Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های حامی ائتلاف (متجاوز به یمن) اطلاعاتی را درباره عملیات جدید غارت نفت یمن از سوی کشور‌های عضو ائتلاف سعودی و شورای ریاست جمهوری وابسته به آن در استان‌های اشغالی یمن فاش کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری یمن؛ این رسانه‌ها تاکید کردند یک نفتکش غول پیکر برای بارگیری حجم زیادی نفت غارت شده یمن به سمت بندر نفتی النشمه در استان شبوه در حرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، ریاض مطهر، فعال رسانه‌ای وفادار به ائتلاف در استان شبوه در توئیتی که خبرگزاری یمن آن را رصد کرده است، نوشت: نفتکش «LSABELLA» یک میلیون بشکه نفت خام را از بندر النشیمه حمل و منتقل خواهد کرد.

مطهر اظهار داشت: ارزش نفت غارت شده برای انتقال از بندر النشیمه بیش از ۱۱۴ میلیون دلار است.

گفتنی است حرف و حدیث‌هایی درباره غارت نفت یمن از شبوه و فروش آن در تایلند وجود دارد.

در همین زمینه، عدنان الاعجم سردبیر روزنامه الامناء که از روزنامه‌های وفادار به ائتلاف است، در توئیتی نوشت: ارزش محموله نفتی که دو هفته پیش به تایلند فروخته شد، ۲۷۰ میلیون دلار بود.

الاعجم در پایان توئیت خود با طرح سؤالی از «شورای ریاست جمهوری در ریاض» نوشت: از نفتکش چه خبر؟.

شایان ذکر است که دولت نجات ملی در صنعا در چندین گزارش، غارت گسترده نفت یمن را از حضرموت و شبوه و انتقال آن به بندر علی در امارات برای آماده سازی برای فروش آن فاش کرد و افزود: عواقب ناشی از غارت و قاچاق نفت یمن متوجه کشور‌های ائتلاف است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ائتلاف سعودی تحولات یمن غارت نفت یمن نفت یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اینترنتی رأی الیوم در مقاله‌ای به همراهی حکومت اردن با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرد؛ سیاست هایی که اخیرا در جریان عملیات وعده صادق و همراهی کامل اردن با صهیونیست ها نمود پیدا کرد.

این مقاله تاکید کرد که ایران به عنوان یکی از دولت‌های متعهد در حمایت از آرمان فلسطین از مدت‌ها پیش در قلب حوادث منطقه قرار گرفته است. همین همراهی و همبستگی باعث شد ایرانی ها اخیرا اقدامی عملی علیه حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و همچنین هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق انجام دهند که ثابت می‌کند تعهد ایران در حمایت از آرمان فلسطین و مقابله با صهیونیسم تحت هر شرایطی خدشه ناپذیر است.

رای الیوم می افزاید که در سایه نسل کشی گسترده در نوار غزه پیش بینی می‌شد که جوامع عربی و اسلامی و به ویژه حاکمان آنها مواضع متحدی ضد رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند، اما واقعیت کاملاً مغایر با این پیش‌بینی‌ها بود و برخی از سران عرب به جای دفاع از مظلومان فلسطین در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

رأی الیوم به تلاش‌های دولت‌های متوالی آمریکا شامل دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در تشکیل ائتلاف منطقه‌ای اشاره و تاکید کرد که آمریکا هدف علنی از این ائتلاف را مقابله با تهدید ایران اعلام کرده است، اما در واقع هدف اصلی تشکیل آن، حمایت از امنیت اسراییل به عنوان متحد راهبردی آمریکا است. البته با وجود تلاش‌های متعددی که در این عرصه صورت گرفته دسترسی به این هدف بسیار بعید است، چرا که پتانسیل‌های سیاسی و منطقه‌ای اجازه تشکیل آن را نمی‌دهد و برخی دولت‌های منطقه‌ای نظیر ایران و عربستان به این نتیجه رسیده‌اند که حل اختلافات فیمابین از طریق گفت و گو امکان‌پذیر است نه تشکیل ائتلاف‌های امنیتی که باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع خواهد می گردد.

کد خبر 6084107

دیگر خبرها

  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • تشدید تنش در هائیتی؛ پورتوپرنس میدان جنگ و بیمارستان غارت شد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • غارت گیاهان کوهی در کهگیلویه و بویراحمد/ تجویز نسخه‌های پیشگیری روی کاغذ مسئولان