Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضائیه در تماس با رئیس دادگستری هرمزگان بر همکاری و مساعدت با سایر دستگاه‌ها در راستای بسیج امکانات و تأمین امنیت و کمک به رفع گرفتاری و کاهش مشکلات حادثه‌دیدگان، تأکید کرد.

به گزارش ایمنا، درپی وقوع زمین‌لرزه در برخی نقاط استان هرمزگان، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه طی تماسی با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بر همکاری و مساعدت با سایر دستگاه‌ها در راستای بسیج امکانات و تأمین امنیت و کمک به رفع گرفتاری و کاهش مشکلات حادثه‌دیدگان تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرو تماس و پیگیری رئیس قوه قضائیه، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به همراه هیئتی از مسئولان قضائی این استان از مناطق زلزله‌زده غرب هرمزگان بازدید به عمل آورد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این ارتباط گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله بامداد امروز، با پیگیری حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای یک تیم ویژه از مسئولان قضائی استان هرمزگان شامل رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان و سایر مقامات قضائی، در روستاهای سایه‌خوش و کنخ از توابع شهرستان بندرلنگه که محل کانونی زلزله هستند، حاضر شدند.

قهرمانی افزود: رئیس قوه قضائیه همچنین دستورات لازم را جهت پیگیری مطالبات قانونی زلزله‌زدگان و همچنین نظارت بر توزیع عادلانه امکانات و خدمات میان حادثه‌دیدگان صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به ابلاغ دستورات ویژه قضائی برای برقراری نظم و امنیت در محل وقوع زلزله اظهار کرد: نیروهای پزشکی قانونی استان هرمزگان نیز با حضور در محل کانونی وقوع زلزله، اقدام به شناسایی اجساد جان‌باختگان و صدور دستورات لازم برای تحویل پیکرهای متوفیان به خانواده‌هایشان کردند.

قهرمانی همچنین از دیدارهای مقامات قضائی استان هرمزگان با خانواده‌های متوفیان زلزله بامداد امروز در غرب این استان و ابراز همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان خبر داد و گفت: در جریان این زلزله پنج نفر جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز مصدوم شدند.

منبع: تسنیم

کد خبر 585498

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زلزله رئیس قوه قضائیه قوه قضائیه رئیس دادگستری هرمزگان تلفات زلزله در هرمزگان خسارت زلزله در هرمزگان زلزله در هرمزگان خسارات زلزله در هرمزگان مصدومان زلزله در هرمزگان حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس کل دادگستری استان هرمزگان رئیس قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید/ بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم

رییس قوه قضاییه گفت: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در آئین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: آقای دکتر مصدق در طول بیش از ۳۰ سال خدمت در بخش‌های مختلف قوه قضائیه وسع خود را برای پیشرفت امور محوله گذاشتند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول جدید دستگاه قضا بیان داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی شخصیتی است که تمام مراحل و مراتب قضائی را طی کرده و اهل تدبیر، نوآوری، تلاش، هماهنگی و مشورت است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همه ما مسئولان قضائی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسؤولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

رئیس عدلیه بیان داشت: توقعات به حقی از ما مسؤولان قضائی وجود دارد؛ لذا باید با صبر و حوصله و بردباری در برابر موانع و مشکلات بایستیم و امور محوله را به نحو احسن به پیش ببریم.

قاضی‌القضات اظهار داشت: ما در سمت‌ها و مسوولیت‌های قضائی باید بیش از دیگران به حُسن‌خلق توجه داشته باشیم و تمامی همکاران قضائی باید همواره تکریم ارباب رجوع و مراجعان را در زمره اولویت‌های خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید؛ این هنر ماست که با شنیدن اقوال مختلف، اَحسن آنها را انتخاب کنیم و با متخصصین و اهالی فن و انسان‌های خبره در موضوعات مختلف مشورت کنیم.

رئیس قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: تاکید من به مسئولان قضائی آن است که در نحوه تعامل با بخش‌های مختلف قوه قضائیه بر اساس تبیین و اقناع عمل کنند؛ چرا که پیشبرد برخی از امور و رفع برخی از مسائل صرفاً با رویکرد دستوری امکان‌پذیر نیست و باید پیوست‌های تبیینی و توجیهی نیز همراه دستور صادره باشد.

دیگر خبرها

  • محسنی اژه‌ای: نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید/ بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم
  • مسئولان قضائی عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستند
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند
  • نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • انتصاب رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • باید سازوکار‌های مشارکت مردم در جهش تولید مشخص شود
  • هیچ مانعی وجود ندارد که نمایندگان از دستگاه قضائی ایراد بگیرند
  • باید سازوکارهای مشارکت مردم در جهش تولید مشخص شود