Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) از رونمایی از یک قرارداد نظامی این رژیم و عربستان در جریان سفر آتی «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به ریاض خبر داد.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» امروز اعلام کرد: "در سفر آتی جوبایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه در روزهای۱۳تا ۱۶ ژوئیه جاری (۲۲ تا ۲۵ تیرماه)، از یک قرارداد امنیتی بزرگ بین اسرائیل و عربستان رونمایی خواهد شد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این شبکه، رژیم صهیونیستی در هفته‌های آینده تلاش خود را روی به سرانجام رساندن این قرارداد امنیتی با سعودیها تحت نظارت آمریکا متمرکز خواهد کرد زیرا این رژیم در حال حاضر روابط دیپلماتیک علنی و رسمی با عربستان ندارد و از این رو، این قرارداد باید با میانجیگری آمریکایی‌ها صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

خوش‌خدمتی جدید بن سلمان به صهیونیست‌ها

شبکه صهیونیستی «کان» موضوع این قرارداد را فروش سامانه‌های سپر موشکی رژیم صهیونیستی به عربستان عنوان کرد و با اشاره به سفر آتی بایدن به فلسطین اشغالی افزود که بایدن پس از ورود به پایگاه هوایی «پالماخیم» در (فلسطین اشغالی)، در آنجا با «بنی گانتس» وزیر جنگ و «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی دیدار و از سیستم های سپر موشکی این رژیم از جمله سامانه های موسوم به «گنبد آهنین» و «حیتس» بازدید خواهد کرد.

دولت بایدن در تلاش برای توافق و عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی است؛ موضوعی که در ماه گذشته میلادی برای نخستین بار تارنمای »اکسیوس» از آن پرده برداشت و رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز به تازگی گزارش های بسیاری درباره تحول در روابط عربستان و این رژیم منتشر می کنند.  

در همین راستا، وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی اخیرا گفت که اقدامات برای پرواز هواپیماهای این رژیم بر فراز عربستان به عنوان بخشی از فرایند سازش و عادی سازی روابط با ریاض در جریان است.

«مجتهد» که از او به عنوان افشاگر اخبار پشت پرده حکومت سعودی نام برده می شود، نیز پیشتر در توییتر فاش کرد: یکی از دفاتر بزرگ فعال برای ترویج عادی سازی روابط ریاض با رژیم صهیونیستی توسط "سعود القحطانی" مشاور سابق دربار سلطنتی عربستان و براساس دستورات "محمد بن سلمان"، ولیعهد عربستان هدایت می شود.

مجتهد در توییتر نوشت: این دفتر ۱۲ نیرو از ملیت های عرب را در استخدام دارد و بودجه پایه آن سالانه ۴ میلیون دلار -علاوه برهزینه های جاری- است و ریاست آن را یک شخصیت عراقی برعهده دارد.

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان نیز پیش  از این مدعی شده بود که عادی سازی روابط ریاض و تل آویو برای طرفین منافع بسیاری در بر دارد و کل منطقه نیز از مزایای فوق العاده این روند بهره خواهد برد.

بن فرحان در عین حال در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس اعلام کرده بود: تا زمانی که مسئله فلسطین حل نشود، نمی‌توانیم از این منافع بهره مند شویم.

این درحالی است که روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اخیرا گزارش داد که آمریکا در ماه مارس گذشته نشستی محرمانه با مقامات ارشد نظامی رژیم صهیونیستی و فرماندهان نظامی کشورهای عربی در شهر "شرم الشیخ" مصر برگزار کرد.

به نوشته وال استریت ژورنال، در نشست شرم الشیخ، "آویو کوخاوی" رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و سرلشکر "فیاض بن حامد الرویلی"، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عربستان، سپهبد "سالم بن حمد النبیط" فرمانده نیروهای مسلح قطر و فرماندهان ارشد اردن، مصر، بحرین و امارات متحده گرد هم آمدند.

این روزنامه در ادامه مدعی شد: «بسیاری از زیرساخت‌ها برای یک سیستم بالقوه سپر هوایی منطقه‌ای ایجاد شده است».

در همین حال، منابع آمریکایی با اشاره به سفر منطقه‌ای بایدن مدعی شدند که این سفر ارتباطی به «تشکیل ناتوی خاورمیانه ندارد»، بلکه «فقط به یک سری تدابیر و تفاهمات در چارچوب فرماندهی مرکزی ایالات متحده در خاورمیانه مربوط می‌شود».

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از منابع آمریکایی که آنها را «موثق» عنوان کردند، مدعی شدند، آنچه که در مورد سفر بایدن به خاورمیانه صحبت می‌شود، «به ناتوی خاورمیانه یا اتحاد اسرائیلی - عربی مربوط نمی‌شود».

بنا بر اعلام شبکه المیادین، منابع صهیونیستی به نقل از این منابع آمریکایی افزودند که «این موضوع به تدارکات، تدابیر و تفاهمات در چارچوب مسئولیت فرماندهی مرکزی آمریکا (تروریست های سنتکام) در خاورمیانه مربوط می‌شود، چراکه اسرائیل سال‌ها پس از عضویت در فرماندهی آمریکا در اروپا، به فرماندهی مرکزی آمریکا در خارومیانه پیوسته است».

پیش از این، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که «ماهیت سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه، عربستان سعودی و با هدف اعتمادسازی است، اما در نهایت برای هموار کردن راه برای عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان صورت می‌گیرد».

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت سفر بایدن رژیم صهیونیستی اسرائیل عربستان سعودی عادی سازی روابط با اسرائیل خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمی شدن ۸ نظامی صهیونیست در غزه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن شمار دیگری از نظامیان خود در درگیری ها با نیروهای مقاومت در نوار غزه اذعان کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعلام کرد که طی شبانه روز گذشته ۸ نظامی دیگر این رژیم در نبردهای غزه مجروح شدند.

گردان های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی هم امروز اعلام کردند که تجمعات سربازان و خودروهای ارتش رژیم صهیونیستی را در نزدیکی بیمارستان شفا در غرب شهر غزه بمباران کرده است.

دفتر رسانه ای دولت فلسطین در غزه هم روز پنجشنبه اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا اعدام کردند.

بنا به اعلام این دفتر، ۵ پزشک و پرسنل کارد درمان بیمارستان شفا در میان اعدام شدگان قرار داشتند.

دفتر رسانه ای دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که اشغالگران با بمباران ساختمان بیمارستان، کادر پزشکی و آوارگانی که درون ساختمان پناه گرفته اند را وادار به خروج از ساختمان می کنند.

نظامیان صهیونیست طی روزهای گذشته حمله‌های وحشیانه خود را علیه بیمارستان‌های نوار غزه و به صورت مشخص بیمارستان‌های شفا و امل تشدید کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • زخمی شدن ۸ نظامی صهیونیست در غزه
  • هرتزوگ: بایدن دوست فوق‌العاده‌ای برای اسرائیل است
  • آمریکا: عملیات نظامی محدود در رفح می‌تواند رهبران باقی‌مانده حماس را از بین ببرد
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل | اراضی فلسطین فورا باید بازگردانده شود
  • عربستان مصادره اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
  • حمله وزیر تندرو نتانیاهو به بایدن
  • حامیان فلسطین سخنرانی بایدن را قطع کردند
  • آمریکا: به اسرائیل فقط مشاوره نظامی می‌دهیم
  • مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است