Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@11:34:43 GMT

زندگینامه: علی شادمان (۱۳۷۵-)

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۴۴۶۲

زندگینامه: علی شادمان (۱۳۷۵-)

به گزارش همشهری آنلاین، علی شادمان، زاده  ۴ آذر ۱۳۷۵ در ایلام بازیگر تلویزیون و سینمای ایران است. در سال ۱۳۸۵ وی در فیلم میم مثل مادر ساخته رسول ملاقلی‌پور و در کنار بازیگرانی چون گلشیفته فراهانی و جمشید هاشم‌پور به ایفای نقش پرداخت و در حالیکه تنها ۱۰ سال داشت نوع بازی وی  بسیار مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم به عنوان نماینده ایران در هشتادمین دوره جوایز اسکار در سال ۲۰۰۷ انتخاب شد. همچنین شادمان برای بازی در این فیلم، برنده جایزه بهترین بازیگر کودک در در سی و هفتمین دورهٔ جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم رشد ۱۳۸۶ شد.

دو  مجموعهٔ تلویزیونی سرزمین مادری (۱۳۹۲) و کیمیا (۱۳۹۴) نیز از زمره آثار موفق علی شادمان برشمرده می‌شوند. 

با اینهمه بازی در نقش اول فیلم مردن در آب مطهر ساخته  نوید محمودی  برای شادمان رسیدن به اوج در سینما بود. او برای بازی در این فیلم نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم در سی و هشتمین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر شد.

فیلم‌شناسی ۱۳۹۸    شنای پروانه   ۱۳۹۸    مردن در آب مطهر    ۱۳۹۷    مهمانخانه ماه نو  ۱۳۹۷   جان‌دار     ۱۳۹۷     ما همه با هم هستیم     ۱۳۹۷    شین    ۱۳۹۵    ویلایی‌ها    ۱۳۹۴    اروند    ۱۳۹۴    یتیم‌خانه ایران    ۱۳۹۳    ساکن طبقه وسط     ۱۳۹۰    رؤیای سینما     ۱۳۸۷    کلانتری غیرانتفاعی   ۱۳۸۶    زمانی برای دوست‌داشتن    ۱۳۸۶    صد سال به این سال‌ها     ۱۳۸۵    میم مثل مادر   

تلویزیون

۱۳۹۷    دیوار به دیوار ۲   
۱۳۹۶    دیوار به دیوار ۱
۱۳۹۶    محکومین   
۱۳۹۵    ماه و پلنگ    
۱۳۹۴    کیمیا   
۱۳۹۲    سرزمین مادری  

نمایش خانگی

۱۴۰۱    یاغی    
۱۳۹۹    می‌خواهم زنده بمانم   
 

کد خبر 687647 برچسب‌ها مجله زندگینامه اهالی سینما و تلویزیون ایران

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمار حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد

رییس جریان حکمت ملی عراق در نشستی گفت: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، عمار حکیم، رییس جریان حکمت ملی عراق در نشست مجمع بین‌المللی سلیمانیه گفت: معتقدیم هدف از پاسخ ایران، به آن اندازه که تثبیت حقش در پاسخ بود، تشدید تنش و گسترش دامنه درگیری نبود و رژیم صهیونیستی از دهه‌های گذشته اینگونه رسمی از سوی کشوری مورد حمله قرار نگرفته بود.

رییس جریان حکمت ملی عراق در ادامه تاکید کرد: پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی خود، یک متغیر ویژه به شمار می‌رود که قدرت ایران در شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی را با وجود همکاری بسیاری از کشورها با آن، ثابت می کند.

حکیم با بیان اینکه عراق موضع پیشگامی در یاری ملت فلسطین و همبستگی با فلسطین دارد، عنوان کرد: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم، جنگ در غزه را متوقف و مصوبه شورای امنیت برای توقف جنگ و وارد کردن کمک‌ها را اجرا کند.

دیگر خبرها

  • زندگینامه شهدا سرشار از درس است
  • شاسی‌بلند اتوماتیک چینی ۸۵۰ میلیون تومان شد
  • حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی اسرائیل ثابت شد
  • حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • عمار حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • خلاصه بازی دورتموند ۴ - ۲ اتلتیکومادرید + ویدئو؛ دیوار زرد در نیمه نهایی
  • دورتموند ۴ (۵) - (۴) ۲ اتلتیکو مادرید/ دیوار زرد روی سر سیمئونه آوار شد+ فیلم
  • نخستین تصویر بازیگر یاغی در یک سریال جدید (عکس)
  • نخستین تصویر علی شادمان در یک سریال جدید