Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این فستیوال که مورد تایید آکادمی اسکار و بفتاست، جزو معتبرترین رویدادهای فیلم کوتاه جهان به شمار می‌رود و اکنون در حال برگزاری بیست و ششمین دوره خود است. 

به گفته «افتخارزاده» رادوین زراعی، فرهاد اسماعیلی، فرهاد آقازاده و وجیهه حاجی آقایی از دیگر بازیگران این فیلم کوتاه ۱۵ دقیقه‌ای به زبان ترکی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا وی نیز همراه با بقیه بازیگران این فیلم کوتاه نقش مسافر را بازی می‌کند؛ فیلمی که در آن پسربچه‌ای با تصمیم مادرش برای ادامه زندگی به روستایی فرستاده می‌شود اما او به دنبال پدرش است. 

«افتخازاده» پیش از این جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم ملل اتریش و جایزه دوم بازیگری در نهمین جشنواره بین‌المللی «ایمجین ایندیا» اسپانیا را کسب کرده است؛ وی متولد ۱۳۴۵ در مراغه و از بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون بوده و دانش‌آموخته بازیگری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. 

افتخار سینمای آذربایجان علاوه بر حضور پررنگش در سینما و تئاتر، در دهها فیلم کوتاه از جمله سفری به افغانستان، آبی، خدا همین نزدیکی است، گورمردها، مرثیه‌ای برای شب، بی‌پایان، خواهی ماند و غیره بازی کرده و از بازیگران شناخته شده کشور به شمار می‌رود.    

برچسب‌ها سینمای ایران سینما مراغه فیلم کوتاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینمای ایران سینما مراغه سینمای ایران سینما مراغه فیلم کوتاه فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۲۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن ۳۰ سالگی «داستان عامه‌پسند»/ بازیگران گرد آمدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ددلاین، هاروی کایتل، ساموئل ال.جکسون، اوما تورمن و جان تراولتا دیروز (پنج‌شنبه) در جشنواره فیلم کلاسیک TCM در سینمای چینی هالیوود گردآمدند تا با حضور در مراسم سی‌امین سالگرد «داستان عامه پسند» این فیلم را گرامی بدارند.

موضوع جشنواره امسال فیلم کلاسیک تی‌سی‌ام که تا یکشنبه ۲۱ آوریل ادامه دارد، «تحت تعقیب: جنایت و عدالت در فیلم» است. فیلم‌های مهم دیگری در کنار «پالپ فیکشن» در برنامه امسال جای گرفته‌اند که «محله چینی‌ها»، «هری کثیف»، «بعد از ظهر سگی»، «در کمال خونسردی»، «شمال از شمال غربی» و «در بارانداز» از آن جمله هستند.

طبق سنت جشنواره، همه نمایش‌ها با برنامه مقدمه ویژه‌ای درباره زمینه فیلم‌ها همراه هستند و برای نمایش «پالپ فیکشن» هم ابتدا برنامه گفت‌وگو با تراولتا، تورمن، جکسون و کایتل برگزار شد. از دیگر بازیگران سینما روزانا آرکت، فیل لامار، بور استیرز، اریک استولتز، جولیا سوینی و فرانک ویلی هم در این برنامه حضور داشتند.

«داستان عامه‌پسند» یا «پالپ فیکشن» سال ۱۹۹۴ به کارگردانی کوئنتین تارانتینو اکران شد. او و راجر آواری برای نوشتن فیلمنامه این فیلم برنده جایزه اسکار شدند.

امسال پانزدهمین دوره جشنواره فیلم‌های کلاسیک برگزار می‌شود و قرار است بیلی دی ویلیامز بازیگر و لوییس بوول چهره‌پرداز تجلیل شوند. جینی بسینگر نویسنده نیز جایزه رابرت آزبورن را دریافت می‌کند و جودی فاستر در مراسم ثبت جای دست خود حضور می‌یابد.

کد خبر 6082337

دیگر خبرها

  • مجید مجیدی: به تئاتر مدیون هستیم / تاسف از شرایط امروز سینما
  • یاد مجید مجیدی از حضور در تئاتر/ وضعیت الان سینما جای تاسف دارد
  • جشن ۳۰ سالگی «داستان عامه‌پسند»/ بازیگران گرد آمدند
  • هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • پوپک گلدره ؛ بازیگری که ۶ ماه در کما بود و مرگی که پایانش نبود
  • ماجرای فوت بازیگری که ۶ ماه در کما بود
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • نوجوانان از راه درست در مسیر تئاتر قدم بگذارند/ آموزشگاه‌های بازیگری به‌دنبال سرکیسه کردن