Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد نشست اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر گفت: ایران یکی از مهم‌ترین قطب‌های ساحلی  دریای خزر است که نقش تعیین کننده ای در این منطقه دارد و در این اجلاس هم با حضور آیت الله رییسی در عالی ترین سطح حضور داشت.

  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  با اشاره به حضور  کشورهای شرکت کننده از جمله روسیه، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان در این اجلاس گفت: ایران به دلیل موقعیت استراتژیک نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه و تقویت تعاملات و روابط بین پنج کشور ساحلی دریای خزر دارد و می تواند حلقه اتصال تبادلات تجاری این کشورها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سمیرم با اشاره به بیانیه پایانی ششمین اجلاس سران کشورهای خزرگفت: کشورهای شرکت کننده در این اجلاس توافق کردند که از منابع منطقه برای اهداف صلح‌آمیز استفاده کنند. جمهوری اسلامی ایران هم به عنوان یکی از مهترین قدرت های منطقه در تلاش است تا با استفاده از تمام ظرفیت خود  برای صلح و ثبات منطقه  استفاده کند.

سلیمی با بیان اینکه ایران توانسته در دولت سیزدهم گام های بزرگی را در جهت تقویت همکاری‌های اقتصادی و سیاسی با کشورهای حوزه آسیای میانه بردارد، بیان داشت: دستگاه دیپلماسی درصدد است تا  با ارائه راهکارهای مناسب تضمین امنیت پایدار در منطقه را فراهم کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سوآپ گازی ایران و ترکمنستان تصریح کرد: فایده این قرارداد برای کشور این است که ضمن انتقال گاز از ترکمنستان به آذربایجان، بخشی از گاز مصرفی موردنیاز ۵ استان شمالی کشور خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، گلستان و سمنان را به عنوان حق انتقال برداشت خواهد کرد که این موضوع به پایداری شبکه گاز ایران نیز کمک می‌کند وعلاوه بر مزایای اقتصادی، موجب هم‌سویی و وابستگی متقابل سیاسی کشورهای طرف قرارداد می‌شود.

سلیمی تسهیلگری در حوزه ترانزیت را  مهم ترین مولفه توسعه اقتصادی و تقویت مناسبات بازرگانی عنوان کرد و گفت:ایران در بین ۱۵ کشور واقع شده است و حلقه اتصال آسیا و اروپا از  طریق روسیه و  ترکیه  و حلقه اتصال کشورهای آسیای میانه با کشورهای حاشیه خلیج فارس است این موقعیت استراتژیک ایران فرصت بی نظیری برای محوریت کشورمان در ترانزیت جهانی خلق کرده است که باید به این موضوع توجه شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بازارهای پرجمعیت شرق ایران از جمله هند و پاکستان،تصریح کرد: ارتباط با کشورهای مذکور از طریق دریای عمان فرصت خوبی برای تعاملات اقتصادی و تجاری است که دولت باید تقویت مبادلات اقتصادی در حوزه شرق را در اولویت خود قرار دهد.

نماینده مردم سمیرم با بیان اینکه دولت سیزدهم در  تعاملات اقتصادی به خوبی عمل کرده است و کارنامه قابل قبولی دارد گفت: برای تقویت مبادلات اقتصادی نیاز است که دولت رایزن های اقتصادی و بازرگانی در بقیه کشورها استخدام کند و زمینه را برای تسهیل تجارت فراهم آورد به نظر می رسد در این حوزه نیاز به اقدامات جدی وجود دارد.

وی هماهنگی دیپلماسی سیاسی و اقتصادی در کشور را رمز موفقیت دولت سیزدهم خواند و گفت: همراهی و هماهنگی دیپلماسی فعال در کشور در حوزه سیاست و اقتصاد توانسته است حجم مبادلات تجاری ایران را در ماههای اخیر علیرغم شرایط تحریمی افزایش دهد و امیدوارم که این اقدامات برای حل مشکلات معیشتی مردم به زودی ملموس شود و جامعه دستاورد مثبت این اقدامات را شاهد باشند.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران قزاقستان اصغر سلیمی خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران قزاقستان اصغر سلیمی جمهوری اسلامی ایران قزاقستان اصغر سلیمی خلیج فارس حلقه اتصال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۳۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم

وزیر کشور در ساری گفت: در دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی و گره‌گشایی از مشکلات مردم و کشور، اقدامات زیادی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد وحیدی امروز چهارم اردیبهشت در مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید مازندران در سالن همایش اتاق بازرگانی استان، گفت: در دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی و گره گشایی از مشکلات مردم و کشور، اقدامات زیادی شده است و اینها باید گفته شود.

وزیر کشور با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند رشد و شکوفایی کشور ما را ببینند، افزود: مدیران ما پاک‌دست بوده و فداکارانه در حال خدمتگزاری هستند و اینها تلاش یک فرد نیست بلکه تلاش نظام است.

وحیدی گفت: آقای حسینی پور؛ استاندار سابق مازندران با سابقه خوب در مدیریت‌های پیشین از استانداری و با پشتوانه قوی برای این استان مهم و برجسته با جریان علمی و دانشی و جریان معنوی قوی و ظرفیت‌های مهم طبیعی و... انتخاب شده بود. 

وی ادامه داد: انتخاب استاندار برای این استان کار دشواری است و تجربه امروز پس از دو سال و اندی نشان داد که انتخاب درستی داشتیم، به همین دلیل نمی‌خواستیم استاندار را تغییر بدهیم، ایشان فداکارانه و ایثارگرانه با وجود بیماری همسرش در مازندران ماندند تا به مسائل مردم برسند.

وحیدی بیان کرد: از حسینی‌پور خواستیم که تا انتخابات مجلس بمانند و ماندند و اکنون نه به دلیل ضعف مدیریتی، بلکه به دلیل خواسته شخصی این تغییر ایجاد شد. 

وحیدی ادامه داد: البته کشاکشی هم وجود داشت که از ایشان در وزارت کشور استفاده کنیم تا در موضوعات مختلف از ایشان استفاده شود، اما آقای مخبر نظرشان این بود که از حسینی پور در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بهره بگیرند.

وزیر کشور درباره انتخاب یوسف نوری به عنوان استاندار مازندران هم گفت: کمتر حوزه‌ای هست که ایشان صاحب‌نظر نباشد، به ویژه در موضوع گردشگری، برنامه ریزی و آموزش، از همین رو تصمیم نهایی این شد که برای استان مهم مازندران، از وجود ایشان استفاده کنیم.  

وحیدی در پایان گفت: اینکه چگونه مردم را در توسعه مشارکت بدهیم نیز از ویژگی‌های استاندار جدید است و امیدواریم  ظرفیت‌های مهم مازندران در اقتصاد دریا، گردشگری و جهش تولید به خوبی به‌کارگیری شود. 


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • هیئت اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود 
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰
  • تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است
  • حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخی تمدنی است