Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@23:22:36 GMT

۱۰۰ هکتار به محدوده شهر رزن اضافه خواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۵۵۲۱

۱۰۰ هکتار به محدوده شهر رزن اضافه خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر غفاری‌آثار شنبه در بازدید از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای این شهرستان، گفت: تخلفاتی همچون «ساخت و ساز بدون پروانه، رعایت نشدن اصول ایمنی و استحکام در ساخت بناها، تغییر کاربری در جریان ساخت و ساز، فقدان نظارت کافی، تراکم ساختمان سازی، ارتفاع اضافی بناها و ساخت و سازهای خلاف ضوابط به صورت پیشروی طولی» موجب ناهنجاری کالبدی در سیمای شهر و روستاها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «ماده یک قانون تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا و شهرک و نحوه تعیین آنها» اجرای طرح‌های عمرانی از جمله ساخت و توسعه معابر، تأمین خدمات شهری، تأسیسات زیربنایی، کنترل و نظارت بر ساخت هرگونه بنا و تأسیسات و دیگر اقدامات مربوط به توسعه و عمران در داخل محدوده شهری بر عهده شهرداری‌ها است.

فرماندار شهرستان رزن در ادامه صحبت‌های خود، یکی از دلایل اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها را کمبود زمین و در نتیجه گرانی زمین برای اهالی عنوان کرد و گفت: این مشکل موجب افزایش قیمت مسکن و در نتیجه مهاجرت اهالی از روستا به شهر شده است.

این مسئول افزود: دستگاه‌های خدمات رسان هم طبق قانون مجاز به ارائه خدمات به ساختمان‌های خارج از محدوده نیستند که این امر مشکل اهالی را دو چندان می‌کند.

بازنگری طرح هادی در روستاها در دستور کار قرار دارد

غفاری‌آثار با بیان اینکه برای حل این مشکل راهکاری پیشنهاد و در دست اجرا است گفت: بازنگری طرح هادی در روستاها در دستور کار قرار دارد که با اجرای بازنگری طرح هادی، زمین‌هایی که در مجاورت روستا بوده و حاصلخیز نیستند را به محدوده روستاها اضافه خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا این طرح مهم تا پایان سال به سرانجام برسد.

فرماندار رزن با تصریح بر اینکه کمبود زمین در شهر رزن نیز موجب افزایش سرسام‌آور قیمت زمین و ملک شده، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ هکتار به محدوده شهر رزن اضافه خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: از طرفی تعداد چهار تعاونی مسکن موجود که از سال‌ها گذشته به علت مشکلات که داشتند زمین‌ها برای ساخت به مردم واگذار نشده بود بدین سان، در تلاش هستیم تا با همکاری اعضای تعاونی و حل مشکلات آن‌ها واگذاری زمین‌ها به مردم تسریع بخشد.

غفاری آثار در خاتمه گفت: با اجرای کامل طرح پیشنهادی حداقل تا ۳۰ سال آینده در شهر رزن و در روستاها مشکل کمبود بود زمین حل می‌شود.

کد خبر 5528796

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان رزن فرمانداری رزن بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه کنکور ویروس کرونا خراسان رضوی مشهد ایلام آمار کرونا بیرجند کنکور سراسری جهرم شهر رزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به ماشین‌آلات راهسازی برای بازگشایی راه‌های نیکشهر

مجیب حسنی فرماندار نیکشهر اظهار کرد: در پی تداوم فعالیت سامانه بارشی در سطح استان سیستان و بلوچستان و به ویژه شهرستان نیکشهر و جاری شدن سیلاب، منازل مردم در اکثر روستای آبگرفتگی و شاهد تخریب خانه های خشتی و گلی بودیم.

وی تصریح کرد: بارندگی‌ها منجر به طغیان رودخانه‌های فصلی آبگاه و کوچینک، تنگ سرحه، ملوران، شگیم، کشیک و داروکان، جس آهوران، گرگان، متسنگ، هنزم و زیردان شده و راه‌های ارتباطی روستاهای بخش مرکزی، بنت، دهستان‌های چاهان، توتان و مهمدان، هیچان، مخت و مهبان، بخش آهوران و به ویژه دهستان کهیری را قطع کرد.

وی بر آسفالت و استانداردسازی بیش از ۲ هزار کیلومتر راه خاکی، ساخت ابنیه فنی و آبنما و نصب تابلوی راهنمایی و رانندگی و ایمن سازی جاده ترانزیتی برای جلوگیری از ریزش کوه در محدوده تنگ سرحه و حدقل ۱۰ نقطه دیگر در محدوده نیکشهر تاکید کرد و گفت: همچنان پس از گذشت چند روز از وقوع سیلاب راه دسترسی بیش از ۱۰۰ روستا در نیکشهر کاملا مسدود و مردم برای تامین مایحتاج زندگی و یا انتقال بیماران با مشکل جدی مواجه هستند.

فرماندار نیکشهر بر اعزام بالگرد و ماشین آلات سنگین راهداری برای بازگشایی راهها و جبران خسارت سیل، ساخت پل و ابنیه فنی در تمام محورهای روستایی تاکید کرد و گفت: سیلاب در چندین نقطه از شهرستان به خطوط مخابراتی و خطوط انتقال برق آسیب وارد کرد که در حال حاضر بخش‌های بنت و حدود ۲۰ روستای دهستان چاهان در خاموشی کامل و فاقد شبکه مخابراتی هستند.

حسنی گفت: به دلیل حجم بالای خسارت‌ها در حوزه راه، برق و مخابرات ، امدادرسانی به روستاها با مشکل مواجه شده است و در کانون‌های بحرانی امدادرسانی با بالگرد انجام می‌شود.

وی گفت: راه نیکشهر بنت نیازمند ساخت پل استاندارد در محدوده بلپیر بر روی رودخانه تنگ سرحه است و پل رودخانه گنگ در محدوده روستای هیتان هم نیازمند ساخت پل جدید است و حداقل بیش از ۵۰۰ دستگاه پل بزرک و کوچک در محدوده محورهای روستایی و فرعی و مورد نیاز است تا در زمان بارندگی ها با مشکلات جدید و مسدود شدن راهها مواجه نباشیم.

وی ادامه داد: در منطقه عشایری هنزم و زیردان دو نفر گرفتار سیلاب شدند که پیکر بی‌جان آنها پیدا شده است.

وی از تهدید سیلاب برای بیش از ۳۰ روستا در بخش های مرکزی، آهوران و بنت خبر داد و گفت: سیل بند حفاظتی ۱۰ روستا از جمله ملوران در نیکشهر تخریب شده ‌و با تشدید بارش‌ها و یا سامانه جدید وضعیت این مناطق بحرانی خواهد شد.

شهرستان نیکشهر دارای ۳۳۵ روستا با جمعیت ۱۳۶ هزار نفر در قالب ۳۱ هزار خانوار، ۲۱۰ روستا دارای شورای اسلامی، ۱۷۴ روستا دارای دهیاری است و با وسعت ۱۲ هزار و ۸۵۰ کیلومترمربع در ۵۱۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیسستان و بلوچستان واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نیاز به ماشین‌آلات راهسازی برای بازگشایی راه‌های نیکشهر
  • چند نفر در ایران مستاجر هستند؟
  • ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت
  • یک میلیون قطعه زمین به متقاضیان مسکن ملی در روستاها واگذار می‌شود
  • ۷ هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند
  • حل مشکل ۳۲ ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه
  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • اجرای اقدامات برای تامین زیرساخت ها ورفع مشکلات مردم سیل زده
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • طرح هادی ۵۶ درصد از روستاهای استان گلستان بازنگری شده است