Web Analytics Made Easy - Statcounter

مذاکرات احیای برجام/ زلزله هرمزگان/ افزایش حقوق مشمولان قانون کار/ افشای سوالات کنکور/ سفر امیرعبداللهیان به سوریه و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، انتقاد وزیر امورخارجه پیشین آمریکا از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنری کیسینجر وزیر امورخارجه آمریکا در سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۷ در گفت‌وگو با پایگاه تحلیلی اسپکتیتور درباره مذاکرات دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) این توافق را ناکافی توصیف کرد و بازگشت به آن را نیز خطرناک دانست و گفت: من از همان ابتدا نسبت به این توافق تردید داشتم. از نظر من راستی‌آزمایی وعده‌های ایران بسیار دشوار خواهد بود و گفت‌وگوها در واقع الگویی ایجاد می‌کرد که طبق آن پیشرفت هسته‌ای ایران کمی آرام، اما اجتناب‌ناپذیر می‌شد.

از طرف دیگر نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی خواستار انعطاف بیشتر آمریکا در مذاکرات احیای برجام برای حصول توافق شد.

میخائیل اولیانوف با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر گفت‌وگوی معاونان وزیران امورخارجه ایران و روسیه درباره برجام را مثبت ارزیابی کرد و افزود: ارزیابی من این است که علی‌رغم تمام دشواری‌ها توافق هسته‌ای همچنان قابل اجرا است. برای اینکه این اتفاق رخ دهد، آمریکا می‌بایست انعطاف بیشتری از خود نشان دهد.

دیگر اخبار مرتبط با برجام را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

گزارش المانیتور از تلاش‌ صهیونیست‌ها برای تاثیر بر مذاکرات احیای برجام

مذاکرات احیای برجام شکست نخورده است

***

توضیحات نماینده مردم بندرعباس درمجلس شورای اسلامی درباره میزان خسارات وارده در پی زلزله ۶.۱ ریشتری که ساعت ۲:۰۲ بامداد امروز شنبه در مناطق مرزی شهرستان‌های بندرخمیر و بندرلنگه از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

احمد مرادی گفت: در پی این حادثه، روستای ۴۰۰ خانواری سایه‌خوش از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه بصورت ۱۰۰ درصد تخریب شده و از این حادثه تاکنون ۵ فوتی و بیش از ۴۰ مصدوم به جای مانده است. بر اساس بازدید میدانی که انجام دادیم، در روستاهای مجاور نیز میران تخریب زیاد است. 

نخستین ساعات پس از وقوع زلزله در حوالی بندر خمیر استان هرمزگان، معاون اول رییس جمهور در تماس تلفنی با استاندار هرمزگان، در جریان آخرین وضعیت پس از وقوع زلزله و اعزام تیم‌های ارزیاب قرار گرفت.

محمد مخبر بر آماده باش کامل نیروهای امدادی استان هرمزگان تاکید کرد و به استاندار دستور داد تمام امکانات و ظرفیت‌های استان را برای کمک به زلزله زدگان بکار گیرد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین اژه ای رئیس دستگاه قضا طی تماسی با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بر همکاری و مساعدت با سایر دستگاه‌ها در راستای بسیج امکانات و تأمین امنیت و کمک به رفع گرفتاری و کاهش مشکلات حادثه‌ دیدگان تاکید کرد.

پیرو این تماس، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به همراه هیئتی از مسئولان قضایی این استان از مناطق زلزله‌زده غرب هرمزگان بازدید به عمل آورد.

خبرهای دیگر در این باره را می توانی در لینک های زیر دنبال کنید.

تماس تلفنی رئیس مجلس با وزیر کشور و رئیس جمعیت هلال احمر برای پیگیری آخرین وضعیت مردم زلزله‌زده

دستور فرمانده نیروی دریایی سپاه برای امدادرسانی همه‌جانبه به زلزله زدگان بندرلنگه

آمادگی ارتش برای امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده هرمزگان

***

صبح امروز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار و تبادل نظر با مقامات عالی سوریه در خصوص گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه ای و موضوعات بین المللی عازم دمشق پایتخت آن کشور شد.

حسین امیرعبداللهیان  پیش از عزیمت به دمشق در گفت‌وگوییر ضمن بیان اهداف سفر خود به سوریه تاکید کرد: تحولاتی در منطقه در حال وقوع است که باید تلاش کنیم جمهوری اسلامی ایران همواره نقش سازنده‌ای را در منطقه ایفا کند و مانع وقوع بحران جدید در منطقه شویم.

وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به دمشق مورد استقبال همتای سوری خود قرار گرفت و تاکید کرد: سفر اخیر آقای رئیس جمهور بشار اسد به ایران نقطه عطفی در روابط دو کشور بود و ما وارد مرحله جدیدی در همه زمینه ها شده ایم.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه پس از استقبال از همتای ایرانی خود در فرودگاه بین المللی دمشق به خبرنگاران گفت: این سفر حائز اهمیت بسیاری است و در پی تحولات داخلی، منطقه ای و بین المللی فراوان انجام شد. در کنار ایران در پیگیری پرونده هسته ای می ایستیم و از موضع ایران در این زمینه حمایت می کنیم.

لزوم افزایش حقوق مشمولان قانون کار در همه دستگاه‌ها براساس قانون کار از موضوعات مورد تاکید سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بود.

سیدنظام الدین موسوی با اشاره به اینکه در این باره هیئت تطبیق قوانین مجلس پس از بررسی های فنی و حقوقی به افزایش حقوق مشمولان قانون کار شاغل در دستگاه های اجرایی متناسب با قانون کار رای داد، افزود:‌ پس از اعلام نظر هیئت تطبیق قوانین و مصوبات، دولت در مصوبه ای با این موضوع موافقت کرده است.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی هم از کشف باندهای افشای سوالات آزمون سراسری در دو حوزه قضایی این استان خبر داد و افزود: حسب اعلام دادستان‌های این شهرستان‌ها با گزارش واصله از اداره اطلاعات مبنی بر وجود باندهای مجرمان تقلب و افشای سوالات آزمون سراسری در دو حوزه قضایی استان، با دستور قضایی اقدامات شناسایی انجام و طی عملیات های جداگانه ای اعضای این باندها دستگیر شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برگزیده ها احیای برجام زلزله در هرمزگان کنکور ۱۴۰۱ ایران و سوریه افزايش حقوق افزایش حقوق مشمولان قانون کار مذاکرات احیای برجام استان هرمزگان بین المللی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان روستای زلزله زده هرمزگان، میهمان تمرین استقلال

حضور مهدی پاشازاده و دانش آموزان ممتاز روستای کنخ حال و هوای جالبی به تمرین استقلال بخشید.

طرفداری| تمرین استقلال، مهمانان ویژه‌ای داشت.

به نقل از رسانه رسمی باشگاه استقلال، تمرین امروز آبی پوشان میهمانان ویژه‌ای داشت. با هماهنگی صورت گرفته از سوی مهدی پاشازاده، تعدادی از دانش آموزان ممتاز دبیرستان سلمان فارسی روستای کنخ واقع در بندر لنگه در استان هرمزگان به اتفاق این پیشکسوت و کاپیتان اسبق استقلال، به کمپ زنده یاد ناصر حجازی رفتند و میهمان تمرین امروز شاگردان جواد نکونام بودند. جواد نکونام و بازیکنان استقلال استقبال گرمی از آنها داشتند و تا پایان تمرین نیز این دانش آموزان کنار تیم ماندند.

سال ۱۴۰۱ روستای کنخ از جمله مناطقی بود که در زلزله هرمزگان آسیب دید و تعدادی از اهالی این روستا از جمله یکی از دانش آموزانی که طرفدار استقلال بود، دار فانی را وداع گفتند. باشگاه استقلال  یک بار دیگر با اهالی روستای کنخ و تمام بازماندگان زلزله هرمزگان همدردی می کند.

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور آمریکا قانون شامل فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ پیگیری برای دریافت کامل حقابه ایران ادامه دارد
  • امیرعبداللهیان: ایران و پاکستان برای افزایش تجارت به ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری کرده‌اند
  • دانش آموزان روستای زلزله زده هرمزگان، میهمان تمرین استقلال (+فیلم)
  • دانش آموزان روستای زلزله زده هرمزگان، میهمان تمرین استقلال
  • رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری تخصیص حقوق دولتی استان از محل درآمدی و عایدی‌های استان
  • نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال