Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی کشاورز روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران کیش در پاسخ به سوال ایرنا اظهار داشت: هم اکنون اعضای این ستاد از جنبه های مختلف در آمادگی کامل هستند تا در صورت بروز بحران های احتمالی با بسیج امکانات خدمات مختلف امدادی را به ساکنان کیش ارایه کنند.

وی اضافه کرد: براساس اعلام اعضای ستاد مدیریت بحران جزیره به علت وقوع زمین لرزه های مختلف طی سه هفته گذشته و افزایش سطح آمادگی هم اکنون تمام لوازم ضروری در حوزه دارو، غذا، سوخت و تجهیزات اسکان در جزیره ذخیره سازی شده و ماشین آلان بخش خصوصی و دولتی آماده ارایه خدمت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورز با بیان اینکه زلزله شب گذشته روستای سایه خوش شهرستان بندرلنکه که در فاصله حدود ۱۳۷ کیلومتری کیش رخ داد و در این جزیره نیز احساس شد افزود: این زمین لرزه در کیش هیچگونه خسارتی نداشته و هم اکنون مشکل خاصی در جزیره وجود ندارد.

وی یاآور شد: ستاد مدیریت بحران این جزیره آماده همکاری با ستاد استان هرمزگان برای ارسال کمک های امدادی از جمله مواد غذایی و دارویی در حد مقدورات به مناطق زلزله زده بوده و میزان توانمندی های جزیره امروز به ستاد مدیریت هرمزگان اطلاع داده شده است.

تداوم رایزنی ها برای تامین تجهیزات لجستیک در کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه به علت شرایط جغرافیایی جزیره برخی امکانات در آن محدود است افزود: تمام رایرزنی های برای تامین تجهیزات لجستیک از استان های معین کیش از جمله هرمزگان، بوشهر، وزارت کشور و دستگاه های امداد کشور انجام شده است.

وی اضافه کرد: تامین آمبولانس های مورد نیاز هنگام بروز حوادث احتمالی، تامین هواپیماها برای برقراری پروازهای اضطراری و سایر تجهیزات امدادی از جمله بالگردها انجام و همه دستگاه ها آمادگی ۱۰۰ درصد خود برای ارایه خدمت در این جزیره را اعلام کرده اند.

کشاورز با بیان اینکه هم اکنون توان دستگاه های امدادی کشور و استان برای امداد رسانی در بندر خمیر بکار گرفته شده افزود: اما طبق پیگیری های مختلف در هفته گذشته هشت پرواز اضطراری برای خروج مسافران برقرار و تعدادی بالگرد سکوهای نفتی برای امداد رسانی در این جزیره مسقر شده است.

وی یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی نیز هماهنگی لازم برای بکارگیری سه فروند هواپیمای مسافربردی در مواقع ضروری را نیز انجام داده تا از شیراز به مقصد این جزیره در صورت لزوم پروازهایی داشته باشند.

دانشگاه ها ملزم به اجرای مصوبات ستاد مدیریت بحران هستند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در خصوص برگزاری آزمون به صورت حضوری توسط برخی دانشگاه ها نیز گفت: عدم برگزاری آزمون در دانشگاه ها به صورت غیر حضوری از مصوبات ستاد مدیریت بحران در هفته های گذشته بوده و اجرای آن از سوی همه دستگاه ها لازم است.

وی افزود: هر کدام از دانشگاه ها در صورت عدم اجرای این مصوبات باید نسبت به تخطی خود به مراجع ذی صلاح پاسخگو باشند.

از ساعت ۲.۲بامداد تاکنون ۱۳بار بندر خمیر و مناطق اطراف آن لرزیده که ۲ زلزله آن ۶.۱ . ۶.۳ریشتری بوده بطوریکه وحشت مناطق زلزله زده و شهرهای اطاراف را در برگرفت ومردم را به خیابان ها وبوستانها کشاند.

این زلزله در جزیره کیش نیز احساس و باعث شد مردم شب را در خیابان ها و مراکز اسکان سپری کنند.

وقوع زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری به همراه ده‌ها پس لرزه در روستاهای بندرخمیر تاکنون پنج کشته و ۱۹ زخمی بر جا گذاشته است.

آخرین خبرها از زلزله هرمزگان/ ۳۹ مصدوم و ۵ فوتی /دستور مخبر بر امداد رسانی فوری

برچسب‌ها کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان زلزله ستاد مدیریت بحران دانشگاه ها دستگاه ها هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۵۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بعداز ظهر امروز دوشنبه تا چهار شنبه در تمامی مناطق استان بارش باران، وزش تندباد و طوفان لحظه‌ای و کاهش نسبی دما پیش بینی شده که شدت بارش‌های رگباری باران و تندباد در مناطق شمال شرق ومرکز استان است.

منصور شیشه‌فروش افزود: بارش‌های رگباری باران فردا سه شنبه تا اوایل روزچهارشنبه در شهرستان‌های نایین، اردستان، خوروبیابانک، ورزنه. نطنز، اصفهان، لنجان، فلاورجان، شهرضا، دهاقان ورزنه و مناطق انارک بادرود، چوپانان شدت می‌گیرد.

او خواستار تقویت نیرو‌های عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها وآمادگی اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت‌های آزادراهی، شرکت‌های امداد خودرو، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب و برق و دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به پیش بینی وزش تند باد‌های موقتی، سیلابی شدن مسیلها. کاهش میدان دید لزوم استقرار تجهیزات امدادی و کنترل سیل، آماده بکار بودن ماشین الات در معابر شهری و روستایی و جاده‌ها راهدارخانه‌ها و پایگاه‌های امدادی شهری و روستایی تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تامین اقلام ضروری است.

منصور شیشه‌فروش افزود: پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطرای و پرهیز از سفر‌های غیر ضروری در محور‌های سیل گیر و اجرای طرح‌های کاهش خطر با استحکام بخشی به سازه‌های ناپایدار، تابلوها، داربست‌ها در برابر تندباد‌های موقتی همچنین پرهیز از صعود به ارتفاعات از دیگر توصیه‌های هواشناسی در شرایط اضطرار است.

او  تاکید کرد توجه به توصیه‌های پلیس در جاده ها، حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی گلخانه‌ها واحد‌های دام و طیورو شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران، خودداری ازاستقرار، توقف و تردد در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، پیشگیری و کنترل آبگرفتگی در معابر شهری دهانه پل‌ها و زیر گذرها، تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پل‌ها و بازگشایی مسیر رودخانه‌ها وتخلیه اضطراری سکونتگاه‌های روستا‌های در معرض خطر سیل در این مدت الزامی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آب‌گرفتگی در ۴ شهرستان استان اصفهان/ آماده‌باش تمام تیم‌های امدادی تا پایان هشدار هواشناسی
  • دانش آموزان روستای زلزله زده هرمزگان، میهمان تمرین استقلال (+فیلم)
  • دانش آموزان روستای زلزله زده هرمزگان، میهمان تمرین استقلال
  • آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه
  • ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • آماده باش دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان استان اصفهان
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زلزله بامدادی این استان جنوبی را لرزاند
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان