Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیر‌های گرسنه پس از تعقیب و گریز یک کل یالدار این حیوان را که باردار بود شکار کرده و بچه‌اش را از شکمش بیرون کشیدند.

به گزارش فرارو، این اتفاق تلخ توسط تارین رائه، راهنمای میدانی ۳۲ ساله در حیات وحش آفریقای جنوبی ضبط شده است.

او در این باره می‌گوید: من با مهمانان در ساعت ۵:۳۰ صبح در حال حرکت بودیم تازه از روز‌های مرخصی برگشته بودم و مطمئن نبودم که در ذخیره‌گاه چه اتفاقی افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از رادیو شنیدم که چند شیر در نزدیکی مرکز ذخیره‌گاه خوابیده‌اند. منظره شیر‌ها به گفته راهنما‌های دیگر عالی نبود و ما هنوز کیلومتر‌ها دورتر بودیم. صرف نظر از این، تصمیم گرفتم یک رانندگی آهسته داشته باشیم.

ما حدود یک ساعت و نیم پس از فراخوان به محل رسیدیم. آن‌ها هنوز دراز کشیده بودند، اما مدت زیادی نبود. بعد از چند دقیقه بلند شدند و به سمت جاده حرکت کردند. با توجه به اینکه تعطیلات آخر هفته بود، ماشین‌های زیادی در اطراف بودند. یک چیزی که یاد گرفته ام این است که به یک حیوان راه بدهم و راه آن‌ها را مسدود نکنم.

ما شگفت‌انگیزترین منظره‌ها را داشتیم، زیرا تمام شیر‌ها به سمت جاده حرکت کردند و از جلوی ما عبور کردند. ما بسیار هیجان زده بودیم و مهمانان من بسیار خوشحال بودند.

از آنجا تصمیم گرفتیم برای استراحتی راحت به سمت مانکوه برویم. وقتی آنجا بودیم شنیدم که شیر‌ها برای نوشیدن به کنار آب آمده اند. کمی بعد گله‌ای از کل‌های یالدار برای نوشیدن آب آمدند و به سمتی رفتند که شیر‌ها در آن بودند.

احساس می‌کردم چیزی در شرف وقوع است. به سمت پایین جاده برگشتیم. تصمیم گرفتم در کنار گله کل‌های یالدار بمانم و از ترافیک دور باشم. اگر فکر می‌کنید یک شکارچی در حال شکار است، بهترین کار این است که شکار را دنبال کنید، نه شکارچی.

ما نقطه‌ای پیدا کردیم که در آن می‌توانستیم هم کل‌های یالدار و هم شیر‌هایی را که از دور می‌آیند، ببینیم. هنگامی که یک شیر به بالای تپه رسید و کل یالدار را دید، بلافاصله خم شد. گله به تپه نزدیک‌تر شد و نمی‌دانست آن طرف چه چیزی در انتظارشان است.

در حالی که آن‌ها به چند متری شیر رسیدند، او پرید و به سمت آن‌ها دوید. گله برگشتند و برای جان خود دویدند. متأسفانه، یکی مرتکب اشتباه مرگبار شد و به سمت شیر دوید. شیر موفق شد او را بگیرد. مابقی شیرها ازجمله دو نر جوان، یک ماده دیگر و ۴ توله از راه رسیدند. در کمال تعجب، شیر لحظه‌ای طعمه‌اش را رها کرد و کل یالدار سعی کرد فرار کند، اما فایده‌ای نداشت.

وقتی او را به زمین زدند، بازی تمام شد. از تعقیب و گریز تا کشتن کل یالدار توسط شیر‌ها حدود سه دقیقه طول کشید. آدم نمی‌تواند در حین تماشای چنین چیزی احساسات خود را نداشته باشد.

به بازدیدکنندگان نگفتم که به نظر می‌رسد کل یالدار باردار است، اما به یکباره شیر جنین را از شکم مادرش بیرون کشید. این برای من یک بخش احساسی واقعی از کل ماجرا بود. ما مدتی غذا خوردن آن‌ها را تماشا کردیم و از محل خارج شدیم.

در پنج سالی که به عنوان یک راهنمای میدانی کار کردم، این ششمین شکار موفقی بود که من به اندازه کافی این امتیاز را داشتم که شاهد آن باشم. من تلاش‌های زیادی را دیده ام، اما فقط ۶ مورد موفق را دیده ام، اما این یکی خیلی نزدیک بود. تقریباً به نظر می‌رسد که شما در حال تماشای آن از تلویزیون هستید.

اگر این فرصت را پیدا کردید که چنین چیزی را مشاهده کنید، خوب است که در مورد آن احساسی باشید، اما مهمتر از همه، متوجه شوید که چقدر خوش شانس هستید که شاهد انجام کار‌هایی هستید که طبیعت انجام می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی            

منبع: فرارو

کلیدواژه: حیات وحش کل یالدار کل یالدار شیر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید

روح اله کریمی عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز ۲۸ فروردین ماه۱۴۰۳ در تماس تلفنی با مرکز پیام فوریت‌های پزشکی اورژانس۱۱۵ مرودشت دال بر شروع درد زایمانی و نیاز فوری مادری باردار به خدمات اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ خدمت رسانی شد و در نخستین اقدام آموزش‌های لازم به صورت تلفنی توسط کارشناسان مرکز ارتباطات ارائه شد و همزمان یک دستگاه آمبولانس از پایگاه اورژانس تخت جمشید برای رسیدگی به این مادر باردار اعزام شد.

کریمی افزود: پس از حضور تکنسین های اورژانس با توجه به تشخیص و نیز وضعیت اورژانسی مادر باردار، در طول مسیر انتقال مادر به بیمارستان به صورت مداوم علائم حیاتی وی کنترل، بررسی و مراحل زایمان پایش شد.

وی با اشاره به تولد نوزاد پسر در آمبولانس عنوان کرد: با اقدامات حمایتی تکنسین های اورژانس نوزاد پسر در آمبولانس فوریت‌های پزشکی به دنیا آمد و مادر و فرزند در سلامت کامل به بیمارستان شهید مطهری شهرستان مرودشت منتقل شدند.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: زایمان زن باردار در منطقه برف‌گیر جاجن بخش بابلکنار بابل (+صوت) اعزام نوزاد ۲ ماهه با جت فالکون به تهران

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لحظه حیرت انگیز شکار مار بدست خدنگ
  • زمانیکه ژاپنی‌ها برای خرید محصول کشاورزی ایران صف کشیدند! | تصویر
  • «پا به ماه» روایت کرد/ ۲ خواهر دوقلو که با هم باردار شدند
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • ماجرای باردار شدن ژیلا صادقی مجری جنجالی تلویزیون
  • مسدود شدن راه ۱۵۴ روستای نیکشهر و ۴۷۰ مورد خاموشی فشار ضعیف
  • ماجرای باردار شدن مجری جنجالی تلویزیون | پروسه سختی را طی می‌کردم، ولی...
  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید
  • رونمایی از جسد یک فرازمینی باردار در پرو
  • طنین فریاد مرگ بر آمریکا در سراسر ایالات‌متحده/ حامیان فلسطین پرچم آن را به آتش کشیدند