Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-24@18:53:31 GMT

روسیه کنترل پروژه گازی ساخالین را در اختیار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۵۰۵۲

روسیه کنترل پروژه گازی ساخالین را در اختیار گرفت

روسیه کنترل کامل پروژه نفت و گاز ساخالین-۲ در شرق این کشور را در دست گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، با صدور فرمانی کنترل کامل پروژه نفت و گاز ساخالین ۲ واقع در شرق دور این کشور را در اختیار گرفت و به این‎‌ترتیب اهمیت جنگ اقتصادی با غرب و هم‌پیمانانش را بیشتر کرد، این اقدام می‌تواند سبب خروج شرکت شل و سرمایه‌گذاران ژاپنی از این پروژه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این فرمان که روز پنجشنبه (نهم تیرماه) امضا شد، شرکتی تأسیس می‌شود که همه حقوق و تعهدهای شرکت سرمایه‌گذاری انرژی ساخالین را در اختیار می‌گیرد. شرکت شل و دو شرکت تجاری ژاپن یعنی میتسوئی و میتسوبیشی کمتر از ۵۰ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری انرژی ساخالین را در دست دارند.

بر اساس این فرمان پنج صفحه‌ای که در پی تحریم‌های غرب علیه مسکو به‌دلیل درگیری‌های نظامی این کشور با اوکراین صادر شده است، اکنون روسیه درباره تداوم حضور شریکان خارجی تصمیم خواهد گرفت.

شرکت دولتی گازپروم بیش از ۵۰ درصد از سهام ساخالین-۲ را در اختیار دارد که چهار درصد از تولید گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) جهان را به خود اختصاص می‌دهد.

این اقدام تهدیدی برای ایجاد آشفتگی در بازار ال‌ان‌جی به‌شمار می‌رود، بازاری که هم‌اکنون نیز با محدودیت عرضه روبروست، هر چند مسکو اعلام کرده است دلیلی برای توقف عرضه از پروژه ساخالین ۲ نمی‌بیند. ژاپن با قرارداد بلندمدتی، سالانه ۱۰ درصد از ال‌ان‌جی مورد نیاز خود را از روسیه و به‌ویژه پروژه ساخالین ۲ تأمین می‌کند. این فرمان اخیر همچنین شرکت‌های غربی حاضر در روسیه را با خطر بیشتری مواجه می‌کند.

لوسی کالن، تحلیلگر بلندپایه شرکت مشاوره انرژی وودمکنزی در این باره گفت: فرمان روسیه در عمل سهام شرکت‌های خارجی در شرکت سرمایه‌گذاری انرژی ساخالین را مصادره می‌کند و سبب تشدید تنش‌های موجود می‌شود.

بسیاری از شرکت‌های غربی تاکنون از روسیه خارج شده‌اند، این در حالی است که دیگر شرکت‌ها نیز اعلام کرده‌اند فعالیت خود را در این کشور متوقف می‌کنند اما فرمان پوتین فرآیند دشوار کنونی خروج این شرکت‌ها را پیچیده‌تر می‌کند.

مسکو همچنین در حال تدوین قانونی است که به دولت اجازه می‌دهد اموال شرکت‌های غربی را که تصمیم به خروج از روسیه دارند، مصادره کند.

منبع: شانا

کلیدواژه: روسیه درگیری های اوکراین و روسیه گازپروم تولید گاز ساخالین ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد

شرکت سیبا موتور با اعلام خبر فروش این کشنده در بورس کالا یادآور شد این طرح فروش روز نهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در بورس کالا برگزار می‌شود و درصد پیش پرداخت سفارش خرید نیز معادل ده درصد خواهد بود؛ بهمن نیوز اعلام کرد، در این نوبت فروش قیمت پایه کشنده فاو ۴۶۰ معادل چهار میلیارد و ۷۷۸ میلیون تومان اعلام شده و خریداران ۹ تیرماه ۱۴۰۳ محصول خود را تحویل می‌گیرند. همچنین این معامله مبتنی بر قوانین حاکم بر بورس کالا خواهد بود.

کشنده فاو J6-460 با موتور WUXI با حجم ۱۱۰۵۰CC و گیربکس ZFدستی و استاندارد آلایندگی یورو۵ عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد. این کشنده همچنین با بهره‌مندی از سیستم‌های به‌روز نظیر ترمز اتوماتیک ضدقفل هوشمند، کنترل الکترونیکی ترمز، ضدلغزش، ترمز اضطراری هوشمند، کنترل الکترونیکی پایداری و خشک کن هوا رانندگی مطمئنی را به کاربر خود می‌دهد.

همچنین در کشنده FAWJ6-460 از مولتی مدیا، روشنایی اتوماتیک، کولر و بخاری درجا، یخچال و کتری مسافرتی، صندلی راننده با تعلیق پنوماتیک و دارای گرم‌کن و سردکن و… استفاده شده است. سیبا موتور یکی از شرکت‌های تجاری گروه بهمن و به عنوان تنها نماینده FAW در ایران شناخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • وزیر ورزش: ۵ درصد باقی مانده سهام استقلال و پرسپولیس در اختیار ماست که متعلق به پیشکسوتان است / فیلم
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • بازدید نماینده عالی دولت در خراسان رضوی از پروژه کنترل آب‌های مازاد مرزی
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد
  • اجرای ۸۰ پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری