Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا صبح شنبه در نشست شورای اداری استان که با حضور آیت‌الله اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان و مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد در پاسخ به برخی هجمه‌های بی اساس غرض ورزان نسبت به اینکه مصوبات سفر استانی رئیس جمهور تنها روی کاغذ مانده اظهار داشت: بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کمتر از ۷ ماه وارد استان شده و این از برکات سفر دولت کار و کرامت به استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه ضمن اینکه اجرایی شدن مصوبات سفر استانی رئیس جمهور و شهرستانی استاندار را یکی از اولویت‌های مهم استان خواند، گفت: حضور در کنار مردم منشور دولت سیزدهم است و در این راستا و در تداوم سفرهای استانی ریاست جمهوری تیم مدیریتی دولت در استان در قالب سفرهای شهرستانی استاندار طی هفت ماه گذشته ۳۲ بار به شهرستان‌های استان سفر کرده است.

استاندار ایلام با اشاره به در پیش رو بودن کنگره عظیم اربعین حسینی گفت: اربعین آبروی اسلام و نظام و یک کنگره جهانی است و یکی از برنامه‌های راهبردی کوتاه مدت موضوع اربعین است.

وی با بیان اینکه در جریان این سفرها اعتبارات خوبی برای هر شهرستان تخصیص داده شده است، گفت: بعد از پایان سفرهای شهرستانی ۴ اولویت مهم اربعین، پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان، معیشت و سفره مردم و ایجاد اشتغال و مسکن ملی را هدف‌گذاری کردیم که باید نصب العین مدیران قرار بگیرد.

کد خبر 5528737

منبع: مهر

کلیدواژه: سفر استانی ایلام استانداری ایلام بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه کنکور خراسان رضوی ویروس کرونا مشهد ایلام آمار کرونا کنکور سراسری بیرجند اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳۰ طرح مسئولیت اجتماعی استان فارس در رصد شرکت ملی نفت/ ۴ همت اعتبار اختصاص یافت

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز از اختصاص ۴ همت به طرح‌های مسئولیت اجتماعی در استان فارس خبر داد و گفت: با اعتباری تازه که در نظر گرفته شده است، بنا داریم ادامه راه‌ها و تونل‌ها را تا پایان سال ۱۴۰۴ به سرانجام برسانیم و در زمینه تردد و ایاب‌وذهاب از عسلویه به مناطق مرکزی کشور و برعکس تسهیل انجام شود.

به گزارش خبرنگار شانا، بابک دارابی در نشستی با موضوع تصویب اعتبارهای مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت با استاندار استان فارس، درباره جمع‌بندی نگاه وزارت نفت به استان فارس در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ اظهار کرد: در زمینه مصوبه‌های دور نخست و دوم  سفرهای استانی سید ابرایهم رئیسی، رئیس‌جمهوری به استان فارس، هدف استفاده از ظرفیت‌هایی بود که بتوان زیرساخت‌های موجود در مناطق محروم را تا حد امکان به‌منظور بهتر شدن شرایط عموم مردم افزایش دهیم.

وی ادامه داد: پارسال در دور نخست سفر رئیس‌جمهوری، ۲ هزار میلیارد تومان در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی در استان فارس اعتبار اختصاص یافت که از این مقدار، ۸۰۰ میلیارد تومان تخصیص کامل اعتبار شد و در عمل توانستیم از ۸۳۰ پروژه اجرایی، ۳۳۰ پروژه را تکمیل کنیم و به بهره‌برداری برسانیم.

به گفته مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز، یکی از پروژه‌های مهم مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز به نمایندگی شرکت ملی نفت در این استان، احداث بزرگراه کوار - فیروزآباد - جم - عسلویه بود که پارسال شاهد بهره‌برداری از تونل در قطعه یک آن بودیم، افزون بر اینکه از ۳۳۰ کیلومتر جاده در دست احداث، حدود ۲۰۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد با اعتباری تازه که در نظر گرفته شده است، بنا داریم ادامه مسیر و تونل‌ها را تا پایان سال ۱۴۰۴ به سرانجام برسانیم تا تردد و ایاب‌وذهاب از عسلویه به مناطق مرکزی و برعکس تسهیل شود.

دارابی اظهار کرد: ۵۰ درصد از مصوبه‌ها در حوزه راهسازی استان فارس بود که بیشتر این پروژه‌ها در جنوب استان خواهد بود که ارتباط مستقیم با منطقه عسلویه و جم، لامرد، سروستان و لار، همچنین بزرگراه عسلویه و کوار دارد و به‌طور حتم به کاهش خطرات و حوادث رانندگی در این حوزه منجر خواهد شد. بخشی دیگر از مصوبات در حوزه ورزش و جوانان، آموزش‌وپرورش، و بهداشت و درمان است تا خدمات‌رسانی بهتری به مناطق کمتر برخوردار داشته باشیم، به‌ویژه اینکه رویکرد دولت سیزدهم کمک به مناطق کمترتوسعه‌یافته است.

 مسئولیت‌ اجتماعی صنعت نفت به منزله آمدن پول نفت بر سر سفره‌های مردم است

محمدهادی ایمانیه، استاندار استان فارس هم در این دیدار، ضمن تشکر از مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز درباره پیگیری مصوبه‌های سفر اول و دوم رئیس‌جمهوری به استان فارس در مسائلی که به‌عنوان مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت مصوب و از طرف دولت ابلاغ شده است، تصریح کرد: خوشبختانه پروژه‌هایی که در سفرهای رئیس‌جمهوری به این استان تعریف شد، همه در مسیر رفاه و آسایش مردم و حل مشکلات در حوزه‌های بهداشت، درمان و سلامت، ورزش، مدارس و روستاها و مناطق محروم بوده است.

وی ادامه داد: اجرای این امور از مصادیق بارز آمدن پول نفت بر سر سفره‌های مردم است که در راستای رضایتمندی مردم هزینه شده، ضمن اینکه از محسنات مصوبه‌های سفر استانی دولت در ارتباط با مسئولیت‌ اجتماعی، این است که با سرعتی بسیار بالا آنچه به‌ عنوان صورت‌وضعیت و فعالیت‌های انجام‌شده ارسال می‌شود تأمین اعتبار می‌شود، به‌دلیل همین نقدی عمل‌ کردن وزارت نفت، همه به همکاری لازم با وزارت نفت تمایل دارند.

استاندار فارس درباره جمع اعتبارهای مصوب در این نشست اظهار کرد: اعتبار مصوب‌ در سفر دوم رئیس‌جمهوری، بیش از ۴ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با سفر اول که یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود، افزایش چشمگیری نشان می‌دهد. از محاسن این اعتبار این است که در وهله نخست همه استان را شامل می‌شود و عدالت در توزیع در آن رعایت شده است، همچنین به مواردی عام‌المنفعه برای عموم می‌پردازد.

ایمانیه افزود: استان فارس با منابع جدید گاز که در این استان در حال اکتشاف است، استان اول تولیدکننده گاز کشور خواهد شد و از استان بوشهر که پیش از این در صدر قرار داشت، در حال پیشی‌ گرفتن است. همان‌طور که در برنامه هفتم توسعه کشور مصوب شده است، ۳ درصد از تولید نفت و گاز به مسئولیت‌های اجتماعی تعلق می‌گیرد که با مصوبه جدید، بیش از همیشه از منابع نفت و گاز در آبادانی استان هزینه خواهد شد.

وی اظهار کرد: همان‌طور که شاهد هستیم بخشی از این اعتبارهای در بزرگراه شیراز - کوار - فیروزآباد - جم - عسلویه، قسمتی دیگر در بزرگراه شیراز - جهرم - لار - بندرعباس، قسمتی در بزرگراه شیراز - فسا - داراب - بندرعباس و بخشی در بزرگراه شیراز - کازرون - گناوه هزینه شده و خواهد شد، بنابراین در همه نقاط استان، این اعتبارها صرف می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • سفر اول رئیس‌جمهور به استان ایلام ۱۴۵ مصوبه داشته است
  • تمرکز جدی بر اجرای طرح مولدسازی و مصوبات سفر رئیس جمهور
  • تمرکز جدی بر اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد دولت و مصوبات سفر رئیس جمهور
  • بررسی میزان پیشرفت مصوبات سفر رئیس جمهور به قم
  • نشست پیگیری مصوبات دورنخست سفر رییس جمهور به گیلان
  • نشست پیگیری مصوبات سفر دورنخست رییس جمهور به گیلان
  • آزادراه حرم تا حرم روی ریل اجرا قرار گرفت
  • ۸۳۰ طرح مسئولیت اجتماعی استان فارس در رصد شرکت ملی نفت/ ۴ همت اعتبار اختصاص یافت