Web Analytics Made Easy - Statcounter

احد لطفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت افزود: بیماریهای شغلی از مهمترین مباحثی است که باید مورد توجه کارفرمایان قرار گیرد زیرا آسیب به سلامت فرد هزینه های درمانی زیادی را به سیستم بهداشت و درمان کشور تحمیل می کند.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال ۲۹ هزار نفر در معادن کشور مشغول بکار هستند و بسیاری از آنها مشکلات ستوان فقرات و بیماریهای تنفسی دارند در حالیکه به سلامت آنها توجه و رسیدگی کامل نمی شوند باید مکانیزمی درنظر گرفته شود تا سلامت آنها به خطر نیافتد، زیرا بیماریهای شغلی مدام العمر فرد را درگیر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفی تصریح کرد: همچنین بسیاری از افراد به دلیل ترس از دست دادن شغلشان، هنگام استخدام بیماریهای خود را ابراز نمی کنند، به عنوان مثال برخی از افراد که مشکل کوررنگی دارند و آتش نشان هستند این پنهان کاری باعث می شود حادثه بروز یافته و هزینه های زیادی به سیستم وارد می شود.

وی با بیان اینکه بحث ایمنی در کنار بهداشت حرفه ای و توجه به بیماریهای شغلی بسیار مهم است، ادامه داد: اصول ایمنی در بسیاری از اماکن مورد توجه قرار نمی گیرد و  لازم است مسوول ایمنی در مکانهایی مانند پمپ بنزین حضور داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و مواد ۸۸ و ۸۹ قانون کار مبنی بر رعایت ایمنی و بهداشت حرفه ای، گفت: بخشی از بازرسی‌ها و خدمات تخصصی ایمنی، با توجه به نیاز اساسی صنایع و کارگاه‌های کشور به نظارت، کنترل و نیاز به ارتقاء سطح ایمنی کشور دارد و باید از مشاوران حفاظت فنی و ایمنی به عنوان بازوهای اجرایی در این بازرسی ها استفاده شود.

لطفی افزود: در پی بروز حوادث متعدد از قبیل حادثه کلینیک سینا اطهر، پالایشگاه نفت تهران، پالایشگاه نفت آبادان، متروپل آبادان و قطار مسافری مشهد- یزد، آتش‌سوزی‌های مکرر شهرک شکوهیه قم و نشت گاز سمی آمونیاک فیروزآباد و غیره لازم بود از پتانسیل موجود مشاورین ایمنی  استفاده شود.

این عضو انجمن بهداشت حرفه ای و ایمنی تصریح کرد: ایجاد دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های دست و پاگیر نباید موجبات دغدغه مندی بیش از ۲ هزار کارشناس فعال در حوزه ایمنی را موجب  شود و لازم است در نظام ایمنی صنایع و کارگاه‌ها، پروانه‌های صلاحیت آنها در جهت تداوم خدمت‌رسانی تخصصی به صنایع تمدید شود.

برچسب‌ها سلامت بیماری بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت بیماری بهداشت و سلامت سلامت بیماری بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

به گزارش جماران؛ به نقل از مهر، وزیر کشور با حمایت از اجرای طرح نور توسط فراجا گفت: ایرانیان در طول زمان به رعایت حجاب و عفاف مشهور و معروف بوده اند.

احمد وحیدی ظهر سه شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران حجاب و عفاف را از ارزش‌های اسلامی، دینی وملی یاد کرد و گفت: ایرانیان در طول زمان به رعایت عفاف و حجاب مشهور و معروف بوده‌اند.

وی با عنوان اینکه اجرای عفاف و حجاب یک دستور قانونی است و اکثر بانوان آن را اجرا می‌کنند، گفت: اندکی از بانوان ممکن است در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند و با تذکر باید به این ارزش ملی و قانونی و اسلامی احترام گذارند.

وزیر کشور با اظهار اینکه نیروی انتظامی با رعایت کرامت انسانی و اخلاقی در حال اجرای طرح است، گفت: قالب بانوان به این تذکر توجه دارند و اگر موارد معدودی توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود.

وحیدی از نیروی فراجا که با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است، تقدیر کرد و حمایت مردم از طرح فراجا را قابل تقدیر دانست.

وزیر کشور همچنین با اظهار اینکه برای دور دوم انتخابات نیز تمهیدات لازم اتخاذ شده است، گفت: در این دوره تمامی فرایندها به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد و زیرساخت‌های لازم فراهم شده است.

وی همچنین با اشاره به تغییر استانداران لرستان و مازندران گفت: برنامه‌ای برای تغییر استانداران نداریم و با قوت به کار خود ادامه می‌دهند.

وحیدی با اشاره به اجرای طرح آزادسازی ساحل در استان‌های شمالی نظیر مازندران گفت: بهسازی نوار ساحلی آزادشده از سوی شهرداری‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی در برنامه «سلامت خانواده»
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران