Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با تلاش کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان و بازگشت چهره‌های سیاسی نظام پیشین به افغانستان؛ محمد طیب عطا، عضو سنای نظام پشین از ولایت کنر و نور محمد، مشاور معاون پیشین پارلمان نیز به کشور بازگشتند.

در ادامه تلاش‌های کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان، امیرخان یار، معاون اول و رئیس کمیسیون مالی پارلمان نظام پیشین به افغانستان بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان تشکیل کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان، شماری از مقام‌های نظام پیشین به کشور برگشته‌اند و تلاش‌ها در زمینه بازگشت دیگر اشخاص همچنان جریان دارد.

این تلاش‌ها و تماس‌ها در حالی جریان دارد که هنوز معلوم نیست افراد بازگشته، در نظام آینده از چه جایگاهی برخوردار خواهند بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان حکومت پیشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد

رسانه حکومت طالبان با اشاره به تحولات اخیر منطقه نوشت رژیم اسرائیل نیز مانند ناتو در افغانستان مقابل گروه‌های جهادی شکست خواهد خورد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «باختر» رسانه حکومت طالبان در یادداشتی نوشت: سازمان ناتو به رهبری آمریکا 20 سال تلاش کرد تا افغان‌ها را در افغانستان تسلیم کند، تلاش‌هایی که باعث شکست آنها شد و در 20 سال نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

نوشتار افزود: در افغانستان هزاران نیروی خارجی و متحدان داخلی آنها با تمام توان و تجهیزات در برابر مجاهدان مقاومت کردند و با شکست شرم‌آوری روبرو شدند که نتیجه آن آزادی این کشور شد.

نویسنده ادامه داد: اکنون که به اوضاع اسرائیل نگاه می‌کنم و جهاد در افغانستان را به یاد می‌آورم، اعتقادم به پیروزی گروه‌های جهادی فلسطینی بیش از پیش افزایش می‌یابد.

این رسانه خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در ابتدای جنگ اعلام کرده بود جنگ تا نابودی کامل حماس، تسلط بر امور امنیتی غزه و آزادی تمامی اسرا از زندان‌های گروه‌های جهادی فلسطینی ادامه خواهد داشت، اسرائیل پیروزی نهایی خود را اعلام کرده بود. اما در آغاز ماه هفتم این جنگ، به نظر می‌رسد که اسرائیل نه تنها به هدف خود نرسیده است بلکه ضرر هم کرده است.

وی تأکید کرد: آنها نتوانسته‌اند شهروندان خود را از زندان حماس آزاد کنند و همین امر دولت نتانیاهو را با انتقاد و فشار شدید ساکنان اسرائیل مواجه کرده است. ارتش اسرائیل پس از شش ماه نتوانست غزه را تحت کنترل خود درآورد و گروه‌های جهادی فلسطینی را نابود کند و شکست آنها شکست دوستان بین‌المللی این رژیم مانند آمریکا است،  زیرا واشنگتن حامی محکم نظامی و مالی ارتش اسرائیل در جنگ کنونی است.

طالبان: اسرائیل در غزه مانند آمریکا در افغانستان شکست خواهد خوردرسانه حکومت طالبان: ایران از اسرائیل انتقام گرفتطالبان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی دفاع مشروع بود

نوشتار تصریح کرد یکی دیگر از نشانه‌های اصلی شکست متجاوزان، کشتار غیرنظامیانی است که بیش از 33 هزار نفر را که 40 درصد آنها کودک هستند شهید و بیش از 75 هزار نفر را در بمباران‌‎های خود مجروح کرده‌اند، این نشان می‌دهد اسرائیل از شکست گروه‌های جهادی فلسطینی ناتوان مانده و تلاش می‌کند تا با کشتن غیرنظامیان اهداف خود را دنبال کند، طرحی که نمی‌تواند موفق شود.

مطلب در انتها تأکید کرد: رژیم صهیونیستی در ابتدا تصور می‌کرد که جنبش فقط حماس است، اما با مشاهده اتحاد سایر گروه‌های جهادی اسلامی، شکستی را که در خواب نمی‌دیدند در بیداری مشاهده کردند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • توسعه اردوگاه پناهجویان اخراجی از پاکستان در گذرگاه «تورخم»
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • گذرگاه تورخم مسدود شد
  • ۸۵ هزار تبعه غیرمجاز افغانستان از کرمان به میهنشان بازگشتند
  • آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان
  • رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد
  • بازگشت مقامات حکومت پیشین افغانستان
  • اخراج بیش از ۸ هزار پناهجوی افغانستانی از پاکستان
  • بازگشت مقامات حکومت پیشین افغانستان به کشورشان