Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@12:23:03 GMT

توزیع نان بین نیازمندان در شهرستان فسا

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۳۰۸۰

توزیع نان بین نیازمندان در شهرستان فسا

ایسنا/فارس رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فسا، از توریع ۲۰ هزار قرص نان بین نیازمندان در راستای طرح ملی قرار دوازدهم در ۱۲ تیرماه خبر داد.

مهدی میری گفت: طرح سراسری قرار دوازدهم در تاریخ ۱۲ هر ماه به نیابت و به نیت سلامتی امام زمان(عج) اجرا می‌شود و بر اساس آن بسته های معیشتی از محل موقوفات، کمک‌های خیرین و بقاع متبرکه با عنوان  مهدی یاوران تهیه و بین خانواده‌های نیازمند شهر توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از اداره اوقاف فارس، میری افزود: طرح قرار دوازدهم یک طرح کشوری است و نخستین مرحله از اجران آن در اسفندماه سال گذشته آغاز شد و هم اکنون نیز همزمان با ۱۲ تیرماه امسال پنجمین مرحله از این طرح در قالب تهیه و توزیع نان صلواتی اجرا می‌شود.

او ادامه داد: تعداد ۲۰ هزار قرص نان در روز یکشنبه دوازدهم تیرماه از محل نیات موقوفه واقف خیراندیش مرحوم حاج میرزا فتح‌الله تهیه شده که با اهداء حواله‌های ۱۰ هزارتومانی از طریق مراکز اُفق بقاع متبرکه امامزاده حسن(ع)، شاهزاده قاسم(ع و همچنین امامزاده اسماعیل(ع)، شورای امور خیریه اوقاف فسا و انجمن حمایت از خانواده زندانیان فسا بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

میری تاکید کرد: در اجرای طرح ملی قرار دوازدهم غالباً تلاش بر تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی است و طی چهار مرحله قبل بیش از ۴۰۰ بسته معیشتی تهیه و در شهرستان فسا توزیع شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فسا گفت: با توجه به اینکه طرح قرار دوازدهم در راستای محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان شهرستان در حال اجراست، از تمام خیران و نیکوکاران و مهدی یاوران دعوت می‌شود برای مشارکت در این طرح خداپسندانه به مراکز افق آستان مقدس امامزادگان شهرستان فسا مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرستان فسا قرص نان طرح ملی استانی شهرستانها توزیع نان صلواتی طرح قرار دوازدهم قرار دوازدهم شهرستان فسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۳۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند

عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: نان کامل یا نان سبوس دار، به دلیل وجود پوسته و جوانه، منبع غنی فیبر، ویتامین E، ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدان، یکی از بهترین گزینه‌ها برای امنیت غذایی و ارتقای سلامت جامعه محسوب می‌شود.

او افزود: نان تهیه شده از آرد سفید، به دلیل درصد سبوس گیری بالا و حذف سهم زیادی از فیبر و املاح حیاتی گندم مانند آهن، کلسیم، روی، منیزیم و فسفر در جریان آسیاب کردن، ارزش چندانی ندارد و نان‌هایی که از آرد کامل تهیه می‌شود، از کامل‌ترین نان‌ها به شمار می‌رود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه نان کامل در دمای کمتر و زمان طولانی‌تری نسبت به نان سفید پخت می‌شود، گفت: وجود فیبر بیشتر در نان کامل باعث ایجاد سیری زودرس و کاهش جذب قند و کلسترول در دستگاه گوارش و پیشگیری از چاقی می‌شود و از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌های گوارش به‌ویژه سرطان کولون پیشگیری می‌کند.

او با اشاره به افزایش کیفیت و توسعه دسترسی به نان کامل و ارتقای آگاهی جامعه در این خصوص تصریح کرد: با توجه به افزایش نانوایی‌های عرضه کننده نان کامل در شهر شیراز، شهروندان با توجه به فراهم شدن این ظرفیت تلاش کنند نان سفره خود را از نان‌های کامل تهیه کنند.

اطلاعات و آدرس نانوایی‌های عرضه کننده نان کامل در صفحه گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت، به نشانی اینترنتی https://fhc.sums.ac.ir/uploads/۱۱۸/Nutrition/public%۲۰education/۳۴.pdf جهت دسترسی عموم قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کند
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه