Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@20:31:59 GMT

کشف ۱۰۰۰ میلیارد ریال کالای احتکاری

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۴۱۸۶

کشف ۱۰۰۰ میلیارد ریال کالای احتکاری

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ ستاد جلال امینی اظهار داشت: در راستای برنامه سالیانه عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی، دومین طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز (مبارزه با قاچاق کالا در حوزه اقلام اساسی، معیشت محور و کالاهای استراتژیک) در هفته آخر خرداد ماه امسال در سراسر کشور با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت رده‌های انتظامی و مرزبانی به مرحله اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اجرای طرح مذکور دام زنده (سبک و سنگین)، آرد، گندم، برنج، روغن و شکر، نهاده‌های خوراک دام، نهاده‌های کشاورزی (کود شیمیایی و سموم)، چوب آلات جنگلی، دخانی، ماینر، لوازم خانگی، الکترونیکی، لوازم و قطعات جانبی گوشی تلفن همراه، تجهیزات پزشکی، دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی، فرآورده‌های سوختی و … کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: کارشناسان ارزش کشفیات مذکور را بالغ بر یک هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال برآورد کردند و همچنین در این راستا ۵۳۳ متهم دستگیر و ۳۹۲ دستگاه خودرو سبک و سنگین نیز توقیف شد.

سرهنگ جلال امینی یادآور شد: کالاهای مکشوفه به سازمان اموال تملیکی تحویل و متهمان دستگیر شده به همراه پرونده‌های متشکله تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فراجا با بیان اینکه با تمام توان و جدیت همواره با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کنیم، از هموطنان خواست که در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت‌های غیرقانونی در این زمینه، مراتب را از طریق فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 5528667 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: قاچاق کالا پلیس امنیت اقتصادی شهرداری تهران شورای شهر تهران علیرضا زاکانی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران زلزله گردشگری سازمان حج و زیارت آلودگی هوا سازمان تامین اجتماعی شورای شهر ترافیک حج تمتع شهر تهران کمیته امداد امام خمینی مبارزه با قاچاق کالا امنیت اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری‌ آنا، جلسه ستاد اقتصادی دولت صبح امروز سه‌شنبه به ریاست سیدابراهیم رئیسی و به منظور بررسی آخرین وضعیت پیشگیری و مقابله با قاچاق برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دبیر ستاد مبارزه با قاچاق ضمن ارائه گزارشی از وضعیت قاچاق کالا و سوخت از مبادی ورودی رسمی و غیررسمی، به دیگر ابعاد این پدیده از جمله حجم بالای گردش مالی قاچاق، استفاده از بستر‌های قانونی برای دور زدن قانون، مسیر‌های قاچاق کالا و سوخت از خارج به داخل و از داخل به خارج و همچنین نقش پشتیبانان مسیر و روند قاچاق پرداخت.

رئیس جمهور پس از استماع این گزارش و نظر اعضای ستاد اقتصادی دولت در سخنانی با بیان اینکه مبارزه و مقابله با قاچاق، کمک به تولید و اشتغال در کشور است بر برنامه‌ریزی هماهنگ همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به شناسایی و مسدودسازی بستر‌های قاچاق و همچنین هماهنگی کامل با ستاد مقابله با قاچاق برای مقابله بی‌امان با این معضل اقتصادی تاکید کرد.

رئیسی با اشاره به آثار سوء ضد تولیدی قاچاق، تبیین ابعاد خسارت‌های قاچاق به زیرساخت اقتصادی کشور را برای مدیران و همه استانداران ضروری دانست و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق امری فرادستگاهی است و همه مدیران دولتی موظفند بدون هرگونه تاخیر با بهره‌گیری از قانون موجود و به کارگیری همه ظرفیت‌ها، مقابله قاطع با قاچاق را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

رئیس جمهور در این جلسه بر اجرای دقیق و کامل قانون تازه به تصویب رسیده ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری، ملوانی و ته‌لنجی) با همکاری همه دستگاه‌های مسئول و اعمال نظارت جدی بر نوع و میزان کالا‌های وارداتی و ثبت اطلاعات آن در سامانه‌های گمرکات کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توقیف اتوبوس حامل لوازم آرایشی قاچاق در دیلم
  • کشف لوازم آرایشی ۲۰ میلیاردی قاچاق در قائم شهر
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود
  • توقیف خودروهای شوتی با بیش از ۲۳ میلیارد کالای قاچاق در رودبار
  • کشف انبار کالای قاچاق در جنوب تهران
  • کشف بیش از ۶۰ تن اموال قاچاق از انباری در جنوب تهران
  • کشف بیش از یک میلیارد کالای قاچاق در کاشمر 
  • توقیف ۲ خودروی لندکروز قاچاق در شهرستان نور
  • انهدام ۲ کارگاه تولید لوازم پزشکی فاقد استاندارد در ساری
  • کشف ۶۴ تن اموال قاچاق از انبار در جنوب تهران