Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بزرگترین ماراتن علمی کشور در استان قزوین نیز همانند سایر استان ها برگزار شد و داوطلبان در چهار روز متوالی به رقابت پرداختند.

به گفته نماینده سازمان‌سنجش در استان قزوین امسال ۲۱ هزار و ۱۲۶ داوطلب در کنکور شرکت کردند که نسبت به سال گذشته هزار نفر افزایش داشته است.

اما امسال هم همانند سنوات گذشته استرس و اضطراب در روز کنکور در میان برخی داوطلبان قابل مشاهده بود و عده ای هم در کمال خونسردی این ساعات را پشت سر گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در محوطه بیرونی حوزه های امتحانی والدینی بودند که نگران سرنوشت فرزندانشان بوده و هر یک به شیوه ای برای کسب موفقیت به دعا و مناجات می پرداختند.

مطمئنم دخترم نتیجه زحماتش را می گیرد

خانم احمدی یکی از مادرانی بود که در محوطه حوزه امتحانی نشسته و در حال قرائت دعای توسل بود و هر از چند گاهی سرش را رو به آسمان می کرد و دست به دعا بر می داشت.

به سراغش که رفتم از فاطمه گفت که بعد از یکسال تلاش به روز کنکور رسیده بود. به گفته او فاطمه در شبانه روز تنها ۴ ساعت می خوابید و 20 ساعت بعد را به مطالعه می گذراند.

احمدی می گوید: دخترم تمام تلاشش را کرده و من مطمئنم مزد زحماتش را خواهد گرفت اما نگرانم که اضطراب بیش از حدش کار دستش دهد.

پای آبروی خانواده در میان است! 

به سراغ خانواده دیگری رفتم. پدر و مادر هر دو جلوی درب حوزه نشسته بودند و اضطراب را می شد در چهره هر دو دید.

پدر خانواده معتقد است کنکور سرنوشت فرزندش را رقم می زند و اگر نتیجه آن طور که می‌خواهد نباشد آینده فرزندش تباه می شود.

مادرش هم می گوید: در خانواده و اقوام ما همه پزشک و مهندس هستند بنابراین اگر نتیجه آن طور که می‌خواهیم رقم نخورد آبروی خانوادگی ما می رود.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نظر می رسد یکی از بزرگ ترین دلایلی که موجب شده تا داوطلبان از استرس بالایی برخوردار باشند بحث فشارهای اعمال شده از سوی خانواده هاست، موضوعی که باعث می شود تا داوطلب «کنکور» را پایان راه خود بداند.

چند دقیقه ای بیشتر به پایان آزمون نمانده بود و همهمه و هیاهوی بیشتری را در خانواده ها می شد دید و همه منتظر فرزندان شان بودند تا بدانند چه نتیجه ای برای شان رقم می‌خورد.

تقریبا دیگر می شد داوطلبان را دید، برخی با چشمان اشکبار و بخشی دیگر خندان از حوزه آزمون خارج می شدند.

نگاه ها به کنکور هنر غیر معقول است 

یکی از داوطلبان شرکت کننده در کنکور هنر می گوید: متاسفانه آنطور که باید هنر در کشور ما جا نیفتاده و تصور عموم این است که رشته های هنر از جایگاه بالایی برخوردار نیستند.

وی ادامه می دهد: نگاه هایی که به داوطلبان کنکور هنر می شود غیر معقول است و گویا ما فرزند ناتنی متولیان برگزاری کنکور هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، استرس و اضطراب را در بین داوطلبان گروه ریاضی و انسانی بیشتر می شد دید. 

پنجشنبه نهم تیر نوبت به داوطلبان ریاضی و انسانی رسیده بود که به رقابت با یکدیگر قرار گیرند.

نتیجه «کنکور» بزرگترین چالش زندگی من است 

یکی از داوطلبان ریاضی می گوید: نتیجه کنکور هرچه که باشد بزرگترین چالش زندگی من است چرا که به قدری نگران نتیجه هستم که به نظرم اگر به آنچه که در ذهن دارم نرسم قطعا دنیا برایم به پایان می رسد.

این داوطلب معتقد است: در حال رویارویی با بزرگترین چالش زندگی ام هستم و در تمام سال عمرم هیچ گاه در این حد در فشار و منگنه نبودم.

«قزوین» مهندس برق کم دارد 

یکی از داوطلبان ریاضی با خنده می گوید: رتبه یک کنکور از آن من است و البته «قزوین» مهندس برق کم دارد و باید مهندس برق بشوم! 

وی ادامه می دهد: من که تمام سوالات را شانسی زدم، سوالات به قدری سخت بود که گویا طراحان سوال از فضا آمده بودند!

سختی سوالات کنکور رشته انسانی بیش از حد انتظار بود 

یکی از داوطلبان انسانی می گوید: علیرغم اینکه عموم جامعه تصور بر سادگی رشته انسانی دارند، سختی سوالات کنکور امسال این رشته بیش از حد انتظار بود. 

وی اضافه می کند: سوالات به قدری سخت بود که بیش از حد انتظار بود و تمام نتایج ما بر باد رفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، داوطلبان تجربی در سومین روز کنکور به رقابت پرداختند و به گفته نماینده سازمان‌ سنجش در استان قزوین امسال 8 هزار نفر در این رشته شرکت کرده اند که بیشترین جامع آماری کنکور را تشکیل می‌دهند.

پزشکی آرزوی دست نیافتنی... 

یکی از داوطلبان تجربی می گوید: گویا پزشکی آرزوی دست نیافتنی من است. برای سومین سال است که در کنکور شرکت کرده ام اما به قدری سوالات سخت و عجیب بود که گویا باید آرزوی پزشکی را با خود به گور ببرم.

وی معتقد است: سختی زیادی کشیدم و تمام روز را به مطالعه اختصاص دادم اما نتیجه ای که می خواستم را به دست نخواهم آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پرونده بزرگ ترین ماراتن علمی کشور امروز بسته شد و 21 هزار 126 داوطلب شرکت کردند که بناست نتایج اولیه کنکور اواسط مرداد منتشر شود.

گزارش از طهورا قلی پور برزگر

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه آینده اشتغال مردم جوانان قزوین گزارش خبرگزاری فارس یکی از داوطلبان بیش از حد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۵۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند/ ادعای دسترسی به سوالات

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، در گفت وگو با خبرنگار مهر با توجه به نزدیک شدن به کنکور سراسری و کلاهبرداری از شرکت کنندگان، افزود: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سوالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سوال، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: این نوع کلاهبرداری‌ها نزدیک به زمان کنکور اتفاق می‌افتاد و افراد زیادی هم درگیر این کلاهبرداری می‌شدند اما مجرمان سایبری پا را فراتر گذاشتند و در ماه‌های اخیر شاهد پیش فروش سوالات کنکور در فضای مجازی بوده‌ایم.

وی افزود: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سوالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سوال، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند.

سرهنگ‌معظمی گودرزی گفت: شرکت کنندگان به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفاً با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند.

کد خبر 6085278

دیگر خبرها

  • بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور در خط شروع ۱۴۰۳
  • رقابت ۳۸ هزار مازندرانی در بزرگترین ماراتن علمی کشور
  • داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به چند سوال در چند دقیقه باید پاسخ دهند؟
  • مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید
  • برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور ۱۷۵۱۴ نفر در قم
  • اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور
  • کلاهبرداری از داوطلبان کنکور با ادعای دسترسی به سوالات
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند/ ادعای دسترسی به سوالات
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها