Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@11:26:56 GMT

امیدآفرینی مهم‌ترین مسئولیت هیئت است

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۴۴۷۸

امیدآفرینی مهم‌ترین مسئولیت هیئت است

‌به گزارش خبرنگار مهر، پانزدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور به همت جامعه ایمانی مشعر در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

امروز امیدآفرینی مهم‌ترین مسئولیت هیئت است

در ابتدا، حجت الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان اظهار داشت: آیه ۱۰۵ سوره توبه می‌فرماید که تمامی کارها و نیات شما رصد می‌شود که آیا کارهایتان بوی ولایت و توحید می‌دهید یا خیر؛ اگر ندهد از شما می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرآن می‌فرماید که ای پیغمبر، خدا باید اراده کند که تو کسی را هدایت کنی؛ جای دیگر می‌فرماید که ای پیغمبر، آن تیری که به هدف زدی را ما زدیم. نصرت حق، طمئنینه و سکینه قلبی و غیره از دستاوردهای پذیرش ولایت توحید است؛ اگر قدر این نوکری را ندانیم از ما می‌گیرند؛ مسئول هیأت باید خودش بیشتر از دیگران بهره ببرد. هیأت داران ما باید مراقبت کنند که این منصب و جایگاه نوکری نسبت به گریه کنندگان امام حسین (ع) را از ما نگیرند؛ هیأت یک مدرسه تربیتی است و ما موظف به پذیرش همه استعدادها در این مدرسه تربیتی هستیم و نمی‌توانیم افراد را گلچین کنیم. در دهه محرم باید تمامی مردم با هر تفکری به هیأت بیایند؛ امام حسین (ع) از عمر سعد هم ناامید نشد؛ عمر سعد خبیث بود، اما امام حسین (ع) به فکر هدایت بود.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا مطرح کرد: وقتی احنف بن قیس نامه امام حسین (ع) را دریافت کرد، گفت نه؛ ما با این خانواده همراه نمی‌شویم؛ به سه دلیل؛ در جنگ صادق هستند و فریب نمی‌دهند؛ سیاست مکارانه ندارند و سوم اینکه غنیمت اگر به دست آنها برسد آن را نگه نمی‌دارند. خیمه اهل بیت (ع) امروز کشور ما بوده و رهبر ما در مقابل صهیونیست‌ها و غربی‌ها ایستاده است؛ عده‌ای از افراد برای اهل بیت (ع) گریه می‌کنند، اما هیچ بصیرتی از شرایط امروز ندارند. یزید بن محمود وقتی نامه امام حسین (ع) را دریافت کرد بسیار گریه کرد و اشک ریخت؛ اما به امام ملحق نشد؛ وقتی هم فهمید سرها بالای نیزه‌ها رفته باز هم اشک ریخت؛ اما این اشک کارساز نیست. اینکه هیئت به گریه محدود شود کارساز نیست؛ هیئت باید از مردم گره گشایی کنند؛ ما هیأتی ها در محله می‌توانیم آسیب‌ها را پیدا کرده و گره‌ها را باز کنیم؛ شهید تهرانی مقدم ۶۱ یتیم را تحت پوشش خود داشت؛ ما نیز باید به دیگران کمک کنیم.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا اضافه کرد: امروز امیدآفرینی مهم‌ترین مسئولیت هیأتی ها بوده و یاس آفرینی مهم‌ترین کار اردوگاه ابلیس است. پیروزی قطعی است و امام در سال ۴۱ به یکی از اطرافیان وعده پیروزی را می‌دهند؛ امام بعدها فرمود ما همه سنگرهای کلیدی دنیا را فتح خواهیم کرد. متواضع‌ترین فرد در فضای هیأت باید مسئولان هیأت باشند؛ این جلسات بسیار مبارک است و قلوب مؤمنان در کنار هم نسبت به هم نزدیک می‌شود. چگونه می‌شود که مداح یا منبری با عزت و احترام دعوت به مراسم شوند، اما آنها برای نوکری کردن پول و پاداش تعیین کنند؟ هیأتی های انقلابی تداوم ولایت غدیر را در ولایت فقیه دیده اند و یاد و تکریم شهدا می‌تواند بسیار کارگشا باشد؛ تکریم والدین شهدا یا بیان سیره شهدا می‌تواند از مصادیق نگهداشتن یاد شهدا باشد.

وی ادامه داد: موتور محرک همه امت تاریخ فرهنگ جهاد و شهادت است و این سخن حضرت آقاست. ویژگی حاج قاسم قدرت آفرینی و عزت آفرینی بود و تمامی مردم بالفطره ذاتاً او را دوست دارند. مسئولین هیئت مسائل هیأت و محله را باید با سخنرانان و مداحان خود مطرح کنند تا این عزیزان در فعالیت‌های خود این مسائل را لحاظ کنند. ارتباط سخنرانان و مداحان با اعضای هیئت باید ناظر بر حل مسئله باشد؛ اینکه برخی‌ها پای کار مردم هستند اما کاری با انقلاب ندارند یا بالعکس، کافی نیست و باید این دو در کنار هم دنبال شود.

هیأت ملی در راستای توانمندسازی هیأتی ها ایجاد شده است

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین حمزه معلی اظهار داشت: نمایشگاه دائمی تولیدکنندگان هیأت می‌تواند به دیده شدن کارهای این تولیدکنندگان کمک کند. برگزاری این نمایشگاه از طرف دیگر می‌تواند باعث شود که تولیدکنندگان هیأتی با شبکه‌های وسیع موجود در کشور متصل شوند. بعد از تجمیع محصولات تولیدکنندگان هیأتی، ما یک بازاری تشکیل خواهیم تا در بستر مجازی این تولیدات در اختیار مشتری قرار گیرد؛ همچنین بخشی از این سود اگر به هیأت برسد، می‌توان برای مشتری‌های هیأتی انگیزه ایجاد کرد تا با خرید کالا، همزمان به هیأت کمک کنند. هیأتی ها باید تولیدات دوستان خود در هیئت را به دیگران معرفی کنند تا از این طریق به دوست و هم کیش خود خیر برسانند.

وی ادامه داد: ما یک مجمع اقتصادی را ایجاد کرده ایم که ذیل آن مجامع تخصصی شکل گرفته است و سه هیأت ملی مهم از این قرار است: در حوزه نساجی با قریب به ۳۰ فعال در این بخش کار آغاز شده و برای این عرصه یک فعال موفق در این بخش به عنوان مدیر انتخاب شده است. در عرصه قالیبافی هم هیأت ملی شکل گرفته است؛ عرصه سوم که هیأت ملی برای آن شکل گرفته است، عرصه بازیافت است که با وجود اینکه خام فروشی است، می‌تواند سود سرشاری داشته باشد. تشکیل هیأت ملی کمک می‌کند که تولیدکنندگان هیأتی کارهای خود را ارتقا دهند. ما به دنبال این هستیم که برنامه هیأت ملی را در سایر صنوف هم گسترش دهیم تا تمامی هیأتی ها بتوانند کنار هم یک زنجیره اقتصادی بزرگ در سطح ملی ایجاد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین معلی عنوان کرد: در استان آذربایجان غربی ۳۱ و خراسان ۲۱ فعال اقتصادی داریم و دیگر شهرها نیز تعداد بالایی از افراد مشغول به کار هستند، اما برخی از استان‌ها هنوز کار خود را در زمینه اقتصادی آغاز نکرده اند که باید این اتفاق رقم بخورد.

نباید از وضعیت کشور دلسرد شویم؛ ایمان و تقوا ما را قوی می‌کند

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری با بیان اینکه امروز هیأت و مسجد خط مقدم انقلاب است، اظهار داشت: خداوند به حضرت زکریای نبی (ص) می‌فرماید که می‌خواهم به تو پسری بدهم؛ حضرت عرض کرد هم من سالخورده ام و هم همسرم توان فرزند آوردن ندارد؛ خداوند در پاسخ می‌فرماید که اینها را می دانم، اما برای خدای تو کاری نشد ندارد؛ این سخن خداوند باید موردتوجه هیأتی ها باشد.

وی افزود: خداوند به حضرت مریم (س) هم می‌فرماید من بدون همسر به تو فرزند می‌دهم و این کار برای حضرت باری تعالی نشد ندارد؛ ما فقط باید کارگر خداوند باشیم، اگر اینگونه باشد، برای او کاری ندارد که غیرممکن‌ها را انجام دهد. ۴۳ سال از پیروزی انقلاب گذشته و به جای اینکه مردم باور کنند همه برکات از انقلاب است، دشمن القا می‌کند که همه مشکلات از انقلاب است و به دنبال وارونه نشان دادن واقعیت است. عمروعاص به معاویه می‌گوید که اگر سه کار کنی مصداق آیه تطهیر که اهل بیت (ع) هستند را منفورترین افراد می‌کنی؛ نخستین کار این است که رابطه مردم را با حق قطع کنی؛ در آن زمان اهل بیت (ع) حق بودند و امروز ولی فقیه حق است. رهبر معظم انقلاب سه سال است که بیانیه نوشته اند و چند نفر از خواص ما این بیانیه را دقیق خوانده اند. دشمن به قدری دیدنی و شنیدنی در فضای مجازی برای ما درست کرده که پیام ولی خدا را نمی‌خوانیم.

این کارشناسی مذهبی تصریح کرد: شگرد دوم دشمن سیاه نمایی است؛ به قدری دروغ پراکنده می‌کنند که حتی جوانان به عاشورا و نماز خواندن امیرالمومنین (ع) شک می‌کنند. هیأت‌ها نهایتاً ضدانقلاب نمی‌شوند و سکولار می‌شوند؛ یک بار وقتی به جلسه‌ای دعوت شدم مسئول جلسه به من می‌گفت سیاسی صحبت نکن. سومین کاری که دشمن می‌کند، بدل سازی است؛ امیرالمومنین (ع) اصلی را از مردم بگیرد، امیرالمومنین جعلی می‌دهد؛ امروز مرجع تقلید جعلی توسط دشمنان به مردم معرفی می‌شود و متأسفانه در اغلب فتنه‌ها سروکله یک یا چند روحانی پیدا می‌شود. امام راحل سه حادثه را انقلاب معرفی کردند؛ نخست انقلاب علیه استبداد یا همان انقلاب اسلامی بود؛ حتی روحانیون به امام (ره) می‌گفتند که با دم شیر بازی نکن، شاه رفتنی نیست؛ امام در جواب می‌فرمودند که شما قیام لله بکنید؛ خداوند هم پشتیبان شما خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری یادآور شد: انقلاب دوم ما تسخیر لانه جاسوسی بود که بخشی از دانشجویان خط امام پای کار آمدند. انقلاب سوم نیز شهادت شهید بهشتی بود؛ بعد از انقلاب پیامبر (ص)، انقلاب ایشان دور خورد؛ ابوسفیان زمان خلیفه سوم و پس از ۲۰ سال از رحلت پیغمبر، عصای خود را روی قبر حمزه می کوبد و می‌گوید که ای حمزه، انقلاب تو امروز به دست من افتاده است. در انقلاب ما منافقین آمدند روی کار و شهادت شهید بهشتی چهره منافقین را افشا کرد؛ تا سال ۶۰ مردم نمی‌دانستند که چه کسی حق می‌گوید؛ اما بعد از انقلاب صف مردم از امثال رجوی و سرکرده‌های منافقین جدا شد؛ بنابراین شکستن باطن منافقین برای خداوند کاری ندارد. امام بزرگوار ما فرمودند که دفاع مقدس ابهت ابرقدرت‌ها را شکست؛ در هم شکستن داعش هم از کارهای بزرگ انقلاب گونه ما بود.

حجت الاسلام ماندگاری عنوان کرد: انقلاب ما در چهار اصل خلاصه می‌شود؛ نخستین اصل معتقد بودن به کلمه «الله اکبر» است. انقلاب سخت است و مردم وقتی سختی را می‌پذیرند که بدانند خداوند جبران می‌کند؛ اسلام نیز یک مکتب انقلابی است و خداوند می‌گوید که من جبران می‌کند. صبر بر طاعت، معصیت و مصیبت سه صبری است که سخت است؛ اما طاعت بر این امور ثواب دارد. دشمن طاعت الهی را در فضای مجازی بد نشان می‌دهد و خداوند می‌گوید تو بر طاعت صبر کن، من جبران می‌کنم.

حجت الاسلام ماندگاری تاکید کرد: امروز برخی از جوانان برای ارتباط برقرار کردن با یک فوتبالیست حاضر است دو روز جلوی ورزشگاه بخوابد؛ خداوند در آیه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» می‌گوید با من باش؛ متأسفانه برخی از افراد با امام حسین (ع) رفیق هستند ولی با خداوند رفیق نیستند؛ با پای پیاده کربلا می‌روند اما هنوز دو رکعت نماز نخوانده اند.: همه دارند گناه می‌کنند، چرا ما گناه نکنیم؛ صبر کنید ببینید خداوند چگونه جبران می‌کند. پیغمبر فرمودند که جوانی که در گناه خود را حفظ می‌کند مانند شهید است، بلکه بالاتر از شهید است. دومین شرط قرارداد با خداوند الحمدلله است. خداوند فرموده که در امتحان شکر بندگان کمی هستند که شاکر باشند. ما اگر مشغول نیمه پر لیوان شویم، نمی‌توانیم نیمه خالی را ببینیم؛ در این صورت است که می‌گوئیم خدایا بر داده‌ها و نداده‌هایت شکر؛ لذا نصف ایمان صبر و نصف دیگر شکر است.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: ما در زمان نایب امام زمان (عج) اگر شاکر باشیم، خداوند مزد این شکر را خود امام زمان (عج) قرار می‌دهد. سومین رمز قرارداد با خداوند، «سبحان الله» است؛ ما می‌گوئیم که برای باران آمدن استغفار کنید، می‌گوید چرا در اروپا که کسی استغفار نمی‌کند باران فراوان می بارد؛ در قرآن می‌فرماید خدا مادیات را به بی دین‌ها و برکت را به با ایمان‌ها می‌دهد.ما مأمور به انجام وظیفه ایم و نتیجه دست خدایی است که آگاه‌تر است که چه چیزی بر ما خوب و چه چیزی بد است. رمز چهارم «لا اله الاالله» است؛ من در جلسات می گویم که ارزاق گران شده؛ اما رزاق که تغییر نکرده است. هر کس لااله الاالله را باور کند، امام رضا (ع) می‌فرماید که امیدوار خواهد بود؛ کسی که این کلمه را باور کند، مجاهد می‌شود. کسی که به دنبال منفعت است، هیچ جایی بهتر از درگاه خدا منفعت وجود ندارد؛ متأسفانه امنیت‌ها کار ما را خراب کرده است.

این کارشناسی مذهبی تصریح کرد: پیغمبر (ص) در پاسخ دختر عزیز خود تسبیحات حضرت زهرا (س) به او هدیه داد و لااله الالله هم ذکر دیگری است که پیامبر (ص) توصیه کردند؛ این تسبیحات اربعه عرش خدا را حفظ کرده است، زندگی ما را نمی‌تواند نگه دارد؟ باید باور کنیم. خداوند در قرآن می‌فرماید که شما مشکل ایمان و تقوا دارید؛ اگر این دو باشد، من همه نعمت‌ها را به شما می‌دهم؛ متأسفانه مردم خدا را تکذیب می‌کنند، خدا هم آنها را به حال خود وامی گذارد. خدا اگر بخواهد کسی عزیز شود، می‌شود؛ ابوذر روحی را کسی نمی‌شناخت؛ اما به دلیل اخلاصی که داشت، امروز عزیز مردم شده است و در تمام دنیا این سرود بر سر زبان‌ها افتاده است. سرود «سلام فرمانده» زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که دشمنان می‌گفتند مردم به دلیل گرانی‌ها با امام زمان (عج) مشکل داند؛ اما این سرود نشان داد که مردم پای اعتقادات خود هستند.

حجت الاسلام ماندگاری یادآور شد: انتقاد خوب است؛ اما نباید دلسرد شویم؛ نباید دیگران را دلسرد کنیم؛ رئیس جمهور محترم در این ۱۰ ماه کارهای فراوانی انجام داده است؛ البته دیکته نانوشته غلط ندارد و قطعاً مشکلاتی در کار بوده است؛ اما به این کارهای انجام شده باید شاکر باشیم.


هیأت باید برای کل زندگی جوانان برنامه داشته باشد؛ هیأت جایگاه مهم خود را دست کم نگیرند

در ادامه رحیم آب فروش اظهار داشت: ده سال از این حرکت می‌گذرد و بررسی قوت‌ها و ضعف‌ها و فرصت‌ها و تهدیدها ضروری است. ده سال گذشته که در این همایش شیعه انگلیسی مطرح شد، این نام برای بسیاری از افراد غریب بود؛ در طول این ده سال ادبیات جدید در حوزه هیأت ایجاد شد و شکل دهی و سامان هیأت تراز مطلوب اهل بیت (ع) در قاموس انقلاب اسلامی از دستاوردهای این سال‌ها است. ما عهد بستیم که در ساختار هیأت سه واحد را ثبت کنیم و از زلزله کرمانشاه به بعد تلاش کردیم که خیریه و واحد جهادی هیأت، جزو بخش‌های ضروری باشد.

آب فروش تاکید کرد: صندوق اقتصاد و جریان هیأت باید با حریت و فارغ از اینکه چه دولتی روی کار است، با اقتدا به فدک برای رسیدن خودکفایی دنبال شود و امروز نمایشگاه‌های اقتصادی هیأت برپا هست و هیأت‌ها به مسئله اشتغال زایی ورود کرده اند و این قاعده هیأت است. ما قرار نیست جریان اصیل هیأت را در بازی‌های سیاسی برخی از افراد نالایق از دست بدهیم؛ دشمنان هیأت را به جای صحنه اجتماع در دخمه‌ها و زیرزمین‌ها می‌پسندیدند و بحمدالله به همت عزیزان هیأت‌ها وسط میدان آمدند.. در بین این خون دل‌ها تغییرات بزرگی رخ داد، در دوره فعلی نفسی به سازمان تبلیغات دمیده شده؛ در این سال‌ها در همایش‌های مختلف حجت الاسلام والمسلمین قمی حضور پیدا کرده و حرف‌ها را می‌شنوند؛ این فتح نیست؟ یک روزی در صداوسیما ما نزدیک جام جم هم نمی‌توانستیم بشویم، امروز اما برنامه اختصاصی هیأت روی آنتن می‌رود.

دبیر جامعه ایمانی مشعر یادآور شد: ورود هیئت ما به عرصه‌های تخصصی مانند مسئله محیط زیست بسیار عالی بود و این در حالی بود که برخی‌ها می‌خواستند هیأت صرفاً در دخمه‌ها باشد و امروز معادلات آنها به هم ریخته است؛ امروز هیأت‌های ملی تخصصی در حوزه کارآفرینی شکل گرفته است؛ به طور مثال ما در صنعت پوشاک، پارچه و نساجی هیآتی داریم که ورود کرده اند و امر حضرت آقا را از روی زمین برداشته اند. برای نخستین بار برند تیجان نخستین عمامه ساخت پارچه ایرانی را تولید کرده اند و ما باید این کارها را در کدام خبرگزاری دنبال کنیم؛ متأسفانه برخی خبرگزاری‌ها اغلب به پمپاژ ناامیدی می‌پردازند و این در حالی است که اتفاقات امیدوارکننده بسیاری در حال رقم خوردن است.

وی ابراز کرد: امروز تعریف هیأت مشخص است که بر مبنای روایات تنظیم شده است؛ در همین چند سال گذشته در دانشگاه قبول نمی‌کردند که عنوان هیأت در پایان نامه باشد؛ چرا که بیان می‌کردند علمی نیست، یکی از دوستان ما ناچار شد عنوان آن را تغییر دهد؛ اما امروز ما برای هیأت تعریف دقیق داریم؛ هیأت اجتماعی است مومنانه که بر مبنای احیای امر اهل بیت (ع) شکل گرفته است و این برای خود ما و فرهنگ شیعی است.

دبیر جامعه ایمانی مشعر با بیان اینکه هیأت اجتماعی مومنانه بوده و رقیب ندارد، بیان کرد: ان جی او و این قبیل اجتماعات از غرب به کشور ما آمده اما هیأت نهادی بومی است. ما نباید تنها به اشک ریختن و سینه زنی اکتفا کنیم و اشک ریختن ما حماسه و قیام است؛ ما از گریه و سینه زنی انرژی می‌گیریم تا بتوانیم در جامعه به مردم خدمت کنیم؛ زیارت عاشورا بیانیه حیات و ممات و هستی ما است و ما بعد از هیأت روحیه و نشاط می‌گیریم و برخی از افراد تجربه فرح بعد از هیأت را ندارند..

آب فروش با اشاره به معجزه تشکیلاتی هیأت عنوان کرد: ما ۳۶ دبیر و حدود ۳۲۰ رابط و خادم در سطح کشور داریم و این افراد بدون دریافت حقوق و مزایا و تجهیزات در حال فعالیت هستند و این تفاوت تشکیلات نهضتی با سازمانی است؛ این فرق مدیریت دولتی و جهادی است. خود هیأت‌ها باید نسبت به قدرت لایزالی که دارند واقف شوند و دولت با شنیدن برگزاری این همایش، باید دنبال مطالبات هیأت‌ها باشد. دولت باید کارهای خود را در هیأت‌ها تبیین کند و ما برای تحقق و انجام جهاد تبیین، باید بدانیم که دولت چه کار می‌کند و اگر ندانیم، چه چیزی را برای مردم باید تبیین کنیم؟

دبیر جامعه ایمانی مشعر با تاکید بر اینکه امروز ضرورت دارد که در جبهه حق دور هم جمع شویم و باید به این باور برسیم، اظهار داشت: من از استان‌هایی گله مندم که نیروهای پا به کار آنها با سختی خود را اینجا حاضر می‌کنند، اما از رابط آن استان خبری نیست. احیای امر اهل بیت (ع) تنها شعائر نیست و باری که روی دوش نماینده‌های استان‌ها است سنگین است؛ هر کسی مرد مدیریت هیأت نیست و ما باید به خاطر این نوکری از خداوند شاکر باشیم، چرا که بالاترین کسوت عالم روی دوش ما است. مسئولان هیأتی به نیابت از حضرت ولیعصر (عج) وظیفه دستگیری از جوانان را دارد و اگر هیأت را به نقطه مطلوب برسانیم، برای تمام ایام هفته جوانان خود دغدغه مند خواهیم بود.

آب فروش گفت: ما باید به نیازهای غیردینی مردم هم توجه کنیم؛ کوتاهی‌های ما باعث شده جامعه در عمل به سمت سکولار شدن برود؛ از رستوران‌ها تا صداوسیما را باید هیأتی ها ورود کنند تا جوانان ما در جامعه بتوانند زیر لوای دین نفس بکشند. کل صداوسیمای ما دانشگاه عمومی است، نه فقط شبکه معارف؛ نمی‌شود در یک شبکه قرآن پخش شود و در شبکه‌های دیگر برنامه‌های خارج از دستورات دین روی آنتن برود. هیأت اصیل محل تخلیه انرژی نیست؛ بلکه محل گرفتن انرژِی است؛ هیأت اگر اینگونه شد، بی موضع و بی تفاوت نمی‌شود و رگ غیرت آن می‌جوشد و در مسائل کشور دغدغه مند می‌شود. ما باید برای محرم‌های هرسال اقتضائات همان سال را در نظر بگیریم؛ به طور مثال اگر سخنران دعوت می‌کنیم، نمی‌توانیم بر اساس نیازهای جوانان مان به او موضوع ندهیم؛ هیأت باید به تربیت درست جوانان و نوجوانان بیندیشد.

دبیر جامعه ایمانی مشعر تصریح کرد: هیأتی که با تربیت افراد کار دارد، مداح آن باید در جایگاه یک مربی باشد؛ اگر در این جایگاه قرار گرفت دیگر پوشش و ظاهر و کارهای آن مداح روی حساب و کتاب است؛ اگر این اصول مربی بودن رعایت نشود، مداح مانند یک خواننده می‌شود.سوپراستار بودن قواعدی دارد و مربی بودن هم قواعد خود را دارد؛ ما باید ساحت هیأت را مشخص کنیم؛ آیا هیأت استیج اجرای برنامه هنری است؟ یا یک مرکز و اجتماع تربیت ساز است؟. هیأت صرفاً مراسمات نیست؛ بلکه ساختار هیأت باید به گونه‌ای باشد که تشکیلاتی بسازیم که ثقلین روح این تشکلات باشند؛ اینگونه می‌شود که هیأت بیمه می‌شود؛ هیأت ظرفیت‌های بزرگی دارد و از باشگاه ورزشی، تعاونی‌ها گرفته تا صندوقهای قرض الحسنه و واحدهای مشاوره و خانواده را می‌تواند در برگیرد؛ همه این کارها زیر خیمه ثقلین قابل راه اندازی است.

وی ادامه داد: امروز هیأت‌های ما نباید با بحران مخاطب مواجه باشد؛ امروز رقبای بسیاری در مقابل هیأت قرار دارند؛ اما هیأت خود به تنهایی رسانه است و این ظرفیت را دارد که سایر رسانه‌ها را به خدمت رسانه اصیل هیأت بگیرد، طوری که در این رقابت مخاطب خود را از دست ندهد. اگر امروز مخاطب هیأت، این شیرینی و حلاوت هیأت را نچشد، بحران مخاطب ایجاد می‌شود و در این صورت است که هیأت برای جبران این کاستی‌ها متوسل به دعوت کردن از مداحان و منبری‌های چهره و مشهور می‌شود؛ در این صورت آن مداح و منبری شبیه قاب عکسی است که ما جلوی کمبود و کاستی کار گذاشته ایم تا آنها را بپوشاند. وقتی به قیمت حضور مداح و سخنران مشهور یک جلسه بزرگ و پرمخاطب شکل بگیرد، دیگر مسئولان آن هیأت از برگزاری جلسات هفتگی که جمعیت کمتری دارد خجالت می کشند؛ سپس توجیه می‌آورند که مراسم کوچک هفتگی در شأن اهل بیت (ع) نیست و به این نتیجه می رسند که فقط در مناسبت‌ها مراسم بگیرند و جلسات هفتگی تعطیل شود جلسات هفتگی هیئت نباید تعطیل شود؛ هر چه هست در این جلسات هفتگی است.

وی ادامه داد: هیأتی که روی اصول صحیح بنا شده باشد، به دلیل نظام فکری ای که دارد، اجازه نمی‌دهد هر چهره‌ای از منبری‌ها و مداحان در آن وارد شود و نگاه و خط فکری مداح و منبری برای هیأت مهم می‌شود. اگر هیأت جامعیت داشته باشد، پاسخگوی نیازهای متنوع جوانان خواهد بود؛ ما اصلاً به این فکر کردیم که چند نفر از اهالی محله در هیأت شرکت نمی‌کنند؟ آن خیل کثیری که هیأت نمی‌آیند کجا هستند و ما برای آنها چه کار کرده ایم؟ مخاطب هیأت خانواده است و هیأت ویژه برادران قابل درک نیست؛ مخاطب هیأت ما صرفاً جوانان، نوجوانان و کودکان نیستند؛ بلکه آن کودکانی که در رحم مادران شأن هستند باید از همین مقطع حیات خود درهیات باشد؛ ما برای پاسخگویی به این چرخه ارزشمند باید خانواده را در هیأت داشته باشیم.

دبیر جامعه ایمانی مشعر یادآور شد: برای محرم سال جاری نیز شعار اعلام خواهد شد و این شعار نخ تسبیح و محور حرکت ما است و این نشان دهنده این است که تمامی هیآت کشور در کنار هم هستند؛ در کنار این شعار، هر هیأت نیز با توجه به اقتضای شرایط خود باید شعاری داشته باشد تا با این شعار اتفاقات رسانه‌ای خود را سامان دهد. یازدهمین سوگواره عکس و پوستر، سومین سه سالانه نشان هیأت، فراخوان گرافیک محیطی هیأت، تصویرسازی، حروف نگاری، آثار صوتی و ویدئویی، نخستین فراخوان تعزیه و سرود در قالب ۱۱ فراخوان رسانه‌ای ظرفیتی است که در سال جاری برای ارائه کارها در آوردگاه مشخص پیش بینی شده است. در کنار اینها مجموعه دوره‌های آموزشی هم پیش بینی شده است؛ دوره آموزشی روایتگری در هیأت با تکیه بر مستندسازی در حال ثبت نام بوده و استان‌ها سهمیه خاص خود را برای دریافت تخفیف دارند.

دبیر جامعه ایمانی مشعر اضافه کرد: رویدادی برای شکل دهی و رشد هسته‌های هنری رسانه‌ای شکل می‌گیرد که از هر هیأتی پنج نفر حضور خواهند یافت و این تیم پنج نفره هسته هنری رسانه‌ای هیئت خواهد بود. دوره‌های مختلف آموزشی از جمله صوت، گرافیک، تصویر، خوش نویسی و غیره وجود دارد و مسئولین هیآت می‌توانند نیروهای خود را مجاب کنند تا در دوره‌ها شرکت کنند. اگر هیأتی دوره‌های آموزشی مفصل دارد که به یک مدرسه تخصصی نیاز دارد، ما زیرساخت‌ها را در اختیار آنها قرار می‌دهیم که مدرسه خود را ایجاد کنند.

وی افزود: در مجموعه هنر هیأت با آدرس اینترنتی honareheyat.com هم می‌توان به فراخوان‌های گذشته و آثار و تولیدات سال‌های قبل دسترسی پیدا کرد؛ یک گنج کمیاب از آثار و طرح‌ها در سایت هنر هیأت وجود دارد و بیش از ۴۰ هزار قطعه عکس و پوستر تأیید شده توسط داوران در این سایت قابل دسترسی است. این سایت متعلق به هیئت است و هنرمندان هیأتی در این سایت صفحه مخصوص خود را دارند که آثارشان را منتشر می‌کنند. وبگاه شعر هیأت با آدرس اینترنتی shereheyat.ir هم برای مداحان و منبری‌ها بسیار کاربردی است و یک کانال هم در ایتا دارد؛ تمامی اشعار این سایت و کانال تأیید شده و برای هر مناسبتی اشعار موجود است و قابلیت جست و جو در آن وجود دارد.

وی اضافه کرد: ما در هر سال نوحه‌هایی تولید می‌کنیم که تازه هستند و در کانال و سایت قرار نمی‌دهیم؛ چرا که اگر زیاد باشد، مداحان رغبتی برای استفاده نخواهند داشت؛ هر هیأتی که مداحی دارد، می‌تواند به ما اعلام کند که تا همزمان با ارسال این نوحه‌های تازه به مداحان مشهور، به این عزیزان هم ارسال کنیم تا این اشعار و نوحه‌ها به شکل همزمان در اختیار مداحان مشهور تا گمنام قرار گیرد. ما از رابطان استان‌ها خواهش کردیم که حلقه نوحه سرایان استانی را شکل دهند تا مداحان استان‌های دیگر برای دریافت کارهای خود منحصر و محدود به یک سری از نوحه سرایان قم و تهران نباشد.

آب فروش گفت: سرود «سلام فرمانده» یک پیام داشت و آن اینکه ما باید دهه هشتادی‌ها و نودی ها را موردتوجه قرار دهیم؛ در همین راستا مسئولین هیأت باید این نوجوانان را با خود همراه کنند تا آرام آرام با آموختن کارها آنها را یا همراه و یا جانشین خود کنند. در هیأت ما باید به روی دهه هشتادی‌ها و نودی ها باز باشد و این بچه‌ها باید در هیأت‌ها جایگاه داشته باشند؛ در سال جاری اتاق مادر و کودک هیأت راه اندازی شود تا اگر مادر کودک خود را می‌خواهد شیر بدهد، به آنجا برود و همزمان صدای روضه به گوش مادر برسد. مهدکودک حسینی باید راه اندازی شود و این مهدکودک‌ها باید با محورها و اقتضائات لازم راه اندازی شود. نباید به بهانه تمام شدن کرونا روضه‌های خانگی سست شود؛ روضه خانگی حرکت مویرگی هیئت در خانه‌هایی است که ممکن است اعضای آن به این راحتی به این سمت‌ها کشیده نشوند.

هیأت باید یک نهاد تربیتی و اثرگذار باشد

در ادامه حجت الاسلام حامد تقدیری بیان کرد: در حال حاضر رهبر معظم انقلاب به «جهاد تبیین» امر کرده اند؛ امروز شرایط جنگی است و نباید جهاد تبیین در حد شعارها باقی بماند. امروز جهاد تبیین واجب عینی بوده و دشمن در این زمینه به طور سنگین و بی وقفه در حال کار کردن است. ساختارسازی، قالب سازی و محتوا سه رکن جهاد تبیین است؛ مهدکودک از دو سالگی در غرب اجباری بوده و یکی از همکاران می‌گفت مهد کودکی در کاناد است که از زمانی که جنین هنوزمتولد نشده پرونده تشکیل می‌دهد وخیلی مسئولین کانادا در این مهد کودک تربیت شده اند. غرب برای تمامی امور خود ساختارسازی کرده؛ اما ما بدون بومی سازی همان ساختار را وارد کرده ایم؛ در حالی که باید بر مبنای فرهنگ خود ساختارسازی کنیم.

وی ابراز کرد: اینگونه نیست که غرب از همجنس بازی استقبال کند؛ آنها تلاش خود را برای محدودسازی این موضوع کرده اند و حتی مردم به این موضوع ورود کرده اند. اروپا اخیراً به دلیل جنگ از هر نظر به هم ریخته و یکی از افراد ضدایرانی در وین به من می‌گفت که من تاز متوجه شدم که ایران چه کشوری است که با این همه تحریم هنوز روی پا است. ما به هیأت باید به عنوان یک ساختار تربیتی و اثرگذار نگاه کنیم؛ هیأت یک قرارگاه اصلی جهاد تبیین است. ما در هیأت کودکان، موضوع هیأت کتاب را راه اندازی کردیم و از کتاب‌های خود بچه‌ها استفاده می‌کردیم و دست به دست بین آنها می‌چرخد و مطالعه می‌شود؛ این تجربه بسیار مفید و مثبت بود.

وی مطرح کرد: نوع دیگر کارها «هیأت خدمات» است و این خدمات منحصر به ارائه بسته معیشتی نمی‌شود؛ هیأت خدمات اجتماعی باید در زمینه‌های مختلف از مردم دستگیری کند. «هیأت رسانه» نوع دیگر از فعالیت‌های هیأتی است؛ نوجوانان ما امروز توانایی‌های فراوانی دارند و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد. «هیأت تولید» هم مدل دیگری است که می‌تواند ظرفیت‌های تولیدی هیأت را پویا کند. هیأت مادر و کودک پیوند این دو را تقویت می‌کند؛ خود ما هم اخلاق و آداب هیأت را از کودکی یاد می‌گرفتیم و امروز ناخودآگاه در حال اجرا هستیم؛ ما نیز باید این آداب را به کودکان امروز منتقل کنیم.


مشکلات حل شدنی است؛ هیئت مذهبی برای امید بخشی به بیان دستاوردها بپردازند

در ادامه حجت الاسلام اباصالح راجی تاکید کرد: امید واژه‌ای است که رهبر معظم انقلاب همواره به آن تاکید می‌کنند و امید انسان را به حرکت وا می‌دارد. امروز تمام رسانه‌های غربی و دشمنان امید مردم ما را هدف قرار داده اند و متأسفانه باید بگویم که تا حدی هم موفق شده اند؛ متأسفانه موج ناامیدی در بین مردم دیده می‌شود. ریشه‌ای ترین جهادی که حضرت آقا در بیانیه گام دوم می‌فرمایند امید است؛ حال سوالی که پیش می‌آید این است که ما به چه دلیل باید به آینده این نظام امید داشته باشیم؟ این حجم از مشکلات آیا امید را در دل ما زنده نگه می‌دارد؟ برای این سوال دلیل‌هایی وجود دارد. نخستین دلیل، نصرت الهی است؛ هر قوم و هر گروهی که دین خدا را یاری کرد، خدا هم آنها را یاری می‌کند؛ نوح در دل کشتی، ابراهیم در دل آتش، یوسف در چاه، موسی در یک قدمی غرق شدن و در پشت سر او ابرقدرتی مانند فرعون، عیسی در صلیب و پیامبر اسلام در داخل غار و در محاصره دشمنان مسلح از نصرت الهی برخوردار شدند و خدای این پیامبران خدای ما هم هست.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب در سال‌های اخیر از نصرت الهی بسیار استفاده کرده اند؛ در پیروزی انقلاب خود انقلابیون باور نمی‌کردند که پیروزی حاصل شود؛ جنگ تحمیلی در شرایطی بود که تمام دنیا با ما در جنگ بودند؛ در جریان سوریه و جنگ‌های ۳۳ و ۲۲ روزه خداوند نصرت الهی را شامل حال ما کرد. تا جایی که ما پای دین بمانیم نصرت الهی با ما است و زمانی که ما سست شویم، نصرت الهی از ما دور می‌شود. دومین نقطه امیدبخش نظام اسلامی دستاوردهای بی شماری است که در ۴۳ سال اخیر حاصل شد؛ از انقلاب علمی در بریتانیا تا تولید آن ۳۰۰ سال طول کشید و کشورهای دیگر در کمتر ۱۰۰ سال این اتفاق را تجربه نکرده اند؛ ما از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ به این تولید رسیدیم و سایر سال‌ها به دلیل ریل گذاری نادرست رها ماند، اما از این پس با ریل گذاری صحیح می‌توانیم زودتر به اهداف برسیم. اینکه ما در تولید علم پانزدهمین و در ثبت اختراع هفتمین کشور دنیا هستیم طبیعی است؟ در قبل از انقلاب ۴۶ درصد فقر داشتیم و به ۸ درصد رسیدیم و افزایش فقر ناشی از ۸ سال سو مدیریت بود، نه ۴۳ سال.

این کارشناس مذهبی مطرح کرد: دستاوردهای ما بی شمار است و در موضوع جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب فرمودند که در امپراطوری رسانه‌ای هیچ خبری از این دستاوردها نیست؛ ما چگونه هیأتی داشته باشیم که هیچ خبری از دستاوردهای نظام در آن نباشد؟ سومین نقطه امیدبخش به سلامت عبور کردن از پیچیده‌ترین بحران‌های علم بود. ۱۷ هزار نیروی فداکار ما از مسئولین و متفکرین تا بدنه نخبگانی در ابتدای انقلاب ترور شدند و ما از آن بحران‌ها عبور کردیم.

ما از بحران‌هایی عبور کردیم که هر کدام می‌توانست یک کشور را زمین بزند

وی افزود: موج تجزیه طلبی در کشور از ۲۳ بهمن ۵۷ آغاز شد و نفوذی‌ها و منافقین به دشمنی کردن پرداختند؛ موج تحریم‌های اقتصادی و موشک باران جزیره‌های اقتصادی مهم مانند خارک، کارشکنی آمریکا در معاملات بین المللی ما، استقرار بحران‌های منطقه‌ای و پایگاه‌های نظامی آمریکا دورتا دور ایران و هزینه ۷ هزار میلیارد دلاری او برای تکه تکه کردن خاورمیانه از جمله بحران‌هایی بود که ما پشت سر گذاشته ایم. چهارمین نقطه امیدبخش افول پیاپی و مدام دشمنان است؛ وضعیت ما و دشمنان را در ابتدای قرن جدید با ابتدای قرن گذشته مقایسه کنید و ببینید ما کجا بودیم و در حال حاضر کجا هستیم. قطعی بودن نابودی رژیم صهیونیستی حرف ما نیست؛ هنری کیسینجر که تئوریسین بزرگ است، می‌گوید که اسرائیل چندسال سال آینده را نخواهد دید. مسئول اطلاعات امنیت آمریکا می‌گوید که نسل آینده اسرائیل، چیزی از این کشور نخواهد دید؛ حتی در برخی فیلم‌ها نیز عادی سازی نابودی اسرائیل را جار می‌زنند. ده‌ها کتاب در آمریکا با عنوان افول این کشور نوشته شده و این در حالی است که ما در این سال‌ها بسیار قدرتمندتر شده ایم..

حجت الاسلام راجی گفت: تمام کشورهای موفق از نردبان تولید بالا رفته اند؛ اما به محض اینکه خواستیم تولید کنیم، از دانشگاه به ما گفتند که مرزها را باز و تولید را رها کنید. پنچمین نقطه امیدبخش این است که ما مشکلات را در داخل حل کنیم؛ ششمین نقطه امیدبخش هم ظرفیت‌های بی شمار کشور برای حل مشکلات است؛ ظرفیت‌های طبیعی و انسانی در این کشور بسیار است. ظرفیت‌های طبیعی مانند منابع و معادن در ایران بی نظیر است؛ لطفی که خداوند به ما کرده خاص است. درباره سرمایه انسانی ما هر جا به جوانان اعتماد کردیم، پیروز شدیم؛ در دهه‌های اخیر اعتماد به جوانان ما را به رشد رساند و هر جا که تفکر پیرمردان نجومی بگیر حاکم بود، ما عقب رفتیم.

هیأت‌ها رابط بین دولت و مردم باشند

در ادامه سید احمد عبودتیان اظهار داشت: امروز اگر اتفاقی رقم می‌خورد، ماحصل این است که مسئولان هیأت حسینی در این اتفاقات تجربه خود را در اختیار همدیگر قرار می‌دهند.

در این بخش از برنامه، عبودتیان به گفت و گوی دو طرفه با حاضران، به سوالات پاسخ داد.

عبودتیان گفت: در دیدارهایی که بنده با استانداران چند استان داشته ام، متوجه شده ام که نسبت به مردمی سازی امور رو به جلو هستند و در حال حاضر باید نیروهای لازم به ارائه کمک و ساماندهی امور دسته بندی شوند در حرکت

وی ادامه داد: بدنه انقلابی جامعه در این مدتی که بنده در این سمت بودم، مدل‌هایی ارائه داده اند که دست ما را پر کرده اند؛ حوزویون هم رهنمودهای ارزشمندی به ما ارائه کرده اند که راهگشاست.

هیئت حسینی در استان‌ها، رسومات و تمایزهای بومی خود را برجسته کنند

در ادامه محمدحسین کشکولی بیان کرد: شبکه قرآن و معارف سیما پربازدیدترین شبکه تخصصی سیما بوده و در ایام مناسبتی جزو دو الی سه شبکه نخست از نظر بازدید است و مردم نیازمند شنیدن مباحث معارفی هستند. موضوعاتی که مردم با آنها مواجه هستند، متنوع بوده و مباحث معارفی هم در کنار دیگر موضوعات است. افراد متدین و حزب اللهی اگر از قافله امور مانند تهیه کنندگی عقب بمانند، دیگر تهیه کننده ها در سازمان کارها را دنبال می‌کنند. خواهش می‌کنم از هیأتی ها نگذارند که تلویزیون هیأت را استودیویی نشان دهد؛ اینکه در جلسه‌ای روضه به هر صورتی خوانده شود و در جلسه نورپردازی و دوربین‌های مختلف از زوایای متنوع رفت و آمد کنند، به روضه لطمه وارد می‌شود.

کشکولی تاکید کرد: راه حل بهبود امور و افزایش کیفیت دینی برنامه‌ها این است که افراد متدین و دغدغه مند دینی وارد میدان شوند و بعد از یادگیری تخصص، محتوای اصیل و فاخر تولید کنند. ما باید نهضت روایتگری را از بدنه مردم آغاز کنیم تا امید تولید شود؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند که رسانه بعضاً بلایی بر سر انسان می‌آورد که افراد واقعیتی که در زندگی لمس می‌کنند را به گونه وارونه می‌بینند.هیأت‌ها در روایت جلسات خود باید روی تمایزها دست بگذارند؛ به طور مثال هیأت‌های استان‌های مختلف باید رسوم بومی خود در عزاداری را منعکس کنند و سعی نکنند که حتماً مانند هیأت‌های پایتخت یا قم عزاداری‌های خود را منعکس کنند؛ بنابراین تمایز بسیاری از استان‌ها بوم و اصالت آنها است.

وی عنوان کرد: اینکه هیأت‌ها بخواهند برنامه‌های آنها فقط در صداوسیما منعکس شود، ممکن است محقق نشود؛ به همین دلیل باید خود هیئت آستین بالا بزنند و کار رسانه‌ای تولید کنند. خوشبختانه امروز نسل جدید و دغدغه مند وارد سمت‌های مدیریتی سیما شده اند و این یعنی در این مدت انقلاب بزرگی رخ داده است. هیئات استان‌ها اگر مداح‌های انقلابی و خوش خوان به ما معرفی می‌کنند که جلسات مناسب هم داشته باشند، ما برای چهره شدن این عزیزان همت می‌کنیم..

کد خبر 5528680 فاطمه علی آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: قران معاویه فرعون انقلاب اسلامی ایران شهید تهرانی مقدم پیامبر اسلام داعش انقلاب قم خاورمیانه هیئت دولت رژیم صهیونیستی بریتانیا شبکه قرآن و معارف سیما تهران ایران استان آذربایجان غربی حزب اللهی لانه جاسوسی اسرائیل شیعه روحانی کربلا سوریه سازمان صداوسیما جنگ تحمیلی قرآن جهاد تبیین کانادا اروپا عاشورا سرود ایالات متحده امریکا کرمانشاه وین صدا و سیما ابوسفیان قرآن کریم قرآن فعالیت های قرآنی ماه ذی الحجة انقلاب اسلامی ایران سازمان تبلیغات اسلامی نشست علمی آیت الله خامنه ای شهادت امام جواد ع کتاب آیت الله مصباح یزدی شورای عالی قرآن ازدواج حج تمتع دبیر جامعه ایمانی مشعر حجت الاسلام والمسلمین تولیدکنندگان هیأت رهبر معظم انقلاب نقطه امیدبخش جلسات هفتگی راه اندازی جهاد تبیین یادآور شد دغدغه مند جوانان ما نصرت الهی امام حسین مهم ترین استان ها بحران ها هیأت ملی ظرفیت ها رسانه ای هیأتی ها هیأت ها دوره ها اهل بیت کنار هم آب فروش سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل ۱۳۰ میلیارد تومانی درویش در پرسپولیس

با ورود کنسرسیوم بانکی به باشگاه پرسپولیس قرار است تمام نفرات فعلی هیأت مدیره تغییر کنند تا شاید هیات مدیره جدید فکری به حال مشکل مالی سرخپوشان کند.

به گزارش مشرق، واگذاری بلوک سهام ۵۱ درصدی باشگاه پرسپولیس در حالی آخرین مرحله خود را پشت سر می‌گذارد که همچنان مشکلات مالی و قراردادی اعضای تیم پابرجاست.

رضا درویش مدیرعامل سرخپوشان پایتخت که بارها وعده پرداخت مطالبات بازیکنان را داده بود حالا با چالش اساسی در ادامه فعالیت خود روبروست. او پس از پشت سر گذاشتن حاشیه‌های فراوان در حالی قرار است همچنان به عنوان مدیرعامل فعالیت خود را ادامه دهد که هیأت مدیره این باشگاه پس از واگذاری به بخش خصوصی قرار است در کوتاه‌ترین زمان ممکن تغییر کند تا سرخ‌ها با کابینه‌ای جدید برای نقل و انتقالات تابستانی آماده شوند.

با این حال هیأت مدیره فعلی باشگاه، مجوز مذاکره با اوسمار ویه را برای تمدید قرارداد با پرسپولیس را داده است تا سرمربی برزیلی در صورت توافق مالی با این باشگاه روی کار بیاید.

درویش هم قصد دارد بر خلاف بازیکنانی که در پایان فصل قراردادشان به اتمام می‌رسد امضای تمدید ویه را با پرسپولیس را از این مرد برزیلی بگیرد تا هر اتفاقی در تابستان هم روی کار این مربی تأثیر نگذارد.

از سوی دیگر با ورود کنسرسیوم بانکی به باشگاه پرسپولیس قرار است تمام نفرات فعلی هیأت مدیره تغییر کرده و به احتمال فراوان هیأت مدیره‌ای هفت نفره تشکیل شود تا از تمام ظرفیت انسانی خود در این مجموعه استفاده کنند.

درویش برای حل و فصل مشکلات مالی فصل جاری تیمش منتظر ورود افراد اقتصادی است تا شاید آنها بتوانند راهکاری برای پرداخت حداقل ۱۳۰ میلیارد تومان در یک ماه آینده برای بیش از ۵۰ درصد باقیمانده قراردادهای لیگ بیست و سوم فراهم کنند.

حالا باید دید نقشه‌های مدیریتی درویش برای تمدید قرارداد با ویه‌را و دریافت پول از هیأت مدیره آینده، اتفاق خواهد افتاد یا این باشگاه با تغییرهای هیأت مدیره دچار چالش‌های بیشتری خواهد شد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • با تخلفات کنکوری و مجازات‌های آن آشنا شوید
  • معضل ۱۳۰ میلیارد تومانی درویش در پرسپولیس
  • با واگذاری پرسپولیس، درویش برکنار خواهد شد؟ | قبل از رفتن تمدید یک نفر قطعی است
  • امضای اسناد همکاری میان هیات‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان
  • فیلم/ امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های عالی رتبه ایران و پاکستان
  • انتصاب عضو جدید هیأت مدیره شرکت ملی پست
  • اردوی راهیان پیشرفت ویژه اساتید برگزار می شود
  • اسناد همکاری میان هیات‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد
  • بیانیه باشگاه تراکتور درباره اتفاقات رخ داده در فرودگاه تبریز
  • جذب حامی مالی برای هیأت تنیس روی میز کردستان در حال انجام است