Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@06:09:08 GMT

صهیونیست‌ها به دنبال بی‌ثبات کردن سوریه هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۴۹۶۸

صهیونیست‌ها به دنبال بی‌ثبات کردن سوریه هستند

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه صهیونیست‌ها به دنبال بی‌ثبات سازی و افزایش مشکلات مردم در سوریه هستند، گفت: اکنون که مردم سوریه در حال بازگشت به شهرها و منازل مسکونی خود هستند می‌خواهند با این اقدامات، دمشق را به صورت نادرست، ناامن جلوه دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به دمشق در جمع خبرنگاران گفت: سفر اخیر رئیس جمهوری سوریه به تهران نقطه عطف جدیدی در روابط دو کشور به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سفر وارد مرحله جدیدی از همکاری‌های همه‌جانبه دو کشور از جمله در حوزه‌های متنوع اقتصادی و تجاری شدیم. امروز فرصت بسیار خوبی است که با همکارم آقای فیصل المقداد آخرین وضعیت مناسبات دو کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

وزیر امور خارجه افزود: اقدامات رژیم صهیونیستی و تجاوز آنها به تمامیت ارضی سوریه را قویاً محکوم می‌کنیم. در کنار تحریم‌هایی که علیه مردم و مقاومت سوریه اعمال می‌شود، صهیونیست‌ها به دنبال بی‌ثبات سازی و افزایش مشکلات مردم در سوریه هستند.

امیرعبداللهیان افزود: اکنون که مردم سوریه در حال بازگشت به شهرها و منازل مسکونی خود هستند می‌خواهند با این اقدامات، دمشق را به صورت نادرست، ناامن جلوه دهند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: مردم و دولت و رهبری سوریه در دفاع از تمامیت ارضی کشورشان با قوت عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: نگرانی‌های ترکیه را در مورد مسائل امنیتی درک می‌کنیم و قویا مخالف هرگونه اقدام نظامی با هر توجیهی هستیم و برای حل سوءتفاهمات موجود بین ترکیه و سوریه از طریق دیپلماسی و گفت‌وگوی سیاسی تلاش می‌کنیم.

وزیر امور خارجه عنوان کرد: برای حل سوء تفاهمات موجود بین سوریه و ترکیه از مسیر دیپلماسی و گفت‌وگوی سیاسی تلاش می‌کنیم.

منبع: دانا

کلیدواژه: وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمشق: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود

وزارت خارجه سوریه ضمن اعلام همبستگی با تهران تاکید کرد که حملات ایران به رژیم صهیونیستی حق مشروع این کشور بود.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات ایران به اهداف نظامی اسرائیلی در چارچوب حق این کشور در دفاع از خود است.

طبق گزارش المیادین، در این بیانیه آمده است: حملات ایران بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل است.

وزارت خارجه سوریه ضمن اعلام همبستگی با ایران تاکید کرد: بار دیگر تجاوز رژیم صهیونیستی به مقرهای دیپلماتیک ایران در دمشق را محکوم می کنیم.

پیش‌تر روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی درمورد تقویت همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف
  • توصیه انگلیس به اسرائیل: دنبال تلافی اقدام ایران نباش
  • گفت وگوی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه عربستان درخصوص تحولات منطقه
  • گفت وگوی امیر عبداللهیان و وزیر خارجه عربستان درخصوص تحولات منطقه
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ‌و سوریه
  • سوریه: پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است
  • پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است
  • وزیر خارجه سوریه: پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است
  • واکنش دمشق به اقدام تلافی جویانه ایران
  • دمشق: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود