Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-20@03:45:33 GMT

سکه ۹۰۰ هزار تومان گران شد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۵۲۴۲

سکه ۹۰۰ هزار تومان گران شد

به گزارش قدس آنلاین، بازار دلار، طلا و سکه امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی با اندکی افزایش نسبت به آخرین روز کاری، پنجشنبه ۸ تیر، ۲۷,۷۱۱ تومان اعلام شد.

اما روند قیمت‌ها در بازار آزاد، نسبت به دو روز گذشته، افزایشی و در حال حرکت به سمت کانال بالاتر است. قیمت دلار نیمایی امروز نسبت به آخرین رقم اعلامی تغییری نداشته و ۲۵۴۲۵ تومان ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلار صرافی ملی در هفته‌ گذشته نیز نوسان چندانی نداشت؛ اما در بازار آزاد نوسانات بیشتری برقرار بود. با آغاز دوباره مذاکرات هسته‌ای، قیمت دلار به کانال پایین‌تر برگشت و روند کاهشی داشت. در ادامه، انتشار اخبار ناامیدکننده در این مورد، باز هم دلار را افزایشی کرد و به کانال بالاتر بازگرداند. روز پنجشنبه باز هم دلار روند صعودی داشت و حتی بر اساس اعلام بعضی کانال‌ها به یک سطح بالاتر نیز رفت. البته برخی منابع معتقدند که کانال‌های تلگرامی نرخ ارز را بیشتر از کف بازار اعلام می‌کنند.

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر روند افزایشی دارد و اکنون به یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۷۳۷ تومان رسیده است.

قیمت سکه نیز افزایشی است و اکنون با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان معامله می‌شود، همچنین قیمت سکه طرح قدیم، نیز اکنون روند صعودی دارد و  به ۱۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسیده است و نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با قیمت ۱,۸۰۹٫۹۱ دلار معامله می‌شود.

در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین قرار داشتند. با وجود مدتی توقف در مذاکرات هسته‌ای، هفته گذشته مذاکرات برجام در دوحه قطر برگزار شد. با وجود امیدواری‌های ابتدایی، اما در نهایت گفتگوها بدون نتیجه به پایان رسید.

شروع اولین مرحله از مذاکرات با گفتگوی «علی باقری» مذاکره کننده ارشد کشورمان و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا کلید خورد.

اطلاعات رسیده از اتاق مذاکرات حاکی بود که در اولین روز، گفت‌وگوها بر سر موضوعات باقی مانده با «رویکردی فنی و با جدیت» دنبال شد.

از سوی دیگر، سخنگوی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به برگزاری مذاکرات هسته ای به صورت غیرمستقیم، میان تیم‌های مذاکره‌کننده ایران و آمریکا در قطر، گفت: مذاکرات برجام از وین به جای دیگری منتقل نشده است.

پیتر استانو در یک‌ کنفرانس خبری در بروکسل در این باره بیان کرد: آنچه در حال حاضر در قطر در حال رخ دادن است، مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا با تسهیل‌گری اتحادیه اروپاست.

امیدواری‌ها در مورد این مذاکرات، قیمت دلار را کاهشی کرده بود؛ اما انتشار اخبار ناامیدکننده از شکست مذاکرات، مجددا روند بازار ارز را افزایشی کرد. برخی فعالان بازار، دلیل این موضوع را کمبود ارز در بازار هم می‌دانستند.

پس از اتمام بی‌نتیجه مذاکرات دوحه، انگلیس، آلمان و فرانسه در بیانیه‌ای نوشتند: ما حمایت کامل خود را نسبت به تلاش‌های هماهنگ‌کننده برجام جهت احیای برجام ابراز می‌کنیم. ایران باید از این فرصت تا زمانی که از دست نرفته، برای نهایی‌سازی توافق استفاده کند.

در این میان، شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» به نقل از مقام‌های آمریکایی اعلام کرد واشنگتن آماده است تا در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند. این خیر می‌تواند هیجانات در بازارهای مالی را افزایش دهد.

در عین حال، معاون دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: همراه با دبیر کل از جمهوری اسلامی ایران و آمریکا می‌خواهیم فورا همکاری ذیل برجام را از سر بگیرند.

وی تاکید کرد: از آمریکا می‌خواهیم تحریم‌های خود علیه ایران را به نحو تشریح‌شده در برجام رفع یا متوقف کند. از ایران می‌خواهیم اقدامات مغایر با برجام را به عقب برگرداند.

بازدهی بازارها در هفته اول تیر تحت تاثیر اخبار مثبت ابتدای هفته کاهشی بود؛ اما در روزهای پایانی با شکست مذاکرات، قیمت‌ها صعودی شدند؛ اما در نهایت هفته با بازدهی منفی سه بازار و رشد اندک دلار صرافی ملی به پایان رسید.

منبع: تجارت نیوز

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قیمت سکه و ارز نرخ طلا در 11 خرداد 1401 نرخ ارز در 11 خرداد 1401 مذاکرات هسته ای قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۵۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!

تویوتا چند ماه پیش از نسل نهم سدان محبوب خود یعنی کمری رونمایی کرد. این خودرو به‌زودی وارد نمایندگی‌ها می‌شود و قیمت آن هم اکنون منتشر شده است.

به گزارش خبرآنلاین، جدیدترین مدل کمری فقط دارای پیشرانه هیبریدی بوده و هیچ گزینه‌ای با موتور V ۶ در دسترس نیست. این خودرو همچنین دارای ظاهری بازطراحی شده، سیستم تعلیق دوباره مهندسی شده و فضای داخلی کاملاً جدید است.

برای تریم پایه LE قیمت ۲۹۴۹۵ دلار (معادل یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان) اعلام شده که شامل هزینه‌های مختلف هم می‌شود. کمری LE جدید در واقع ۵ دلار ارزان‌تر از مدل قدیمی کمری هیبرید است.

سیستم چهار چرخ محرک، یک آپشن ۱۵۲۵ دلاری در همه مدل‌ها است.

مدل LE قیمت ۲۹،۴۹۵ دلار / یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان

مدل SE قیمت ۳۲،۲۲۰ دلار / دو میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان

مدل XLE قیمت ۳۴،۴۹۵ دلار / دو میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان

مدل XSE قیمت ۳۵،۶۹۵ دلار / دو میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان

قیمت این خودرو برای مدل XSE AWD با پکیج Premium Plus و بدنه دو رنگ تا ۴۲۲۲۰ دلار (معادل ۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان) افزایش می‌یابد. این در حالیست که هوندا آکورد ۲۰۲۴، یکی از رقبای اصلی کمری، دارای قیمت پایه ۲۸۹۹۰ دلار (معادل یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان) و حداکثر قیمت ۳۳۹۹۰ دلاری (معادل دو میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان) است.

با اینکه نسل جدید کمری به طور کلی گران‌تر است، اما این واقعیت که قیمت آن تقریباً با مدل قبلی برابری و در عین حال قدرت بیشتری را ارائه می‌کند، باعث می‌شود که این یک معامله منصفانه به حساب بیاید. این خودرو از آخرین نسل سیستم هیبریدی معروف تویوتا مانند پریوس جدید استفاده می‌کند، اما به جای پیشرانه ۲.۰ لیتری، از پیشرانه ۲.۵ لیتری استفاده می‌کند. کمری جدید همچنین دارای استایل بسیار بهبودیافته و آخرین فناوری‌های کمک راننده تویوتا است.

دیگر خبرها

  • چرا به‌زودی تمام گوشی‌ها گران می‌شوند؟
  • ادعای حمله اسرائیل به ایران، طلا را گران کرد!
  • ادعای حمله اسرائیل به ایران قیمت طلا را گران کرد
  • سیل برای دبی گران تمام شد / درهم صعود کرد
  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • مالک گران‌ترین خانه جهان چه کسی است؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / دلار در منطقه جدید کف‌سازی کرد؟
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست