Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر موزه تاریخ ملی و ذخایر ژنتیکی با بیان اینکه محیطبانان مهمترین نقش را در جمع‌آوری نمونه‌های زیستی حیات وحش دارند، اظهار کرد:محیط بانانی که بیشترین همکاری را در سطح ملی و استانی، درجمع آوری نمونه‌های زیستی حیات وحش داشته باشند، باید هرساله توسط ادارات کل معرفی و مورد تقدیر قرار گیرند.

به گزارش ایسنا،محمد مدادی در نخستین جلسه منطقه‌ای هم اندیشی روسا و دبیران مناطق پنج‌گانه محیط زیست کشور با اشاره به اهمیت بانک نمونه‌های زیستی در مطالعات ژنتیکی جمعیت‌ها برای حفاظت از تنوع ژنتیکی گونه‌ها گفت: محیطبانان مهمترین نقش را در جمع‌آوری نمونه‌ها دارند و برای تشویق آنان برای همکاری بیشتر در این زمینه، تصمیم گرفته شده تا محیط بانانی که بیشترین همکاری را در سطح ملی و استانی، درجمع آوری نمونه‌های زیستی حیات وحش داشته باشند، هرساله توسط ادارات کل معرفی و مورد تقدیر قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدادی اظهار کرد: لزوم همکاری ستاد و صف برای اجرایی نمودن وظایف محوله در قانون حفظ و بهره‌برداری از ذخایر ژنتیکی در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: برنامه‌هایی در دست اجرا برای ساماندهی و نظارت بر موزه‌های تاریخ طبیعی و کارگاه‌های تاکسیدرمی در استان‌ها داریم.

مدادی گفت: ارتقاء کمی و کیفی موزه‌های سازمان در سطح کشور ذیل عنوان موزه ملی تاریخ طبیعی از برنامه‌های این دفتر در سال جاری است.

وی تصریح کرد: لزوم توجه بیشتر به تنوع گیاهی، مبارزه با آفات و به ویژه گونه‌های مهاجم در مجاورت مناطق تحت مدیریت همت و تلاش ادارات کل حفاظت محیط زیست کشور را می‌طلبد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست،مدیرکل دفتر موزه تاریخ ملی و ذخایر ژنتیکی گفت: اهتمام جدی برای تکمیل بانک نمونه های زیستی، حفاظت از ذخایر دیرینه شناختی وغارها در این دفتر داریم و ان‌شاءالله با پیگیری و کمک ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها، سرانجام خوبی در انتظار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محيط بان حیات وحش گونه های مهاجم تنوع زيستي ذخایر ژنتیکی نمونه های زیستی آوری نمونه ها ادارات کل محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ بهرامعلی ظاهری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت:پنج پاسگاه محیط بانی در این استان آماده بهره برداری است که امروز پاسگاه محیط بانی شهید جعفری  درپارک ملی صیدوا با ۱۲۰ مترمربع مساحت با کاربری حفاظتی به بهره برداری رسید.
ظاهری افزود: هزینه بهره برداری از این پاسگاه بیش از ۳۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات دوراول سفر رئیس جمهوری به استان تامین شده است.
پارک ملی صیدوا با مساحت هشت هزار هکتار با تنوع گیاهی و جانوری بالا زیستگاه بسیار مناسبی برای حیات وحش مانند انواع قوچ و میش، کل و بز، آهو، خرس قهوه ای، پلنگ ایرانی، گربه پالاس است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشوردر حاشیه افتتاح این پاسگاه محیط بانی  گفت: ذخیرگاه پارک ملی صیدوا ظرفیت زیادی دارد و در طرح جامع  محیط زیست از این ذخیره گاه ها حمایت می شود .

سلاجقه با بیان اینکه تامین نیروی انسانی در بحث حفاظت محیط زیست برای ما ارزش و اهمیت زیادی دارد افزود: برای کاهش مجروحان و شهدای حوزه حفاظت محیط زیست سعی می‌شود از ظرفیت پهپادی استفاده شود.
وی در خصوص حفاظت از یوزپلنگ آسیایی به عنوان یکی از گونه‌های نادر جانوری گفت: اقدامات خوبی از سوی حفاظت محیط زیست و نیز اداره راه انجام شده، اما نیازمند حمایت  های مالی بیشتر از منابع استانی هستیم .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است
  • دانش سنتی حاصل قرن‌ها آزمون و خطا در محیط طبیعی و اجتماعی است
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور
  • اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود