Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس – گروه رادیو و تلویزیون: با  تولد شبکه پرس تی وی در ۱۱ تیرماه ۱۳۸۶ کمتر کارشناسی در رسانه و سیاست تصور می‌کرد که این تلویزیون برون مرزی بتواند تاثیری جهانی داشته باشد، به حدی که رسانه‌های جریان اصلی غرب را به چالش بکشد. علاوه بر آنکه با رویکرد به فطرت گرایی مبتنی بر حقیقت موفق شود رهیافتی متفاوت در میان شبکه‌های خبری در سطح جهان ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این اتفاق رخ داد و جریان رسانه‌های حقیقت گرا زمینه سازی شد. 

اکنون این رسانه پس از ۱۵ سال از تاسیس خود، چه دستاوردها و شرایطی دارد و در آینده به کجا خواهد رفت؟ احسان کاوه قائم مقام معاونت برون‌مرزی سازمان صداوسیما در گفتگو با خبرگزاری فارس به این سوالات پاسخ می‌دهد.

احسان کاوه قائم مقام معاونت برون‌مرزی سازمان صداوسیما، در رابطه با عملکرد و دستاوردهای شبکه «پرس تی وی» در طی سال‌های فعالیت این شبکه گفت: اگر این شبکه نبود مردم بخش‌هایی از جهان هرگز نمی‌توانستند از مظلومیت و شرایط سخت ساکنان دیگر کشورها آگاه شوند. پس یکی از مهمترین دستاوردهای «پرس تی وی» بازنمایی مظلومیت مستضعفین عالم است که در آینده نیز همین رویکرد استمرار خواهد داشت و سعی می‌شود تا بیشتر از چهره‌های مطرح در عرصه رسانه بین‌المللی استفاده شود و مردم جهان به موضوعات و مباحثی آشنا شوند که «رسانه‌های جریان اصلی غرب» به آنها نمی‌پردازند یا درباره آن موارد، به صورت وارونه فعالیت می‌کنند.

احسان کاوه با اشاره به نقش موثر «پرس تی وی» در تاباندن نور رسانه‌ای به جهان اظهار داشت: در حقیقت پرس تی وی در ۱۵ سال گذشته یک تریبون ایجاد کرد تا مستضعفین جهان -و آنان که صدای شان در هیاهوی تبلیغات استکباری شنیده نمی شود- بتوانند ندای مظلومیت خود را به اطلاع ملت‌های جهان برسانند.

وی با بیان اینکه ایران از منظر تمدن، فرهنگ، تاریخ و نیز اهمیت ژئوپلتیک بسیار مهم است، از این رو مورد توجه شبکه پرس تی وی قرار دارد تصریح کرد: «پرس تی وی» همواره به معرفی کشور ایران برای ملت‌های جهان پرداخته است. هم به علت ویژگی‌هایی ذاتی که کشور ما دارد هم به این دلیل که ایران ضرورت مقاومت و اهمیت حمایت از آن را در میان ملت‌های جهان ترویج می‌کند.

چالش جدی رسانه‌های رسمی جهان

 قائم مقام معاون برون مرزی درباره رقابت فضای مجازی با شبکه‌های خبری رسمی اظهار داشت: همه رسانه‌های مطرح جهان با یک چالش جدیدی مواجه هستند و آن ارزان بودن تولید و توزیع خبر و محتوای تحلیلی با استفاده  از شبکه‌های اجتماعی است. طبعا پرس تی وی هم از این مقوله مستثنی نخواهد بود، بنابراین این رسانه تلاش دارد تا از این فضای جدید استفاده کند و از این طریق اهداف انسانی خود را دنبال کند.

احسان کاوه ادامه داد: مسئله دیگر این است که فضای مجازی و پلتفرم‌های شبکه‌های نوین اجتماعی عمدتا در اختیار دشمنان مستضعفین و مخالفان جبهه مقاومت قرار دارد، درنتیجه هر جریان خبری حامی مقاومت به خصوص پرس تی وی را مسدود می‌کنند. به همین منظور در حال یافتن راه حل‌هایی برای غلبه بر این تهدید هستیم.

وی تاکید کرد: در روزگار امروز پیام‌ها با حجم بسیار بالا به مخاطب عرضه می‌شود. در این شرایط است که دیده شدن و متمایز بودن یک پیام در میان انبوه پیام‌ها نیازمند ویژگی‌های منحصر به فردی به لحاظ فرم، شکل و ساختار است که باید مبتنی بر آخرین فناوری‌های ارتباطات در عصر حاضر باشد. بنابراین هر نوع استفاده از فناوری‌های جدید تصویری و شبکه‌های اجتماعی موجب می‌شود که مخاطب پیام را جذاب‌تر دریافت کند.

آزادی، پرس تی وی و تحریم غرب

قائم مقام معاون برون‌مرزی گفت: تحریم‌های یکجانبه و ستمگرانه‌ای که غرب علیه ایران وضع کرده جدای از سایر آثار منفی که در ابعاد گوناگون علیه کشور ما داشته است، در ساحت آزادی بیان و فعالیت رسانه‌ای مانع تراشی گسترده‌ای را سبب شده است. دقیقا برخلاف شعاری که درباره بیان آزاد نظرات همه ادعا می‌کنند، در واقعیت می‌توان دید که بیان نظرات اشخاص توسط غرب به سهولت مورد تعدی قرار می‌گیرد، برای نمونه  صفحات شبکه‌های اجتماعی، صفحات سایت پرس تی وی و حضور به صورت میدانی و یا سیگنالی این رسانه در میان مخاطبان با محدودیت شدید و بی سابقه مواجه شده است.

احسان کاوه خاطرنشان کرد: همکاران ما در تلاش برای غلبه بر محدودیت های اعمال شده از سوی غرب هستند و با یاری حضرت حق موفق خواهیم شد و قطعا این تحریم‌ها نمی‌تواند مانع از استمرار فعالیت پرس تی وی و تحقق رسالت رسانه‌ای آن شود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: پرس تی وی صداوسیما معاونت برون مرزی احسان کاوه برون مرزی قائم مقام پرس تی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۲۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبالغ پرداختی عجیب به سلبریتی‌ها برای حضور در صدا وسیما

محسن سهرابی فعال رسانه‌ای با انتشار پستی در شبکه ایکس نوشت: ‏۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان هزینه ‎فروغی و ‎جبلی برای حضور ‎سلبریتی‌ها در برنامه شب عید شبکه ۳

داویدز: ۴.۲ میلیارد
حامد بهداد: ۱ میلیارد
مهدی طارمی: ۱ میلیارد
سعید عزت الهی: ۸۰۰ میلیون
علی پروین: ۷۰۰ میلیون
علی قلی زاده: ۵۰۰ میلیون
محمد محبی: ۴۵۰ میلیون

هزینه‌های شب عید تلویزیون در چند روز گذشته به یک مسئله رسانه‌ای تبدیل شده است.

دیگر خبرها

  • تغییرات گسترده در شبکه‌های فارسی؛ ایران اینترنشنال هم تعطیل می‌شود
  • آنروا: اسرائیل مانع کمک‌رسانی به شمال غزه می شود
  • خبر‌های رسانه، پنج شنبه ۹ فرودین
  • محفل ورزشگاه آزادی موجب شکست رسانه‌های بیگانه شد
  • قارون‌ها و سامری‌های جهان امروز مانع از پیروزی مردم فلسطین هستند
  • راهپیمایی روز قدس مانع از تحقق عملیات رسانه‌ای صهیونیست‌ها می‌شود
  • «کاوه» داستان قسمت آخر زیرخاکی ۴ را لو داد!
  • مبالغ پرداختی عجیب به سلبریتی‌ها برای حضور در صدا وسیما
  • مبالغ پرداختی به سلبریتی‌ها برای حضور در صدا وسیما
  • (ویدیو) رهبر انقلاب: درگیری‌های امروز جهان، رسانه‌ای است