Web Analytics Made Easy - Statcounter

دود سیگار چگونه به پوست، مو و نفس شما جذب می شود؟ روش های از بین بردن بوی سیگار از روی پوست 1. دستان خود را بشویید 2. پوست خود را بپوشانید 3. صورت خود را تمیز کنید 4. از ضد عفونی کننده دست استفاده کنید 5. دوش بگیرید روش های از بین بردن بوی سیگار از موها 1. موها را به صورت منظم بشویید 2. مقداری شامپو خشک به موها اسپری کنید 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ورق خشک کن استفاده کنید روش های از بین بردن بوی سیگار از نفس  1. مسواک بزنید 2. از مواد خوشبو کننده استفاده کنید روش های از بین بردن بوی سیگار از البسه 1. از جوش شیرین به همراه پودر دستی یا ماشینی استفاده کنید 2. از ورق خشک کن غافل نشوید 3. از اسپری خوشبو کننده استفاده کنید 4. بوی سیگار را پنهان کنید روش های از بین بردن بوی سیگار از منزل 1. نحوه از بین بردن بوهای قدیمی و ماندگار 2. جلوگیری از تولید دود در منزل

به گزارش اقتصاد آنلاین، دود سیگار انواع مختلف دارد و دودی که به صورت بوی سیگار روی لباس، پوست، مو و محیط اطراف ما می نشیند و باقی می ماند به نام دود ثالثیه شهرت دارد که حاوی مواد شیمیایی فعالی است که با مشکلات مختلف سلامتی از جمله موارد زیر مرتبط می باشد:

سرطان سندرم مرگ ناگهانی نوزاد بیماری انسداد مزمن ریوی

اگر سیگاری هستید احتمالا به بوی آن عادت کرده اید و نمی دانید شدت بوی سیگار روی بدن و لباس های شما چقدر قوی است، بنابراین اگر می خواهید از شر بوی بد سیگار خلاص شوید باید از فردی غیر سیگاری کمک بگیرید، اگرچه بهترین راه برای خلاص شدن کامل از شر دود ثالثیه و بوی سیگار این است که آن را از زندگی خود حذف کنید.

افراد مختلف به دلایل گوناگون به دنبال راه حل های موثر برای رفع بوی بد سیگار هستند :

مثلا فردی که به تازگی سیگار را ترک کرده می خواهد اثر و بوی سیگار را به کلی از بدنش و همه لوازمی که با آن ها سر و کار داشته پاک کند شخصی که اخیرا اتومبیلی خریداری کرده و صاحب قبلی آن سیگاری بوده، احتمالا دود باقی مانده از سیگار روی لوازم داخل ماشین او را آزار خواهد داد یا ممکن است یک شب را در منزل دوست سیگاری خود گذرانده باشید و لباس های شما بوی سیگار گرفته باشد

همان طور که می بینید دلایل زیادی هست که بخواهیم از شر بوی بد سیگار خلاص شویم و در این مطلب قصد داریم درباره روش های موثر برای از بین بردن بوی سیگار و باقی مانده های سمی آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

دود سیگار چگونه به پوست، مو و نفس شما جذب می شود؟

دود سیگار هم به صورت داخلی و هم با کمک عوامل بیرونی می تواند روی بوی بدن، پوست و مو تاثیر بگذارد.

از یک سو دود سیگار پس مانده های سرطان زای خود را روی هر چیزی که با آن تماس پیدا می کند از جمله مو و پوست باقی می گذارد که اگرچه ممکن است حضور آن ها را حس نکنید اما این پس مانده ها عامل بوی دود در اطراف شما هستند.

از سوی دیگر جذب نیکوتین چه از طریق ریه ها یا از طریق پوست روی غدد تعریق بدن اثر می گذارد. نیکوتین باعث تعریق بیشتر شده، بوی عرق را بدبو می کند و زمانی که به شدت عرق می کنید پوست بویی شبیه دود فاسد به خود می گیرد.

دود سیگار داخل دهان، لثه ها، دندان و زبان را نیز فرا می گیرد، به طوری که یک فرد غیر سیگاری که یک فرد سیگاری را بوسیده خوب می داند که نفس و دهان افراد سیگاری بو و طعم شبیه یک زیر سیگاری کثیف می دهد!

روش های از بین بردن بوی سیگار از روی پوست 1. دستان خود را بشویید

نگه داشتن سیگار لابه لای انگشتان دست باعث می شود دست ها بوی دود بگیرد، این بو را می توان با شستن دست ها بلافاصله بعد از سیگار کشیدن از بین برد.

توصیه می شود 1 قاشق چای خوری جوش شیرین و مقداری صابون مایع به کف دست بریزید و خوب به هم بمالید، سپس دست های خود را با آب گرم بشویید.

هنگام شستشوی دست از پوست زیر ناخن و نواحی بین انگشت ها غافل نشوید.

2. پوست خود را بپوشانید

هنگام سیگار کشیدن پوست قسمت های مختلف بدن خود را بپوشانید، این کار باعث می شود پوست، دود کمتری به خود جذب کند.

3. صورت خود را تمیز کنید

برای از بین بردن باقی مانده دود سیگار روی صورت خود از پدهای پاک کننده صورت استفاده کنید.

4. از ضد عفونی کننده دست استفاده کنید

بعضی افراد سیگاری از ضد عفونی کننده های الکلی روی نواحی از پوست خود که در معرض دود سیگار قرار دارند استفاده می کنند، این کار باعث از بین رفتن بوی سیگار می شود اگرچه ممکن است پوست های حساس را تحریک کرده و باعث سوزش و حساسیت آن ها شود.

توجه: از این مواد در نواحی اطراف دور چشم استفاده نکنید.

5. دوش بگیرید

دوش گرفتن بعد از هر بار سیگار کشیدن اگرچه روشی بسیار موثر برای از بین بردن بوی سیگار از پوست می باشد اما در اغلب مواقع امکان پذیر نمی باشد، با این حال توصیه می شود تا حد امکان زود به زود حمام کنید، مخصوصا بعد از انجام فعالیت هایی که باعث تعریق بدن می شود.

روش های از بین بردن بوی سیگار از موها

برای از بین بردن بوی سیگار از موها به نکات زیر توجه داشته باشید:

1. موها را به صورت منظم بشویید

شستن منظم موها و استفاده از شامپو و نرم کننده روی موها بهترین روش برای از بین بردن بوی سیگار است که شامل ریش و سبیل هم می شود.

2. مقداری شامپو خشک به موها اسپری کنید

اگر امکان شستن منظم موهای خود را ندارید می توانید از اسپری شامپو خشک برای رفع بوی سیگار از موها استفاده کنید.

3. از ورق خشک کن استفاده کنید

به جای شستن منظم موها می توانید ورق خشک کن روی موها، گوش و پشت گردن خود بمالید و تمام قسمت های مو از جمله لایه های زیرین آن را تمیز کنید.

روش های از بین بردن بوی سیگار از نفس  1. مسواک بزنید

اگر سیگاری هستید مسواک زدن، استفاده از نخ دندان، غرغره کردن دهانشویه و استفاده از پاک کننده زبان بعد از هر بار سیگار کشیدن بهترین راه برای رفع بوی سیگار از دهان است.

مسواک زدن بعد از سیگار کشیدن لکه های حاصل از نیکوتین روی دندان ها را نیز از بین می برد.

2. از مواد خوشبو کننده استفاده کنید

آب نبات، قطره سرفه، خوشبو کننده های نعنایی و آدامس همگی برای کاهش و رفع بوی سیگار از دهان مفید است.

به خاطر داشته باشید سیگار کشیدن باعث می شود قسمت داخلی بینی بوی دود بگیرد که می تواند روی بوی نفس تاثیر بدی بگذارد.

روش های از بین بردن بوی سیگار از البسه

اگر خارج از منزل سیگار می کشید اما بعد از وارد شدن به منزل فورا لباس ها و کفش های خود را عوض نمی کنید بوی سیگار را به داخل منزل نیز انتقال خواهید داد. همچنین اگر بعد از هر بار استفاده از لباس ها آن ها را نشویید کمد لباس های تان بوی سیگار خواهد گرفت.

برای رفع بوی بد سیگار از لباس ها توصیه می شود:

1. از جوش شیرین به همراه پودر دستی یا ماشینی استفاده کنید

لباس های خود را با ترکیبی از ماده شوینده معمولی و 1 فنجان جوش شیرین بشویید و در صورت امکان روی بند آویزان کنید تا خشک شوند.

اگر یک بار شستن برای رفع بوی بد لباس ها کافی نیست قبل از استفاده از خشک کن ماشین لباسشویی لباس ها را چند بار بشویید زیرا خشک کن می تواند بوی سیگار در لباس ها را ماندگار کند.

برای شستن لباس های ظریف و حساس می توانید از جوش شیرین همراه آب و صابون استفاده کنید.

2. از ورق خشک کن غافل نشوید

اگر فرصت شستن لباس های خود را ندارید و در زمانی اندک می خواهید بوی سیگار را از آن ها برطرف کنید توصیه می شود از ورق خشک کن روی همه پوشاک خود استفاده کرده و کلاه، روسری، دستکش، کفش یا پوتین های خود را فراموش نکنید.

3. از اسپری خوشبو کننده استفاده کنید

لباس های خود را با یک اسپری خوشبو کننده مخصوص پارچه یا اسپری ضد تعریق خوشبو کنید. برای این کار نیاز است کل لباس های خود را اسپری کنید.

4. بوی سیگار را پنهان کنید

اسپری روغن های ضروری بوی دود ثالثیه را جذب نمی کند اما برخی رایحه های خاص از جمله بوی پرتقال، گریپ فروت، اکالیپتوس و اسطوخودوس ممکن است در پوشاندن بوی سیگار موثر باشند.

توجه: روغن های ضروری رقیق نشده را مستقیما روی پوست اعمال نکنید.

روش های از بین بردن بوی سیگار از منزل

دود ثالثیه با هر بار سیگار کشیدن روی لوازم منزل جمع می شود و بوی آن می تواند بیش از چندین ماه بعد از آخرین باری که در خانه سیگار کشیده شده در فضای منزل باقی بماند. خلاص شدن از این بو بسیار سخت است زیرا دود ثالثیه حاوی ذرات و گازهای سمی است که روی سطوح سخت و نرم نفوذ کرده و نیکوتین حتی گرد و غبار را نیز آلوده می کند.

1. نحوه از بین بردن بوهای قدیمی و ماندگار

اگر قصد نقل مکان به خانه ای را دارید که صاحبان قبلی آن سیگاری بوده و خانه بوی سیگار می دهد راه حل های زیر را امتحان کنید:

با باز کردن پنجره ها و روشن کردن فن در اتاق ها کل خانه را پاکسازی کنید قبل از رنگ آمیزی، دیوارها را با پاک کننده قوی مانند تری سدیم فسفات که برای این منظور تولید شده تمیز کنید و رنگ اولیه ای استفاده کنید که حاوی درزگیر معطر باشد فرش و تابلو فرش ها را از خانه خارج کنید کف چوبی را جلا دهید سطوح کاشی کاری شده را با محلولی به نسبت 90 به 10 از آب و سفید کننده یا آب و سرکه سفید تمیز کنید مطمئن شوید که سیستم تهویه فیلترهای تمیز داشته باشد و مجرای هوا باز و تمیز باشد 2. جلوگیری از تولید دود در منزل

اگر در خانه سیگار می کشید می توانید از روش های پیشگیرانه برای کاهش بوی سیگار و تجمع آن در خانه استفاده کنید، از جمله:

ظروف حاوی زغال چوب یا سرکه سفید را در اتاق های مختلف قرار داده و در آن ها را باز بگذارید تا بو را به خود جذب کند، این ظروف را هر هفته عوض کنید از سیستم تهویه مناسب استفاده کنید، فن ها را در قسمت هایی از منزل قرار دهید که دود سیگار را به سوی پنجره هدایت کنند، همچنین حتما همیشه کنار پنجره باز سیگار بکشید از دستگاه های تصفیه هوا با فیلترهای HEPA در هر اتاق استفاده کنید فیلترهای تصفیه هوا را تعویض کرده و مجرای هوای سیستم تهویه، سیستم های گرمایشی و غیره را تمیز کنید مبلمان پارچه ای، فرش ها و دیگر سطوح نرم را بخار شوی کنید پرده، پارچه ها، سفره و لوازم پارچه ای و نرم را هفته ای یک بار بشویید لوازم خود را در کمد نگهداری کنید برای تمیز کردن تشک، بالش و لوازمی همچون کتاب ها که قابل شستن نیستند از ورق خشک کن استفاده کنید کف زمین، دیوارها، پنجره ها و دیگر سطوح سخت را با محلول های پاک کننده حاوی جوش شیرین، سفید کننده یا سرکه بشویید برای خوشبو کردن منزل از دستگاه خوشبو کننده و بخور یا روغن های ضروری استفاده کنید روش های از بین بردن بوی سیگار از ماشین

اگر داخل اتومبیل خود سیگار می کشید و ماشین تان بوی سیگار گرفته به روش های زیر می توانید بوی سیگار را کاهش داده و برطرف کنید:

تنها زمانی که شیشه اتومبیل پایین است سیگار بکشید بعد از هر بار سیگار کشیدن، قسمت داخلی شیشه جلوی ماشین خود را بشویید از قرار دادن ته سیگار داخل ماشین اجتناب کنید حداقل یک بار در هفته صندلی های اتومبیل و روکش ها را با محلول سفید کننده و آب، پراکسید هیدروژن و آب یا سرکه سفید و آب بشویید ظروف حاوی زغال چوب در ماشین قرار داده و در آن را باز بگذارید منبع: کوکا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سیگار بوی سیگار خوشبو کننده استفاده کنید برای از بین بردن لباس های خود بعد از هر بار بوی بد سیگار تمیز کنید توصیه می شود برای رفع بوی بوی سیگار دود سیگار سیگار روی پاک کننده جوش شیرین لباس ها بوی دود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۱ هزار نخ سیگار قاچاق در خرمشهر

فرمانده انتظامی خرمشهر از کشف بیش از ۴۱ هزار نخ انواع سیگار قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ نجم الدین سهرابی اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی با اقدامات تخصصی از فعالیت یک واحد صنفی در فروش انواع سیگار و تنباکو قاچاق مطلع شدند. 

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس، وی افزود: ماموران پلیس پس از بررسی‌های فنی، محل نگهداری سیگارهای قاچاق را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی و بازرسی انجام شده از این مغازه، ۴۱ هزار و ۲۰۰ نخ سیگار و ۲۰ پاکت تنباکوی میوه‌ای قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی خرمشهر با اشاره به مهر و موم این مغازه گفت: در این ارتباط یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شد. 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۲۷ هزار نخ سیگار قاچاق در نظرآباد کشف شد کشف بیش از ۱۰ تن البسه قاچاق در کردستان

دیگر خبرها

  • این نشانه های بدنی می گوید سلامت تان به خطر افتاده است
  • کشف سیگار و تنباکوی قاچاق در گرگان
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • اقامت در هتل های لوکس ترابزون با فلای تودی
  • برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار
  • از بوی بد دهان تا چای سرد
  • مُشت های آهنین ورزشکاران بر دهان صهیونیست
  • کشف بیش از ۴۱ هزار نخ سیگار قاچاق در خرمشهر
  • این بیماری در کمین کسانی که زبانشان تلخ می‌شود