Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرستاده و مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی، مخالفت خود را با شورش و خرابکاری در این کشور که روز جمعه عرصه تظاهراتی دیگر در اعتراض به وضعیت بد معیشتی بود و درپی آن مقر پارلمان طبرق به آتش کشیده شد، اعلام کرد.

به گزارش ایران اکونومیست از اسکای نیوز عربی، «استفانی ویلیامز» روز شنبه خواستار احترام به حق مردم لیبی برای تظاهرات مسالمت‌آمیز شد و در عین حال مخالفت خود را نیز با شورش و خرابکاری اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، تظاهرات کنندگان در اعتراض به وضعیت بد معیشتی به مقر پارلمان طبرق در شرق لیبی حمله کردند و آن را به آتش کشیدند.



ده‌ها معترض در طبرق به مقر پارلمان حامی خلیفه حفتر حمله کردند و با ورود به داخل ساختمان پارلمان، آن را به آتش کشیدند.

به گزارش "آر. تی عربی"، سازمان دهندگان سازمان دهندگان این تظاهرات که روز جمعه در چندین شهر لیبی برگزار شد روز شنبه در بیانیه‌ای تاکید کردند که به تظاهرات مسالمت آمیز تا رسیدن به اهداف خود ادامه خواهند داد و در عین حال تهدید کردند که به نافرمانی مدنی متوسل خواهند شد.

جریان «بالتریس» از تمامی دستگاه‌های امنیتی و نظامی در لیبی خواست به حق مشروع مردم برای بیان و تظاهرات مسالمت آمیز احترام بگذارند.

الرای الیوم هم به نقل از «عبدالحمید الدبیبه» نخست وزیر لیبی نوشت که از معترضان در این کشور حمایت می‌کند و با خروج تمامی نهادها از جمله دولت موافق است و هیچ راهی برای انجام این کار جز از طریق انتخابات وجود ندارد.



در جریان تظاهرات دیروز، گروه‌هایی در شرق لیبی هم تاسیسات نفتی را محاصره کردند که باعث کاهش عرضه سوخت به نیروگاه‌های اصلی و قطعی بیشتر برق شد.

کشور لیبی از سال ۲۰۱۱ تاکنون دچار بی‌ثباتی شده و شاهد درگیری گروه‌های مختلفی بوده است تا جایی که گروه‌های مسلح در این کشور به دو بخش شرقی (طبرق) و غربی (طرابلس) تبدیل و با حمایت برخی کشورها با یکدیگر وارد جنگ شدند.

دولت «وفاق ملی لیبی» و دولت شرق لیبی (تحت امر خلیفه حفتر) چند سال بر سر قدرت در این کشور جنگیدند و پس از یک سال درگیری شدید که منجر به پیشروی‌های دولت وفاق به پایتختی طرابلس شد، مرداد ماه سال گذشته آتش‌بس اعلام کردند.

«دولت وفاق ملی لیبی» مورد حمایت کشورهایی چون قطر، ترکیه، برخی کشورهای اروپایی و سازمان ملل قرار گرفت و کشورهایی مانند مصر، روسیه، عربستان و امارات نیز از ارتش خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته مستقر در «بنغازی» و «طبرق» حمایت کردند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سازمان ملل متحد ، طرابلس ، مصر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان ملل متحد طرابلس مصر سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «شورش ذهن» به نویسندگی و کارگردانی محمد یغمایی و تهیه کنندگی مهدی تیمورزاده از ۱۶ اردیبهشت در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه خواهد رفت.

«شورش ذهن» یک فانتزی سیاه درباره افسری است که متوجه نقشه‌ی فرمانده اش برای حمله اتمی به ژاپن می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است:مایکل افسر ارشد نیرو‌های هوایی است و در جنگ جهانی دوم بعد از آنکه متوجه می‌شود مافوقش قصد عملیات با بمب اتم دارد یعی می‌کند با افشای سند از این فاجعه جلوگیری کند، اما ...

این نمایش تولید گروه اغما است و آراز دانش به عنوان مدیر پروژه و محمد شاهی پوربه عنوان مدیرهنری این نمایش را همراهی می‌کنند.

سایرعوامل این نمایش عبارتند از: دستیار اول کارگردان و بازیگردان:سوفیا جمالی، مشاورپروژه: لیلی سعیدی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات: مریم رودبارانی، دستیار دوم کارگردان: مرتضف‌ی موسوی، مشاورهنری: حمیدرضا نورزاده، طراح حرکت: سارینا شاد، طراح صحنه و لباس: زهرا آمالی، طراح  گریم: سما زارع، دستیار اول گریم: ملیکا دادرسی، طراح نور: فرشاد نصیری، اپراتور نور: نوید کهریزی، موسیقی: امیر تهرانی، مدیر صحنه: سارا ابراهیمی - مریم سعیدا، ساخت موشن: علی اشرفی، کارگردان بصری: سینا خدابخش، طراح گرافیک:سینا افشار، ساخت تیزر:علی بنایی

به زودی بازیگران این اثر نمایشی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش جالب سخنگوی دولت به خبر خرابکاری ریز پرنده‌های رژیم صهیونیستی
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل است/ در صورت خرابکاری هسته‌ای به سرعت مقابله به‌مثل می‌کنیم
  • دهه‌ها فراز و فرود برای عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • دولت سیزدهم گام‌های مثبتی در زمینه مالیات برداشته است
  • «شورش ذهن» در نوفل‌لوشاتو برپا می‌شود
  • «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو می‌آید
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود
  • دلیل اسلواکی برای مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو