Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-28@21:41:07 GMT

با اجازه آقا امام رضا (ع)، بله!

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۲۹۱۳

با اجازه آقا امام رضا (ع)، بله!

به مناسبت اول ماه ذی‌الحجه، سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) که به نام «روز ازدواج» نام‌گذاری شده است با حضور در حرم مطهر امام هشتم(ع) پای صحبت‌های برخی از زوجین جوانی نشسته‌ایم که آغاز زندگی مشترک زناشویی و شروع مهم‌ترین عهد و پیمان زندگی خود را از این مکان مقدس آغاز می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه برش‌هایی از این گفت‌وگو را می‌خوانید. رخصت گرفتن از محضر علی بن موسی الرضا(ع)
رواق شیخ طوسی حرم مطهر امام رئوف(ع) مملو از جمعیت است. رواقی که حالا برای بسیاری از خانواده‌های مشهدی و حتی ایرانی‌ها به رواق عقد ازدواج شناخته شده است. با تمهیدات اندیشیده شده از سوی آستان قدس رضوی و مطابق ضوابط و دستورالعمل‌های مربوط، زوجین جوان می‌توانند در این رواق مراسم عقد ازدواج و پیوند زناشویی خود را برگزار کنند. رحل و قرآن، سفره‌های عقد، آینه و شمعدان و دسته گل‌های متبرک و... همگی برای نشستن عروس و داماد بر سر سفره‌ای متبرک برای مهم‌ترین عهد و پیمان، یعنی آغاز زندگی زناشویی چیده شده است. به سراغ نخستین زوج جوان می‌روم و با آن‌ها همکلام می‌شوم. ناصر، جوانی ۳۲ساله و مهندس مکانیک سیالات است و در یک کارخانه صنعتی در شهرک صنعتی توس مشهد کار می‌کند. 
همسرش نیز ۲۵ساله و خانه‌دار است. وی می‌گوید: امروز به حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج(ع) آمده‌ام تا از محضر امام رضا(ع) برای آغاز زندگی مشترک اجازه بگیرم. خدابیامرز مادرم که امروز جایش واقعاً خالی است، همیشه به من می‌گفت: «... در همه کارهایت اول خدمت آقا امام رضا(ع) برس و از ایشان کسب اجازه کن...».
با صدای بغض‌آلود ادامه می‌دهد: روح همه درگذشتگان و به ویژه مادرم شاد باد که از بچگی من را با ولایت اهل بیت(ع) آشنا کرد. امروز من و همسرم با اجازه از ساحت مقدس حضرت رضا(ع) زندگی مشترکمان را آغاز می‌کنیم و از امام هشتم(ع) خاضعانه می‌خواهیم ما و همه زوجین دیگر را برای گام گذاشتن در مسیر زندگی مؤمنانه و مورد رضای خداوند، کمک و یاری کنند.  استفاده از فرصت تبرک و تقدس یک مکان معنوی 
مهدی، جوان ۲۴ ساله و همسرش ۱۹ساله اهل مشهد، به اتفاق خانواده‌هایشان در رواق شیخ طوسی حرم منور امام رضا(ع) منتظر آمدن عاقد هستند. 
وی در این باره به ما می‌گوید: از قدیم‌الایام رسم بوده است که جوانان مشهدی آغاز زندگی مشترک و انجام عقد ازدواج خود را در حرم مقدس امام هشتم(ع) انجام می‌دادند و از تبرک و تقدس این مکان معنوی و ساحت مقدس امام رضا(ع) برای آغاز زندگی مشترک خود بهره می‌بردند. من و همسرم نیز به همین دلیل امروز برای شروع عهد و پیمان زندگی مشترک به حرم آقا آمده‌ایم.
همسر وی نیز می‌گوید: هر کار مهمی را باید با نام خدا و توسل به حضرات معصومین(ع) انجام داد. من و همسرم به امام رضا(ع) متوسل شدیم تا در مسیر حساس زندگی مشترک زناشویی، یار و یاورمان باشند.
در گوشه دیگری از این رواق، زوجی را می‌بینم که ایستاده‌اند و بانوان و آقایانی که گویا از اقوام و آشنایانشان هستند به آن‌ها تبریک می‌گویند، مشخص است که لحظاتی قبل خطبه عقد ازدواج آنان توسط عاقد خوانده شده و حالا زن و شوهر هستند. در نخستین لحظات آغاز زندگی مشترک با آن‌ها همکلام می‌شوم.
سیدمصطفی، جوانی ۳۰ ساله و اهل مازندران و دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی ارشد رشته کشاورزی است. او می‌گوید: من و همسرم از آشنایان دور یکدیگر هستیم و از سال‌های گذشته هر موقع که فرصت پیش می‌آمد، با خانواده‌هایمان و یا در قالب کاروان زیارتی از مازندران به زیارت حرم امام رضا(ع) می‌آمدیم. دورادور با اخلاق و رفتار و عقاید همدیگر آشنا بودیم . 
از مدتی پیش با مشورت خانوادهایمان و انجام مشاوره و بررسی سایر جوانب تصمیم به ازدواج گرفتیم تا اینکه در این سفر زیارتی که به حرم آمدیم ، مراسم عقد ازدواجمان در حرم مطهر آقا امام رضا(ع) برگزار شد و خیلی خوشحال از این اتفاق مبارک هستیم.
او شروع زندگی مشترکش در حرم مطهر را یک هدیه معنوی از طرف امام رضا(ع) می‌داند. همسر او که ۲۴ ساله و دانش‌آموخته رشته مدیریت است نیز می‌گوید: ازدواج امری مقدس و پسندیده است که هر زوج جوانی آرزو دارد آن را در بهترین مکان و به نحو شایسته برگزار کند. امروز من و همسرم در محضر امام هشتم(ع) زندگی مشترکمان را آغاز می‌کنیم تا یادمان باشد که امام هشتم(ع) لطف کردند تا این مراسم ازدواج مهیا شود از آقا به خاطر لطفش سپاسگزاریم و همواره در زندگی به ایشان متوسل می‌شویم.
از زیر آوار تا زیر سایه امام رضا(ع)
در گوشه دیگری از رواق شیخ طوسی، زوج جوانی را می‌بینم که بر سر سفره عقد نشسته‌اند، اما برخلاف سایر زوجین حاضر در این رواق، دور و برشان زیاد شلوغ نیست و اطرافیان آن‌ها حدود هفت یا هشت نفر بیشتر نیستند. به سراغ آقای داماد می‌روم؛ می‌گوید: والدین من و همسرم، زمانی که ما کودک و نوجوان بودیم در زلزله شهر بم استان کرمان در سال۱۳۸۲ در زیر آوار جان خود را از دست دادند. 
محمد، جوان ۲۶ ساله ادامه می‌دهد: خانواده‌های ما همسایگان قدیمی در شهر بم بودند و از همان زمان قدیم مادر خدابیامرزم دوست داشت که من و همسرم با همدیگر ازدواج کنیم. البته پس از تحقیق و جست‌وجو و شناختی که من و همسرم از یکدیگر پیدا کردیم، تصمیم به ازدواج گرفتیم. من در همه کارهایم به امام رئوف(ع) از راه دور و نزدیک متوسل می‌شوم.
 الان هم من و خواهرم و همسرش به اتفاق برادر بزرگ‌تر همسرم و خانواده‌اش با هم برای زیارت به حرم امام رضا(ع) آمدیم و پس از پرس‌وجو تصمیم گرفتیم در حرم امام رضا(ع) مراسم عقد ازدواجمان برگزار شود.
همسر وی که ۲۲ساله است، اشک شوق می‌ریزد و با صدای لرزان  می‌گوید: هیچ وقت فکر نمی‌کردم که عقد ازدواجم در حرم امام رضا(ع) برگزار شود. همیشه از دوران نوجوانی می‌شنیدم که خیلی از زوج‌های مشهدی و بسیاری از ایرانی‌ها مراسم ازدواجشان را در حرم امام هشتم (ع) برگزار می‌کنند، اما اصلاً فکرش را نمی‌کردم یک روز هم مراسم عقد ازدواج من و همسرم در حرم آقا برگزار شود. از امام هشتم(ع) بی‌نهایت سپاسگزارم. ازدواجم را مدیون امام رضا(ع) هستم. خبرنگار: محمدحسین مروج کاشانی
 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ازدواج عقد حرم امام رضا ع مراسم عقد ازدواج آغاز زندگی مشترک حرم امام رضا ع امام هشتم ع من و همسرم حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۲۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه روز شانزدهم طرح زندگی با آیه‌ها

دریافت 67 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم آغاز شد.

روز شانزدهم

کدام آیه به نبرد پیامبران با بزرگترین دشمن شأن که حاکمان مستبد هستند اشاره می‌کند؟

الف) آیات ۷ و ۸ سوره زلزال

ب) آیه ۱۶۲ سوره انعام

ج) آیه ۲۴ سوره طاها

د) آیه ۹ سوره اسرا

علاقه مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند گزینه صحیح را به شماره ۳۰۰۰۱۹۱۰ پیامک کنند. مهلت ارسال پاسخ تا ساعت ۲۳ امروز چهار شنبه است.

جوایز:

کمک هزینه سفر به عمره مفرده

کمک هزینه سفر به کربلای معلی

کمک هزینه سفر به مشهد مقدس

کد خبر 6063415

دیگر خبرها

  • تا کی بدون بیمه از مشاوره ازدواج استفاده کنیم؟
  • سوال مسابقه روز هفدهم طرح «زندگی با آیه‌ها» در یزد
  • سوال مسابقه روز شانزدهم طرح «زندگی با آیه‌ها» در یزد
  • مسابقه روز شانزدهم «زندگی با آیه ها»
  • مسابقه روز شانزدهم طرح زندگی با آیه‌ها
  • ماجرای سقوط مرگبار زن ۱۹ ساله در عید‌ دیدنی
  • بدترین عید زندگی مسعود پزشکیان
  • صمیمیت معنوی در ازدواج چیست؟
  • میزان تفاوت تحصیلات زن و شوهر تا چه اندازه مطلوب است ؟
  • میزان تفاوت تحصیلات زن و شوهر تا چه اندازه مطلوب است؟