Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان تهران روز شنبه اعلام کرد: در این هشدار با اشاره به شرایط جوی، کاهش محسوس دما(بین ۶ تا ۱۰ درجه) در سطح استان پیش بینی می شود.

این گزارش همچنین نسبت به وزش باد شدید در ساعات عصر و شب (با احتمال وزش باد خیلی شدید موقت) به ویژه در جنوب غرب و شمال شرق هشدار داد.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به مدیریت و مصرف بهینه برق، خودداری از استفاده از تاسیسات و دستگاه های خنک کننده در ساعات شب، انجام اقدامات لازم جهت ممانعت از تنش دمایی در بخش کشاورزی و صنایع وابسته ی حساس به دما، تدارک پوشش مناسب برای برنامه های کوهنوردی و صعود و اتراق در ارتفاعات بالادست، احتیاط در تردد جاده های کوهستانی توصیه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط؛ احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و سازه های نیمه کاره، احتمال شکستن درختان فرسوده، امکان آسیب به سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال خیزش موقت گرد و خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، امکان نفوذ گرد و غبار انتقالی پیش بینی می شود.

آسمان شهرستان ری امروز  (شنبه، ۱۱ تیرماه) صاف همراه با وزش بادو گرو و خاک  با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای۴۲ درجه سانتیگراد است.

بر اساس این گزارش، ورامین با۴۳درجه سانتیگراد و فیروزکوه با ۱۴درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

به گزارش ایرنا، در عنوان هشدارهای صادره از سوی مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور رنگ زرد جهت آگاهی، رنگ نارنجی جهت آمادگی و رنگ قرمز جهت اقدام است.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا آلودگی هوا سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا آلودگی هوا سازمان هواشناسی تغییرات آب و هوا آلودگی هوا سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی؛ تداوم رگبار و رعدوبرق در کشور/ کاهش دما در نوار شمالی

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از تداوم رگبار و رعدوبرق تا اواخر هفته جاری در کشور و کاهش دما در نوار شمالی خبر داد.   صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: یکشنبه و دوشنبه ( ۲ و ۳ اردیبهشت) در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز ، برخی نقاط شرق و جنوب شرق استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می شود.   وی اضافه کرد: سه شنبه (۴ اردیبهشت) دامنه بارش‌ها علاوه بر مناطق ذکر شده شمال شرق را نیز در بر می‌گیرد. چهارشنبه (۵ اردیبهشت) بارش در شمال غرب و غرب پایان می‌یابد ولی در سایر مناطق ذکر شده و در سیستان و بلوچستان و برخی نقاط هرمزگان بارش تداوم دارد.   ضیاییان افزود: سامانه بارشی پنجشنبه (۶ اردیبهشت)در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور فعال خواهد بود.   وی اضافه کرد: روزهای دوشنبه و سه شنبه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد. دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد شد.   رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی سه شنبه ( ۴ اردیبهشت) ابری، در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعدوبرق و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.   ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا همدان با کمینه ۴ و ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۳ و ۳۶ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی؛ تهرانی‌ها آماده باشند
  • پیش‌بینی هواشناسی/ هوای تهران سرد می‌شود؟
  • هشدار: پیشبینی بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا در تهران
  • آماده باش تهران برای بارش های ۲ روز آینده
  • آماده باش مدیریت بحران در تهران
  • آماده‌ باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا
  • ‏سامانه بارشی تشدید می‌شود
  • آماده‌باش مدیریت بحران در استان تهران/ ‏سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود
  • آماده باش مدیریت بحران در استان تهران/‏سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود
  • پیش بینی هواشناسی؛ تداوم رگبار و رعدوبرق در کشور/ کاهش دما در نوار شمالی