Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-28@15:09:14 GMT

دریافت دسته چک بدون کد سامانه اسکان ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۵۷۶۳

دریافت دسته چک بدون کد سامانه اسکان ممنوع شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی، ارائه خدمات بدون داشتن کد رهگیری سامانه املاک و اسکان را اعلام کرد.

بر اساس دستورالعمل ابلاغی معاون اول رئیس جمهور، مطابق تبصره ۱ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، خدمات قابل ارائه زیر مشمول الزام به داشتن کد رهگیری یا همان کد یکتای سامانه املاک و اسکان بوده و بدون ثبت وضعیت ملکی-سکونتی متقاضی در سامانه املاک و اسکان کشور، ارائه این خدمات از سوی دستگاه‌های اجرایی ممنوع است:

افتتاح حساب بانکی

صدور دسته چک

خدمات مشمول سیاست‌های حمایتی و یارانه‌ای

خدمات کمک معیشتی

تعویض پلاک خودرو

فروش انشعاب آب، برق، گاز و تلفن

دریافت گواهینامه

دریافت گذرنامه

مدارک خودرو

اخطاریه

ابلاغیه

ثبت نام مدارس در منطقه محل اقامت

دریافت خوابگاه دانشجویی

صدور قبوض آب، برق، گاز و تلفن

منبع: مهر

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کد سامانه اسکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه که درباره اینترنت ماهواره‌ای نمی‌دانید

به گزارش پارس نیوز به نقل از ثریا این فناوری به استارلینک اجازه می‌دهد تا اتصال پهن باند ماهواره‌ای را برروی تلفن‌های هوشمند در سراسر دنیا ارائه دهد. البته این سرویس برای رقابت با شبکه‌های ۴G و ۵G درنظر گرفته نشده و بیشتر برای مناطق دورافتاده بدون پوشش سلولی مناسب است.

اسپیس ایکس ایلان ماسک، چند ماه پیش اولین سری از ماهواره‌های استارلینک با قابلیت انتقال direct-to-cell را به فضا پرتاب کرد. این تکنولوژی این امکان را برای استارلینک فراهم می‌کند تا اتصال پهن باند ماهواره‌ای‌اش را برروی گوشی‌های هوشمند در سراسر دنیا ارائه کند. این فناوری به علاوه دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) را با استانداردهای رایج موبایل LTEمتصل می‌کند. اما دقیقا فناوری direct-to-cell استارلینک چیست؟ آیا با گوشی‌های معمولی کار می‌کند یا نیاز به اعمال تغییراتی در سخت افزار موبایل‌ها خواهد بود؟

در این مقاله، به سوالاتی در مورد نحوه عملکرد فناوری direct-to-cell استارلینک پاسخ می‌دهیم.

فناوری direct-to-cell استارلینک دقیقا چطور کار می‌کند؟

استارلینک اعلام کرده که ماهواره‌هایش با قابلیت direct-to-ell دارای مودم‌های پیشرفته‌ای هستند که با نام eNode Bs شناخته می‌شوند. این مودم‌ها شبیه دکل‌های تلفن‌های همراه هستند ولی در فضا کار می‌کنند. زمانی که ماهواره‌ها در مدار قرار می‌گیرند، فورا از طریق یک بک هال لیزری به تجهیزات استارلینک در مدار پائین زمین (LEO)متصل می‌شوند تا اتصال جهانی را فراهم کنند. ماهواره‌های استارلینک که با مودم‌های eNodeB بارگیری می‌شوند، مستقیما اینترنت را به تلفن‌های هوشمند در هر مکانی از کره زمین ارسال می‌کنند . اولین دسته از ماهواره‌های استارلینک با قابلیت direct-to-cell دوم ژانویه با موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس به فضا پرتاب شدند.

چه زمانی خدمات direct-to-cell با سامانه SATCOM (یک سامانه مخابراتی سیار جهانی که سرویس‌های ارتباطی داده و صوت را برای هواپیماها فراهم می‌آورد) روی تلفن‌های همراه در دسترس خواهند بود؟

طبق اعلام وب سایت استارلینک، امکال ارسال پیغام در سال ۲۰۲۴ فراهم خواهد شد و خدمات صوتی و دیتا به همراه اتصال به دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) از سال آینده میلادی در دسترس خواهند بود.

آیا تکنولوژی direct-to-cell با گوشی‌های هوشمند فعلی سازگار است؟

طبق اعلام استارلینک، این تکنولوژی با گوشی‌های فعلی LTE (یعنی گوشی‌های ۴G و ۵G) در هر کجا که آسمان قابل مشاهده باشد کار می‌کند. بر طبق آنچه در این وب سایت اعلام شده، نیاز به هیچ تغییری در سخت‌افزار و سیستم‌عامل گوشی تلفن هوشمند و همچنین نیازی به نصب اپلیکیشن خاصی برای فعال کردن اتصال اینترنت ماهواره‌ای در گوشی های LTE نخواهد بود.

آیا استارلینک برای ارائه پهنای باند ماهواره‌ای در تلفن‌های هوشمند با شرکت‌های مخابراتی همکاری خواهد کرد؟

استارلینک اعلام کرده که یک ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه با استفاده از قابلیت direct-to-cell از دسترسی جهانی متقابل در کشورهای شریک برخوردار خواهد بود. این هماهنگی‌ها ادغام سیستم ماهواره‌ای استارلینک را با شبکه تلفن همراه شریک مخابراتی امکان‌پذیر خواهد کرد؛ چیزی مشابه با قرارداد استاندارد رومینگ.

ماهواره‌های استالینک با استفاده از طیف شرکای مخابراتی، برای اجرای این سرویس در کشورهای مربوطه وارد عمل می‌شوند. به عنوان مثال استارلینک با همکاری T-Mobile، پوشش ماهواره‌ای direct-to-cell را بر روی تلفن‌های همراه، در ابتدا در مناطق دورافتاده آمریکا که هیچ گونه پوشش آنتن دهی وجود ندارد فراهم می‌کند. در حال حاضر دیگر شرکای مخابراتی جهانی استارلینک شامل: Optus (استرالیا)، Rogers (کانادا)، KDDI (ژاپن)، One-NZ (نیوزیلند)، Salt (سوئیس) و Entel (شیلی و پرو) هستند.

آیا سرویس direct-to-cell استارلینک، در رقابت با سرویس‌های ۴G و ۵G نخواهد بود؟

ایلان ماسک، بنیانگذار اسپیس ایکس اعلام کرده که سرویس direct-to-cell استالینک بسیار کند خواهد بود و به شکل معناداری با شبکه‌های فعلی موبایل رقابت نخواهد کرد. در واقع این سرویس برای ارائه پهنای باند برای تلفن‌های همراه در مناطق دور دست که پوشش تلفن همراه وجود ندارد، بهترین گزینه خواهد بود.

منبع: خبر آنلاین

دیگر خبرها

  • استفاده از دوربین‌های حرارتی جان چند مسافر نوروزی در شیراز را نجات داد
  • شش فوتی در تصادفات شهری ایام نوروز در آذربایجان شرقی
  • خدمات قابل ارائه به مسافران نوروزی باید مورد تأیید بهداشت باشد/ فعالیت ۳۰۰ بازرس در شهر
  • آنچه که درباره اینترنت ماهواره‌ای نمی‌دانید
  • ​یکی از املاک گروه امیرمنصور آریا برای دریافت معوقات مالیاتی‌اش به مزایده گذاشته شد
  • اوکراین چگونه از تلفن های همراه برای مقابله با پهپاد های انتحاری روسیه استفاده می کند (+عکس)
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس
  • ثبت قراردادهای اجاره ملک در سامانه خودنویس اجباری شد
  • خبر خوش برای مستاجران + جزئیات مهم
  • انحصارزدایی از بازار اجاره نویسی با اعطای حق انتخاب به مردم