Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به گزارش الف درباره واردات نهاده های دامی تحت عنوان «ریشه‌ها را بخشکانیم» جوابیه ای ارسال کرده است که میخوانید:

 

وزارت جهاد کشاورزی در این شرایط سخت تامین کالا در بازارهای جهانی تلاش کرده با تداوم روند مثبت حمایتی و با اتحاد و همدلی شبکه بزرگ تولید و تأمین کنندگان محصولات کشاورزی و دامی در اجرای صحیح نظام کارآمدسازی یارانه‌ها به زودی جریان عادی تولید و مصرف در کشور به بالاترین سطح تعادل برسد که ماحصل آن ارتقای هرچه بیشتر امنیت غذایی مردم عزیزمان و آرامش بازار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط خاص و پیچیده تامین زنجیره تولید محصولات غذایی، ممکن است در مواردی نگرانی‌هایی را برای تولیدکنندگان عرصه غذا در کشور به وجود بیاورد که به عنوان نمونه، می‌توان به حواشی پیش آمده برای یکی از شرکت‌های وارد کننده نهاده‌های دامی در روزهای اخیر اشاره کرد.

پیش از انتشار موضوع در رسانه‌ها، وزارت جهاد کشاورزی به صورت دقیق به موضوع ورود کرد و ضمن تشکیل کمیته‌ای برای بررسی و رسیدگی به تخلفات احتمالی و همچنین استقبال از ورود نهادهای نظارتی، به استحضار ملت شریف و جامعه خدوم کشاورزی و دامداران عزیز می‌رساند که در حوزه مربوطه، برخلاف آنچه در برخی رسانه‌ها در این باره مطرح شده، روشن شد که برابر قانون، مبالغ ارزی برای خرید غلات و نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی توسط این شرکت، نزد بانک مرکزی متمرکز است و تاکنون هیچ مبلغ ارزی توسط بانک مرکزی به این شرکت پرداخت نشده است.

بررسی‌های این وزارتخانه نشان می‌دهد که طبق ضوابط و مقررات بانک مرکزی، تخصیص ارز با ارائه مستندات ورود کالا به گمرکات صورت می‌گیرد لذا نامه‌نگاری در خصوص تخصیص ارز با بانک مرکزی رویه جاری و اداری وزارت جهاد کشاورزی است اما پرداخت ارز توسط بانک مرکزی با ارائه مستندات ورود کالا توسط شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

نکته دیگر، نگرانی درباره مبالغ واریزی دامداران در حساب شرکت در سامانه بازارگاه بود که بررسی دقیق این وزارتخانه نشان می‌دهد مبالغ در سامانه موجود و قابل رهگیری دقیق است. از آنجا که شرکت مذکور نتوانست در موعد مقرر تامین کالا کند و بخش کمی از تعهد خود را تاکنون به خریداران تحویل داده است، وزارت جهادکشاورزی به این مساله ورود کرده و در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود امکان ایفای تعهدات را برای شرکت مذکور فراهم آورد و لذا خریداران هیچ‌گونه نگرانی از این بابت نداشته باشند و با سرعت نهاده‌های آنان تامین و حمل می‌شود.

 

 

منبع: الف

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی نهاده های دامی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی

امتداد - کارشناس اقتصادی گفت: هیچ توجیه اقتصادی برای افزایش قیمت کالا‌های اساسی وارداتی با توجه به افزایش قیمت دلار غیررسمی پذیرفتنی نیست.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، جلیل جلالی‌فر، کارشناس و تحلیلگر تجارت خارجی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی تاکنون نیاز واردات را با نرخ تثبیت شده پاسخ داده و افزایش قیمت کالا‌ها به بهانه افزایش نرخ ارز غیررسمی به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست بهخبرنگار ایبنا گفت: وقتی ارز واردات به‌طور رسمی و قانونی از سوی بانک مرکزی به واردکنندگان و تجار اختصاص داده می‌شود و از سوی دیگر قیمت کالا‌های اساسی و وارداتی در کشور مبدا افزایش پیدا نکرده، دلیلی برای افزایش کالا‌های وارداتی با توجیه نوسانات ارزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: به عنوان یکی از فعالان اقتصادی در بازار روسیه به خوبی بر روند واردات از این کشور اشراف دارم و باید به این نکته اشاره کنم که قیمت کالای وارداتی از این کشور نه تنها افزایش نداشته، بلکه حتی پیش بینی افزایش قیمت نیز مطرح نیست. در نتیجه باید دلیل افزایش قیمت کالا‌های اساسی در داخل کشور را در طول مسیر واردات تا رسیدن به دست مصرف کننده جستجو و بررسی کرد.

این فعال اقتصادی افزود: زمانی که بانک مرکزی نیاز‌های واقعی ارزی تجار و فعالان اقتصادی را با ارز نیمایی و به موقع جواب می‌دهد، این بدان معناست که وظیفه خود را به درستی انجام داده و افزایش قیمت برخی کالا‌ها از کانال بانک مرکزی صورت نگرفته است. در نتیجه باید دلیل آن‌را در سایر بخش‌ها بررسی کرد که شاید گروه‌های برخوردار از رانت واردات و حتی خود واردکنندگان هم در این میان نقش داشته باشند.

جلالی‌فر در خصوص نوسانات ارزی ناشی از اتفاقات منطقه‌ای گفت: در ماه‌های گذشته بار‌ها شاهد آن بودیم که با هر اتفاق و درگیری در منطقه، قیمت ارز هم دچار نوسان می‌شد. این بار هم با توجه به پاسخ ایران به حملات رژیم صهیونسیتی برای مدت کوتاهی، قیمت دلار کمی افزایش داشت، اما دوباره کاهشی شد. در واقع می‌توان گفت نوسانات اخیر نرخ ارز با واقعیت‌های اقتصاد همخوانی ندارد و دلیل اصلی آن هیجانات حاصله از رخداد‌های سیاسی داخلی و بین المللی است که با آرام شدن فضا، بازار به تعادل خواهد رسید، چون دلیلی برای نوسان وجود ندارد.

 

 

 

نویسنده: علیرضا هنرمنش

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ورود واگن های وارداتی مترو امسال
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی دام در لرستان
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی در لرستان
  • تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی
  • تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ نیما برای واردات کالاهای اساسی
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • مقاومت مدیران وزارت جهاد برای جلوگیری از تخلف در واردات ذرت
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • ۱۷۰۰ تن جو دامی برای عشایر استان سمنان تأمین شد