Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@23:11:38 GMT

آغاز بومي گزيني پزشکان از ايرانشهر

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۴۸۹۲

خبرگزاری آریا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر تقویت و ارتقای نیروهای بومی حوزه سلامت، از آغاز  بومی گزینی پزشکان از  ایرانشهر خبر داد و گفت: در درازمدت، باید بومی گزینی به طور کامل اجرا شود و ایرانشهر سهمیه تخصصی خود را داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که صبح امروز وارد ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان شد، در جلسه شورای اداری این شهرستان، ایرانشهر را میزبان رهبر معظم انقلاب در دوران مبارزه و نهضت اسلامی و  کوی و برزن این شهر را یادآور حضور ارزشمند و روشنگر ایشان در آن دوران خواند و با تاکید بر اینکه واکسیناسیون کرونا با همکاری مردم  در ایرانشهر به خوبی انجام شد، گفت: این شهر، با همکاری خوب مردم و همت کادر بهداشت و درمان، به خوبی بر کرونا فائق آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه محرومیت ایرانشهر، تاریخی است، تصریح کرد:. قبل از انقلاب این منطقه پزشک متخصص و بیمارستان مناسبی نداشت و صرفا از کادر درمان هند و پاکستان که اغلب مدرک پزشکی نیز نداشتند، استفاده می شد.
وزیر بهداشت محرومیت زدایی را تکلیف شرعی و ملی دانست و افزود: لازمه محرومیت زدایی، شکوفا کردن استعدادهاست. شکوفا سازی استعدادها نیز فقط به منابع مالی بستگی ندارد و بخش مهمی از آن به توسعه کیفی آموزش بازمی گردد‌.
عین اللهی در ادامه با اشاره به خدمات بهداشتی و درمانی برای مناطق محروم، تاکید کرد: سقف کارانه، با هدف ماندگاری پزشکان در مناطق محروم حذف شده است.
وی گفت: ایرانشهر می تواند کانون گردشگری سلامت شود و از این رهگذر پزشکان متخصص را به طور اختیاری جذب کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در درازمدت، باید بومی گزینی به طور کامل اجرا شود و ایرانشهر سهمیه تخصصی خود را داشته باشد.
عین اللهی با بیان اینکه ایرانشهر باید علاوه بر دانشگاه مادر، دانشگاه معین خود را داشته باشد، افزود: برخی دانشگاه های مادر علاقه دارند خدمات خود را به خارج از کشور منتقل کنند؛ حال آن که جای این خدمات در دانشگاه های معین و در داخل کشور است.
پیش از سخنان وزیر بهداشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، معاون سیاسی استاندار، امام جمعه اهل سنت و نماینده ولی فقیه در شهرستان ایرانشهر به توضیح وضعیت ارتقای سلامت در این شهرستان و دغدغه های خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایرانشهر وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ هزارعمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی استان کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سال گذشته بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی، یک‌هزار عمل IVF برای زوج‌های نابارور و ۱۰۰ عمل فوق تخصصی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، قباد محمدی امروز _ سه شنبه بیست و هشتم فروردین _ در جمع خبرنگاران از گام‌های امیدبخش حوزه بهداشت و درمان استان در سالی که گذشت، سخن گفت.

وی اظهار کرد: دسترسی آسان و مناسب اقشار مختلف جامعه به ویژه بیماران خاص به خدمات باکیفیت بهداشت و درمان یکی از دغدغه‌های جدی و دارای اولویت استان بوده که در راستای پیگیری مداوم این دغدغه از سوی استاندار، مجموعه مدیریتی استان و دانشگاه علوم پزشکی، خدمات امیدبخشی در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای خدمات در حوزه بهداشت و درمان استان کرمانشاه رقم خورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این اتفاقات مثبت البته، با همراهی و تلاش ویژه اساتید علمی و کادر بهداشت و درمان استان رقم خورده و سبب افزایش رضایتمندی در بیماران و مراجعین شده است.

وی افتتاح مرکز پت اسکن با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان را به عنوان کارهای مهم صورت گرفته در سال گذشته بیان کرد و افزود: دستگاه پت اسکن در بیمارستان امام رضا شهر کرمانشاه یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری تشخیص سرطان در غرب کشور است که با راه‌اندازی آن نیاز نیست بیماران به تهران یا استان‌های دیگر مراجعه کنند و مهمترین قابلیت این دستگاه تشخیص سرطان است.

محمدی بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان اسلام آباد غرب با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان، بهره‌برداری از اولین مگا ICU غرب کشور در بیمارستان فارابی با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان و افتتاح بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی روانسر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان را از جمله اقدامات صورت گرفته در سال گذشته دانست و گفت: متأسفانه علی‌رغم جمعیت ۳۰ هزار نفری روانسر، این شهرستان فاقد بیمارستان بود، بنابراین طی سال‌های گذشته توانستیم ظرف ۹ ماه بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی آن را که به‌عنوان مطالبه جدی مردم شهرستان مطرح بود، به بهره‌برداری برسانیم.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی، یک‌هزار عمل IVF برای زوج‌های نابارور و ۱۰۰ عمل فوق تخصصی شامل کاشت حلزون، پیوند مغز استخوان، پیوند قرنیه و پیوند کلیه انجام شده است.

بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان؛ احداث ۲۱ خانه بهداشت، پایگاه سلامت، پانسیون پزشک و مرکز جامع سلامت؛ کسب رتبه یک کشوری در بیشترین ارجاعات به مقالات هیأت علمی استان؛ افتتاح مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی باز ساخت؛ احداث و بهسازی ۱۱ هزار مترمربع مراکز بهداشتی، درمانی و آموزشی؛ موفق‌ترین برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در کشور و تکمیل بیمارستان بهارستان (مرکز جامع درمان سرطان) و رساندن پروژه به مراحل پایانی از دیگر گام‌های امیدبخش حوزه بهداشت و درمان استان در سال ۱۴۰۲ بود که محمدی یادآور آن‌ها شد.

کد خبر 745205

دیگر خبرها

  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • ۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • اجتماع دانشگاهیان علوم پزشکی شهرکرد در حمایت از پاسخ کوبنده سپاه علیه اسرائبل
  • ۱۱۰ هزارعمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی استان کرمانشاه
  • جزییات افزایش ویزیت پزشکان اعلام شد/ پزشک متخصص ۱۸۹ هزار تومان