Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، سیزدهمین کمیته کاری حمل‌ونقل جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با حضور «شهریار افندی زاده» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی به‌عنوان رییس هیات ایرانی برگزار شد.

علاوه رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مدیران سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل کشور  و بخش خصوصی فعال در حمل‌ونقل دریایی و جاده‌ای در جلسات مشترک کمیته حمل‌ونقل دو کشور حضور  داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کمیته کاری که در روزهای ۷ و ۸ تیرماه ۱۴۰۱ در شهر مسکو برگزار شد، پیرامون تمام موضوعات حمل‌ونقلی از جمله همکاری‌های ترانزیتی، ریلی، جاده‌ای، دریایی بندری و هوایی بحث و تبادل نظر شد و در پایان تشریفات اجلاس به امضای «شهریار افندی زاده» «دیمیتری ازورف» معاون وزیر حمل‌ونقل روسیه رسید.

مهم‌ترین موضوعات این اجلاس هدف‌گذاری برای انتقال ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیتی از طریق مسیرهای کریدور شمال_ جنوب بود و دو طرف در مورد جزییات آن به تفاهم رسیدند.

بر این اساس مقرر شد ایجاد هاب‌های لجستیک برای افزایش ظرفیت انتقال کالای ترانزیتی در کریدور شمال_جنوب خصوصاً در بنادر شهید رجایی و چابهار با سرمایه‌گذاری طرف روس انجام گیرد.

تعیین تکلیف اجرای پروژه‌های مشترک ریلی از جمله برقی‌سازی گرمسار اینچه‌برون و رشت - آستارا از دیگر محورهای مذاکراتی در این اجلاس بود.

همچنین در خصوص روان سازی و ایجاد تسهیلات برای رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ایجاد هاب‌های لجستیکی در بنادر ایران، ایجاد مقدمات لازم جهت سرمایه‌گذاری در بنادر دو کشور، بررسی امکان ایجاد شرکت‌های مشترک کشتیرانی و سایر همکاری طرفین جهت افزایش توان حمل‌ونقلی با حمایت بخش خصوصی در جهت افزایش ظرفیت برای صادرات، واردات و ترانزیت کالا توافقاتی صورت گرفت.

شایان ذکر است که دو طرف در مذاکرات خود بر لزوم تدوین برنامه اقدام مشترک ظرف یک ماه آینده و کنترل عملکرد وضعیت حمل‌ونقل دو کشور برای تضمین تحقق هدف ۱۰ میلیون تنی ترانزیت میان دو کشور تاکید کردند.

همچنین زمینه‌سازی برای عبور زغال سنگ روسیه از مسیر ایران به هند از درخواست‌های طرف روس بود که جزییات آن به تفصیل مورد مذاکره و تفاهم قرار گرفت.

همکاری مشترک در لایروبی ولگا، استفاده بیشتر از ظرفیت دریایی و بندری خزر در کریدور شمال جنوب، همکاری برای تامین واگن و لکوموتیو و افزایش تعداد پروازهای هفتگی از دیگر محورهای مهم اجلاس سیزدهم حمل‌ونقلی و ترانزیتی ایران و روسیه بود.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای روسیه ترانزیت سازمان بنادر و دریانوردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای روسیه ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای روسیه ترانزیت سازمان بنادر و دریانوردی حمل ونقل دو کشور جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۲۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکود جدید در حمل ونقل ترانزیت جاده‌ای ثبت شد

 جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه رکودهای جدیدی برای ترانزیت  در بخش حمل ونقل جاده ای  ثبت کرده ایم گفت: پیش از این رکود میزان حمل کالاهای نفتی و غیر نفتی در بخش جاده ای برای سال ۹۳ بود که حمل کالا به ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده بود و پس از آن رکودی در حمل کالا نداشته و در برخی از سال ها هم کاهشی بود.

به گفته وی، در سال گذشته با ترانزیت ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزارتن کالا از قلمرو کشوربالغ بر ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تن کالا توسط ناوگان ایرانی و خارجی حمل‌ونقل بین المللی جاده‌ای از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته ترانزیت شده که  رکورد جدیدی در این بخش به شمار می رود.

او  با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ میزان ترانزیت بار و حمل کالا در بخش های نفتی و غیر نفتی افزایش دو میلیون و ۵۰۰ هزارتنی داشت گفت: با رشد حمل کالا در این بخش میزان حمل کالا  به ۱۴ میلیون و ۷۵۰هزار تن رسید.

هدایتی با اشاره به اینکه  ترانزیت کالا‌های غیرنفتی درسال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است افزود:  درحوزه کالا‌های نفتی، میزان ترانزیت بالغ بر پنج میلیون و ۳۵ هزارتن بوده است که ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است
  • برگزاری نشست کمیته مشترک حمل و نقل بین المللی جاده ای ایران و تاجیکستان
  • رکود جدید در حمل ونقل ترانزیت جاده‌ای ثبت شد
  • آغاز اجرای پروژه عمرانی در جاده کرج_چالوس/ سفر به مازندران از مسیرهای جایگزین ممکن است
  • مسیر ترانزیتی چابهار به جاسک بازگشایی شد