Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، روابط عمومی ارتش پاکستان روز شنبه با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در اختیار دفتر ایرنا در اسلام‌آباد قرار گرفت، اعلام کرد: ژنرال «ندیم رضا» در سفر رسمی به ایران با مقامات مختلف نظامی و سیاسی این کشور از جمله آیت الله دکتر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری ایران دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است: ژنرال ندیم رضا با امیرسرتیپ آشتیانی وزیر دفاع ایران، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی به صورت جداگانه دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط عمومی ارتش پاکستان افزود: موضوعات مرتبط با منافع راهبردی ایران و پاکستان، وضعیت امنیتی منطقه‌ای از جمله تقویت همکاری‌های امنیتی و دفاعی دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ایران و پاکستان تمایل خود را برای پیشبرد همکاری‌های امنیتی و دفاعی معنادار و طولانی مدت بین دو کشور نشان دادند.

ارتش پاکستان اعلام کرد: مقامات بلندپایه دو کشور اقداماتی را که برای ارتقای سطح و دامنه تعاملات نظامی بین دو کشور اتخاذ شده است را مورد بحث قرار داده و متعهد شدند که به ایجاد روابط عمیق‌تر ادامه دهند.

در جریان این سفر جمهوری اسلامی ایران و پاکستان تاکید کردند که مرز مشترک دو همسایه "مرزهای صلح و دوستی" خواهد ماند.

در بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان آمده است که مقام‌های نظامی ایران عملکرد حرفه‌ای نیروهای مسلح پاکستان و فداکاری آنان در مبارزه علیه تروریسم را مورد تمجید قرار دادند.

این اولین سفر رسمی ژنرال ندیم رضا رئیس کمیته ستاد مشترک نیروهای مسلح پاکستان به جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود. وی اواسط مهرماه سال گذشته در اسلام‌آباد میزبان هیات بلندپایه نظامی کشورمان به ریاست سردار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران بود.

دو سفر رسمی فرمانده فعلی ارتش پاکستان به ایران، سفر اخیر سردار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به اسلام‌آباد، دیدارهای مکرر مقامات ارشد نظامی و امنیتی به ویژه دیدارهای اخیر وزیر امور خارجه و وزیر نیرو پاکستان از تهران، نشان دهنده عزم دو کشور دوست و برادر برای تحکیم بیش از پیش همکاری‌ها در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های دفاعی-نظامی و پیشبرد دیپلماسی نظامی برای همگرایی بیشتر درخصوص مسائل منطقه‌ای است.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران پاکستان سید ابراهیم رییسی اسلام آباد حسین سلامی ارتش پاکستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران پاکستان سید ابراهیم رییسی جمهوری اسلامی ایران پاکستان سید ابراهیم رییسی اسلام آباد حسین سلامی ارتش پاکستان جمهوری اسلامی ارتش پاکستان نیروهای مسلح اسلام آباد دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت پاکستان : قاطعانه دنبال دریافت معافیت تحریمی ایران از آمریکا هستیم

وزیر نفت پاکستان با اعلام اینکه کار روی احداث خط لوله مرتبط با پروژه مشترک گازی با جمهوری اسلامی ایران به زودی آغاز می‌شود، افزود: اسلام‌آباد قاطعانه به دنبال دریافت معافیت تحریمی از آمریکا خواهد بود.   به گزارش ایرنا، مصدق ملک امروز دوشنبه طی گفت‌وگو با خبرنگاران حوزه انرژی در اسلام‌آباد اعلام کرد که پاکستان به زودی کار روی پروژه گاز ایران را آغاز می‌کند.   وی اظهار داشت که دولت موقت پاکستان اقدام برای ارائه درخواست رسمی به آمریکا جهت دریافت معافیت تحریمی ایران را به تعویق انداخته بود اما دولت فعلی این موضوع را با قدرت دنبال می‌کند.   مصدق ملک افزود: پاکستان قاطعانه پرونده معافیت تحریمی را پیگیری کرده و از آمریکا می‌خواهد که این مطالبه اسلام‌آباد را بپذیرد.   وی گفت که پاکستان به زودی کار روی خط لوله انتقال گاز از ایران را آغاز می‌کند و تلاش خواهد کرد که با راهکارهای سیاسی و فنی از سد تحریم‌های آمریکا عبور کند.   سخنگوی وزارت خارجه پاکستان هفته گذشته در واکنش به اظهارات مقام آمریکایی علیه همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد در حوزه انرژی‌، اعلام کرد: اسلام‌آباد نیازی به مشورت دیگران یا معافیت تحریمی ندارد و ما متعهد به انجام پروژه مهم انتقال گاز از جمهوری اسلامی ایران به پاکستان هستیم.   ممتاز زهرا تاکید کرد: تصمیم اخیر دولت پاکستان برای پیشبرد خط لوله گاز و احداث آن در محدوده خاک پاکستان یک تصمیم مستقل و آزاد است و این عملیات در خاک پاکستان به زودی اجرا خواهد شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می‌شود
  • روز به روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می شود
  • پشت پرده حمله به شهروندان چینی در پاکستان چیست؟/ دولت نوپا در اسلام آباد با بحران امنیتی دست به گریبان شد
  • اسلام‌آباد نیازمند واردات گاز ایران با خط لوله آی‌پی است
  • نشست دوجانبه مقامات طالبان و پاکستان
  • امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای وزرای خارجه انگلیس و پاکستان
  • وزیر نفت پاکستان : قاطعانه دنبال دریافت معافیت تحریمی ایران از آمریکا هستیم