Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت با اشاره به وضع توسعه مجتمع پتروشیمی گلستان گفت: با توجه به سهامدار شدن هلدینگ‌های بزرگ در این پروژه، به‌زودی عملیات اجرای‌ پروژه آغاز خواهد شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از خانه ملت، جواد اوجی درباره وضع توسعه مجتمع پتروشیمی گلستان گفت: این پتروشیمی که بخش اعظم سهامداران آن مردم بودند مشکلات بسیاری را در چند سال اخیر از سر گذرانده است، اما خوشبختانه به‌دنبال پیگیری‌های نماینده استان گلستان، وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، کارگروهی تشکیل شده است تا به‌صورت تخصصی کار را پیگیری کنیم، در عین حال از هلدینگ‌ها و شرکت‌های توانمند پتروشیمی برای سرمایه‌گذاری دعوت به عمل آورده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت هلدینگ خلیج فارس درخواست سرمایه‌گذاری در این پتروشیمی و سهامداری آن را داشته‌ایم که خوشبختانه موافقت شده است. معتقدم با توجه به اضافه شدن سهامداران جدید، به‌زودی تحول خوبی در مجتمع پتروشیمی گلستان رخ خواهد داد.

وزیر نفت ضمن قدردانی از نماینده و استاندار گلستان به‌منظور همراهی و تلاش برای راه‌اندازی این پتروشیمی که اشتغال‌زایی فراوانی برای مردم منطقه به همراه دارد، تصریح کرد: وزارت نفت بنا دارد هرچه سریع‌تر این مجتمع، عملیاتی و تعیین تکلیف شود.

اوجی با بیان اینکه مطالعه اقتصادی این پروژه انجام شده و سرمایه‌گذاران و هلدینگ‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری در آن اعلام آمادگی کردند، اظهار کرد: با توجه به سهامدار شدن هلدینگ‌های بزرگ در این پروژه، به‌یقین به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد تا مردم منطقه نیز از آن بهره‌مند شوند.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: جواد اوجی ، وزارت نفت ، پتروشیمی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جواد اوجی وزارت نفت پتروشیمی مجتمع پتروشیمی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۲۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد

مرتضی شاهمیرزایی  بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز شاهد شرایط مطلوب واحدهای تولیدی در هاب ماهشهر هستم. مجتمع‌های این منطقه، پارسال با تکیه بر توان داخل موفق شدند بالاترین مقدار بهره‌وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می‌دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

وی یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ را کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد، ضروری است که شرکت‌های پتروشیمی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع بین‌نسلی نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خودکفایی کامل صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند و به‌هیچ‌وجه نباید کالا یا محصول مشابه خارجی وارد شود.

شاهمیرزایی مهم‌ترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال ۱۴۰۳ را رشد ظرفیت‌ها و جهش تولید دانست و گفت: سبد محصولات پتروشیمی باید با برنامه‌ای منسجم‌تر و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متنوع شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید قوانین، دستورعمل‌ها و همه رویه‌های موجود در منطقه را رعایت کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: توجه به مسئولیت‌ اجتماعی با توجه به شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و پتروشیمی‌ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

شاهمیرزایی تأکید کرد: آن دسته از مجتمع‌های پتروشیمی‌ که می‌خواهند از ۵درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند، باید ۴۰درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.


معاون وزیر نفت با بیان اینکه باید با رفع موانع و چالش‌های تولید، زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود فراهم شود، اظهار کرد: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • چرا از هلدینگ خلیج فارس سهمی به بچه‌های خلیج فارس نرسد؟
  • اولین پیام رسمی مالک جدید استقلال به آبی‌پوشان!
  • اولین واکنش پتروشیمی خلیج فارس به خرید استقلال
  • اجرای ۱۵ پروژه جدید بخش خصوصی در تبریز
  • عکس| استوری معنادار هلدینگ خلیج فارس درباره مالکیت استقلال
  • آغاز اجرای ۱۵ پروژه هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در تبریز