلی اسکاتلند و ولز در شرایطی انجام شده که انگلیس از ابتدای آغاز درگیری‌های اوکراین مواضع تندی علیه روسیه گرفته و به اقداماتی از قبیل تشدید فشارهای اقتصادی علیه مسکو و ارائه انواع کمک‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی به اوکراین دست زده است.

کمک مالی اسکاتلند به انگلیس برای ارائه کمک تسلیحاتی به اوکراین در حالی انجام شده که سران حزب ملی استقلال اسکاتلند به شدت در تلاش برای برگزایر همه پرسی استقلال از بریتانیا هستند اما مقام‌های لندن مخالف برگزاری همه پرسی هستند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: اوکراین اسکاتلند ولز کمک مالی خزانه داری بریتانیا اسکاتلند و ولز دولت های محلی وزیر دارایی میلیون پوند دولت محلی کمک مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۲۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد

دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین گفت انگلیس رسما «والری زالوژنی» فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین را به عنوان سفیر در کشورش پذیرفت و به زودی قرار است مشغول به کار شود.

به گزارش مشرق، «میخائیل پودولیاک» دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین طی مصاحبه‌ای با تلویزیون ۲۴ کی‌یف بیان کرد: «از آنجایی که من متوجه شده‌ام، همه چیز رسما به توافق رسیده است. طبق دستورالعمل‌های تایید شده توسط وزارت خارجه، والری زالوژنی در انگلیس سفیر خواهد شد. البته چند هفته‌ای طول خواهد کشید تا در مورد برخی از رویه‌های تدارکاتی آن توافق کنیم.»

طبق گزارش خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه اوکراین در اوایل ماه مارس گفته بود که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با نامزدی زالوژنی به عنوان سفیر اوکراین در انگلیس موافقت کرد.

رئیس جمهور اوکراین پیشتر والری زالوژنی را از فرماندهی کل ارتش اوکراین برکنار و ژنرال «آلکساندر سیرسکی» را به جای او در این سمت منصوب کرد.

فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین در ماه نوامبر مصاحبه‌ای را با نشریه اکونومیست انجام داد و وضعیت میدان جنگ را «بن‌بست» توصیف کرد.

پس از انتشار این گزارش، جنجال‌های فراوانی به پا شد و رابطه رئیس‌جمهور و وزیر دفاع اوکراین با والری زالوژنی دچار مشکلاتی شد که در نهایت به برکناری او منجر شد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • افزایش نظامی گری دولت انگلیس
  • فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین