Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان فعالیت سامانه مونسونی از عصر فردا آغاز و تا چهارشنبه(۱۵ تیرماه) ادامه دارد و شهرستان‌های ارزوئیه، بافت، بردسیر، جیرفت، رابر، راین، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، قلعه گنج، کهنوج، منوجان، لاله زار و میانده جیرفت بیشترین تاثیر را از این سامانه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیده حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، از ورود سامانه جدید به استان کرمان خبر داد و گفت: از ساعات بعداز ظهر فردا (۱۲ تیرماه) شاهد گسترش سامانه مونسونی و متعاقب آن رشد ابرهای همرفتی، وزش تند بادهای لحظه‌ای و بارش‌های رگباری در مناطقی از جنوب و غرب استان کرمان خواهیم بود.

طبق اعلام رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان رشد ابر، بارش رگباری باران، رعد و برق و بارش احتمالی تگرگ، وزش تند بادهای لحظه‌ای دور از انتظار نیست.

او با بیان این مطلب که این‌ سامانه باعث وقوع سیل‌های مخرب نیست، می‌افزاید: باتوجه به نوع بارش‌ها که به‌صورت سریع و رگباری اتفاق می‌افتد، جاری شدن روان آب از بالادست و طغیان رودخانه های فصلی محتمل است بنابراین شهروندان از تردد، توقف و چرای دام در مسیر رودخانه‌ها در این باز زمانی پرهیز کنند.

حبیبی درباره وضعیت دمایی استان در هفته جاری نیز می‌گوید: دما در هفته جاری تغییر محسوسی ندارد و حدود یک یا دو درجه افزایش دما در برخی مناطق استان را پیش‌بینی می‌کنیم‌.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی دانشگاهی هواشناسي استان کرمان گرمای هوا استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: برای امروز افزایش ابر و بارش باران در مناطق شمال، شمال غربی و جنوب غربی استان پیش بینی می‌شود.

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: از امروز تا پایان هفته افزایش ابر پدیده غالب جوی است و برای امروز بارش باران را در نیمه غربی استان داریم.
 
 وی افزود: از فردا بارش‌ها در سطح استان تقویت می‌شوندو بیشینه بارش هااز روز سه شنبه تا پایان هفته بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: همچنین بارش‌ها همراه با رعدوبرق همراه هستند و با توجه به بارش‌های هفته قبل آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست در ارتفاعات بارش تگرگ است لذا از صعود به ارتفاعات اکیدا خود داری شود.

سلاجقه افزود:طی این مدت نیز وزش باد را در سطح استان شاهد هستیم؛ و از نظر سرمازدگی خطری محصولات را تهدید نمی‌کند.
 
وی تصریح کرد: شهداد در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

 سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ادامه بارش‌های پراکنده و رگباری در فارس
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی / وقوع سیلاب در برخی مناطق پیش بینی می‌شود
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/وقوع سیلاب در برخی مناطق پیش بینی می‌شود
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • بارش‌های رگباری خراسان رضوی را فرامی‌گیرد
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان