Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان) شامگاه گذشته -جمعه- اعلام کرد که یک توافق امنیتی بزرگ بین اسرائیل و عربستان سعودی در جریان سفر «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا به منطقه در اواسط ماه جولای اعلام خواهد شد.

کانال رسمی کان تصریح کرد: «در هفته‌های آتی، اسرائیل تلاش خواهد کرد تا در سفر بایدن به اسرائیل، یک توافق امنیتی بزرگ با عربستان سعودی تحت نظارت آمریکا انجام دهد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده است:«آمریکا به این دلیل میانجی‌گری می‌کند که اسرائیل هیچ نوع رابطه‌‌ دیپلماتیک‌ یا غیر آن با عربستان سعودی ندارد».

شبکه کان همچنین اعلام کرد که قرارداد امنیتی بزرگ شامل فروش سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل به عربستان ‌می‌شود.

بر اساس این گزارش، بایدن در جریان سفر خود از پایگاه هوایی «پالماخیم» در مرکز سرزمین‌های اشغالی بازدید و در آنجا با «بنی گانتز»، وزیر جنگ و «آویو کوخاوی»، رئیس ستاد ارتش اسرائیل دیدار خواهد کرد 

رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است روز چهاردهم ماه جاری و پیش از عزیمت به عربستان سعودی به فلسطین اشغالی سفر کند. 

 

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: عربستان اسرائیل توافق امنیتی عربستان سعودی امنیتی بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۲۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است

معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه درحال حاضر مساله ایجاد دولت فلسطینی بر روی میز مطرح نیست خاطرنشان کرد که برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است.

به گزارش ایسنا، محمد الهندی، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف اعلامی خود شکست خورد. اسرائیل پس از این شکست راهبردی مجبور است به روش دیگری رفتار کند. اگر نیروهای اشغالگر در غزه بمانند جنگ فرسایشی رخ خواهد داد.

وی در گفت‌وگو با الجزیره تاکید کرد: برای مقاومت، رفح هیچ تفاوتی با خان‌یونس و یا شمال غزه ندارد و ورود نیروهای اشغالگر به رفح بحران اسرائیل را حل نخواهد کرد. نتانیاهو گزینه ورود به رفح را به عنوان یک پیروزی مطرح می‌کند. او به دنبال تعلل و طولانی کردن جنگ است و برای یک جنگ منطقه‌ای تلاش می‌کند.

الهندی خاطرنشان کرد: مقاومت در مساله مذاکرات نرمش و انعطاف نشان داد اما مشکل اصلی در موضع اسرائیل و آمریکا است. رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر برای توجیه جنایت‌های خود و مسلح کردن شهرک‌نشینان استفاده می‌کند.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی افزود: صحبت کردن در مورد یک دولت فلسطینی بر اساس چیزی که در توافق اسلو آمده است یک فریب بزرگ است و هیچ پروژه‌ای برای برپایی دولت فلسطینی روی میز مطرح نیست. مواضع کشورهای عربی در مورد غزه همگی یکسان نیستند. کمک‌ها در رفح موجود است اما متاسفانه به دلیل مخالفت‌های اسرائیل، عرب‌ها توان وارد کردن آن‌ها به غزه را ندارند.

اخیرا «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در اظهاراتی گفت: هجوم به رفح منجر به یک قتل عام جدید می‌شود که به فهرست قتل عام‌های صورت گرفته توسط اسرائیل در نوار غزه اضافه می‌شود.

وی تاکید: ما موافق تلاش برای جلوگیری از حمله رژیم اشغالگر به رفح هستیم.

الصفدی تاکید کرد: تنها راه حل این درگیری ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد
  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • تغییر لحن به سبک بایدن