Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح شنبه در نشست با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان اظهار داشت: راه توسعه و بالندگی کشور از طریق مهارت آموزی و ارتقای نیروی انسانی میسر خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ۴۵ درصد ورودی آموزش‌های فنی و حرفه ای دانشجویان یا فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، بسته ویژه مهارت آموزی دانش بنیان دانشجویی در کشور با عنوان طرح نخلستان تدوین شده و برای اولین با در استان بوشهر اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: نخلستان طرحی است ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که متناسب با رشته آنان بازار کاری وجود ندارد و در قالب این طرح به آنها در مدت شش ماه مهارت‌های فناوری اطلاعات آموزش داده می‌شود که در کشور ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در این زمینه وجود دارد.

وی بر همکاری بین بخشی به منظور افزایش و مهارت آموزی دانشجویان در کارگاه‌های فنی و حرفه ای تاکید کرد و افزود: ارزش افزوده بالا بدون نیروی انسانی توانمند و ماهر محقق نمی‌شود و این مجموعه دارای ۱۵۰ هزار مترمربع فضای آموزشی در سطح استان بوشهر است که نیازمند تلاش بیشتر در به‌روز رسانی علمی و تکنولوژی‌های مهارتی است.

ایجاد حلقه مهارتی در دانشگاه‌ها

دراهکی به اقدامات بسیار گسترده‌ای که در حوزه آموزش نیروهای متخصص فنی در حوزه‌های مختلف انجام شده اشاره و اضافه کرد: در هرکجای استان بوشهر که نگاه کنیم، شاهد فعالیت تکنسین‌ها و متخصصانی هستیم که از آموزش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در رشته‌های پرتعداد آن بهره‌مند شده‌اند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با بیان اینکه متأسفانه امروز بخش زیادی از دانشجویان در کشور بیکار هستند، گفت: در طرح نخلستان مهارت آموزان پس از آموزش به مدت سه ماه در پارک‌های علم و فناوری دوره کارآموزی را می‌گذرانند و پیش بینی ما این است که بسیاری از آنان در همان پارک‌های علم و فناوری مشغول کار شوند.

دراهکی تصریح کرد: جوانان دانشگاهی به عنوان یکی از ثروت‌های جامعه محسوب می‌شوند و بستر برای توانمندسازی فارغ التحصیلان و ورود به بازار کسب و کار با اجرای طرح نخلستان و انعقاد تفاهم نامه همکاری جهت اجرای این طرح با دانشگاه‌های سطح استان مهیا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد حلقه مهارتی در دانشگاه‌ها سبب گسترش فعالیت‌های دانش بنیان و تمهید مهارت‌های مشاغل آینده بر پایه تکنولوژی‌های نوین در کشور می‌شود، اذعان داشت: امروز بعد از چندین ماه برنامه ریزی، طراحی نقشه راه و جذب شرکای اجتماعی موفق به اجرای طرح نخلستان در استان بوشهر شدیم.

تقویت مهارت دانشجویان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان نیز با اشاره به ضرورت مهارت آموزی به دانشجویان جهت افزایش ضریب اشتغال، گفت: وزارت علوم با ایجاد ارتباط میان دانشگاه‌ها و مراکز مهارت آموزی و فنی حرفه ای در راستای افزایش مهارت آموزی دانشجویان گام بر می‌دارد.

مجتبی حکیم زاده با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد به سمت مهارت‌آموزی دانشجویان حرکت می‌کند، افزود: وزارت علوم به موضوع مهارت آموزی دانشجویان ورود کرده و با سازمان آموزش فنی حرفه‌ای پل ارتباطی ایجاد کرده، تا با اجرای طرح نخلستان دانشجویان و فارغ التحصیلان پس از اتمام دوره تحصیلی از مهارت لازم در کنار علم بهره‌مند شوند تا زمینه اشتغالشان فراهم شود.

کد خبر 5528586

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه خراسان رضوی کنکور مشهد ویروس کرونا ایلام اردبیل کنکور سراسری آمار کرونا بیرجند مهارت آموزی دانشجویان فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای طرح نخلستان استان بوشهر دانشگاه ها آموزش فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۳۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر نخعی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصولی‌ترین روش فقر زدایی از طریق آموزش، مهارت‌آموزی، توانمند سازی محرومین و ایجاد اشتغال برای آنهاست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌امداد خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: برنامه کمیته امداد برای آموزش مددجویان شامل نیاز سنجی شغلی مناطق، استعداد سنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آنها، برگزاری دوره‌های آموزش کار آفرینی و آموزش فنی و حرفه ای به منظور ارتقای مهارت فنی و … است.

به گفته نخعی در راستای تحقق این موضوع در مدت سال ۱۴۰۲ تا پایان فروردین‌ماه امسال ۳ هزار و ۵۲۱ نفر از افراد تحت حمایت این نهاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

کد خبر 6087248

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • راه اندازی رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ایی میناب
  • نگرانی از حضور صلواتی دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادغام می شود؟