Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، ستاد مرکزی اربعین حسینی در نخستین اطلاعیه محدودیت‌های تشرف زائران کشورمان به عراق در ایام اربعین حسینی را اعلام کرد که متن آن به شرح زیر است:

به اطلاع ملت عزیز و محبان اهل بیت (علیهم السلام) می‌رساند با توجه به تاثیر شیوع بیماری کرونا طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در مراسم راهپیمایی اربعین و با امعان نظر به اقدامات متعدد و گسترده ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در تمهید، ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های رفاهی، بهداشتی و خدماتی مناسب‌تر در قیاس با سنوات گذشته و با توجه به قرار گرفتن اربعین سال جاری در  فصل تابستان و شرایط خاص گرمای هوا ، وجود ریزگردها، شیوع برخی بیماری‌ها و خطرات ابتلا به سویه‌های جدید کرونا و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... حساسیت حفظ سلامتی زوار به عنوان یکی از ملاحظات اصلی و اساسی برای شرکت در این مراسم معنوی بیش از پیش مطرح شده است.

بر همین اساس و به منظور رعایت مسائل بهداشتی، ملاحظات و الزامات و توصیه‌های پزشکی کمیته بهداشت و درمان اربعین در تمهید سفر ایمن و کم خطر برای تمامی زائران اربعین حسینی(ع)؛ موارد ممنوعیت و محدودیت اعزام زوار جهت شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین ۱۴۰۱ به شرح ذیل اعلام می‌شود:

باتوجه به هماهنگی سیاسی و دیپلماتیک با دولت عراق، صرفاً کسانی می‌توانند عازم سفر اربعین سال جاری شوند که طی ماه‌های پیش رو تا ایام اربعین، حداقل یک دُز واکسن یادآور کرونا را تزریق کرده باشند.

شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین امسال صرفاً منوط به ثبت‌نام در سامانه سماح و رعایت سایر شرایط ثبت‌نامی اعم از الزام به بیمه و ... مندرج در آدرس Samah.haj.ir امکان‌پذیر خواهد بود و نحوه و چگونگی پیش ثبت نام متعاقباً و به موقع از طریق کمیته اعزام اربعین (سازمان حج و زیارت) اطلاع رسانی خواهد شد.

توصیه‌های بهداشتی و پزشکی مدنظر کمیته بهداشت و درمان اربعین و همچنین ملاحظات امنیتی و قضایی نیز در این پیش ثبت‌نام ملاک نظر قرار خواهد گرفت که از طریق سامانه سماح اطلاع‌رسانی و بارگذاری خواهد شد.

با توجه به اتصال سامانه سماح به سامانه‌های «وزارت بهداشت و ایران من و ... » موضوع احراز واکسیناسیون و سایر شرایط و ملاحظات بهداشتی و ... مورد بررسی و راستی‌آزمایی قرار خواهد گرفت و افراد غیر واجد شرایط از فهرست نهایی زائران حذف خواهند شد. پیش‌ثبت‌نام موصوف به هیچ وجه ثبت‌نام قطعی زوار اربعین تلقی نخواهد نشد.

علاقه‌مندان به پیش ثبت‌نام زیارت اربعین می‌توانند تا پایان تیرماه به اینجا مراجعه کنند.

بر اساس اطلاعیه ستاد اربعین، در صورتی از آخرین تزریق واکسن کرونا ۶ ماه گذشته باشد، افراد باید دُز یادآور را بزنند و در نتیجه تزریق دو یا سه دُز واکسن کرونا ملاک نیست. این امر در حالی است که پیش از این ستاد اربعین از لزوم تزریق ۳ دُز واکسن کرونا خبر داده بود. همچنین نوع واکسن در سفر اربعین مطرح نیست و افراد می‌توانند از هر نوع واکسنی برای تشرف به زیارت اربعین تزریق کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین 1401 اربعین حسینی پیش ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ لرستان گفت: ارتش هشت شهید مدافع حرم، ۲۰ شهید در دوران کرونا و بیش از ۵۰۰ شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، امیر مراد خوش‌کنار، ظهر امروز، در مراسم گرامیداشت روز ارتش در قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان، بیان کرد: عملیات غرورآفرین وعدۀ صادق مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان به‌ویژه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بود و این عملیات هیمنۀ پوشالی دشمنان را فروریخت.

او با بیان اینکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یک اتفاق نبود، اضافه کرد: انقلاب اسلامی نهال ثمرنشسته‌ای از خون شهیدان و حق‌طلبانی است که با رژیم ستم‌شاهی مبارزه کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب ارمغان فداکاری و خلوص امت اسلامی بود، عنوان کرد: انقلاب اسلامی پیوندی وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن را ایجاد کرد که نیروهای نظامی با مردم نقش مهمی در پیروزی آن ایفا کردند.

امیر خوش‌کنار بیان کرد: امام(ره) ارتش را در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم و سرافراز کرد و ارتش نیز به ندای ملکوتی امام لبیک گفت و در کنار ملت نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشت.

او با بیان اینکه نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی با موشکافی و ژرف‌نگرشی نمایان می‌شود، یادآور شد: ارتش 48هزار شهید در دوران دفاع مقدس، هشت شهید مدافع حرم، 20 شهید در دوران کرونا و بیش از 500 شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با بیان اینکه نیروهای ارتش برای امنیت این مرزوبوم تمام‌قد در مناطق عملیاتی حضور دارند، خاطرنشان کرد: ارتش با تمام وجود در زمینه‌‌های سیل، زلزله و کرونا برای آرامش مردم مجاهدت می‌کند.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • اجرای سامانه توزیع هوشمند مرغ گرم در تویسرکان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • ممنوعیت و محدودیت‌های ترافیکی مراسم روز ارتش در بندرعباس
  • ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما در اربعین ۱۴۰۳
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • توسعه ناوگان حمل و نقل در اربعین/ ممنوعیت فروش بلیت چارتری نجف
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم