Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@05:53:23 GMT

آغاز طرح برخورد با کشتار غیرمجاز دام

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۵۰۶۸

آغاز طرح برخورد با کشتار غیرمجاز دام

تورج کرمیان گفت : متأسفانه کشتار غیرمجاز دام به عنوان پدیده شوم در استان‌های غربی به خصوص در کرمانشاه سبب ایجاد مخاطرات بهداشتی و انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شده است.

به گفته رئیس اداره دامپزشکی کرمانشاه این بیماری خطرناک از دام بدون اینکه علائمی داشته باشد به افراد در ارتباط با دام منتقل می‌شود که در صورت عدم درمان به موقع به مرگ منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به مصوبات شورای تأمین و کارگروه سلامت امنیت غذایی شهرستان و همچنین طبق تأکیدات استاندار در این خصوص، جلسه‌ای در فرمانداری با مدیریت رنجبر فرماندار کرمانشاه تشکیل شد.

براساس مصوبات این جلسه تیمی مشترک مبارزه با کشتار غیرمجاز دام متشکل از دامپزشکی، مرکز بهداشت، خدمات شهری، اجراییات شهرداری و اصناف با همراهی نیروی انتظامی و حمایت دستگاه قضایی از امروز در دو نوبت صبح و عصر در سطح شهر نسبت به جمع‌آوری کشتار غیرمجاز دام اقدام می‌کنند.

همشهریان به خاطر حفظ سلامتی خود و خانواده از خرید اینگونه گوشت‌ها جدا خودداری کنند و گزارش‌های در این رابطه را با سامانه ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی اطلاع‌رسانی کنند تا نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی دامپزشکی استان کشتار غیرمجاز دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۵۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه

قهرمان شاهی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت : طی روز‌های اخیر نمایندگان تعزیرات حکومتی کرمانشاه به همراه بازرسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی به صورت شبانه بازدیدی از محل کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه داشتند.

وی افزود: در این بازدید مقدار ۵۲۶ کیلوگرم سنگ‌دان و ۲۳۵ کیلوگرم گوشت مرغ به صورت ران و سینه بدون تاریخ تولید و انقضا در بسته‌های نایلونی منجمد کشف شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه در این بازرسی بیش از ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ ضبط شد، خاطر نشان کرد: نسبت به حمل، امحاء و معدوم سازی این مقدار لاشه توسط نماینده دامپزشکی اقدام شد.

شاهی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از احتکار، کم‌فروشی و گران‌فروشی و… مراتب را از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات یا ۱۲۴ صمت اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت