Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:24:04 GMT

پیش‌بینی تولید ۵۰ هزار تن گندم در نهاوند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۵۹۴۶

پیش‌بینی تولید ۵۰ هزار تن گندم در نهاوند

ایسنا/همدان رئیس جهاد کشاورزی نهاوند از پیش‌بینی ۵۰ هزارتن گندم در شهرستان نهاوند و راه‌اندازی سه مرکز گندم خرید در این شهرستان خبر داد.

علی‌مروت امیری با اشاره به آغاز برداشت گندم و خرید تضمینی آن در شهرستان نهاوند، اظهار کرد: از اول تیرماه خرید تضمینی گندم در شهرستان با راه‌اندازی سه مرکز خرید تضمینی به طور رسمی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرستان نهاوند در حال حاضر دارای ۷۰ هزار تن ظرفیت سیلوی خالی برای نگهداری گندم است از پیش‌بینی تولید ۵۰ هزار تن گندم در شهرستان خبر داد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند، یادآور شد: بر اساس پیش‌بینی‌ تا ۸۵ درصد از گندم تولید شده امسال شهرستان توسط مراکز تعیین شده به صورت تضمینی خریداری خواهد شد.

وی سیلوی شرکت کوثر خزل، سیلوی تعاون روستایی نهاوند و سیلوی گندمداران زرین کارخانه آرد را مراکز راه‌اندازی شده برای خرید تضمینی برشمرد و گفت: این مراکز از اوایل تیرماه فعالیت خود را آغاز کرده و تا اواسط مردادماه فعالیت آنان ادامه خواهد داشت.

امیری افزود: در شهرستان نهاوند مجموعا بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی مزروعی به کشت گندم و جو اختصاص دارد که نزدیک به ۱۶ هزار هکتار آن دیم و مابقی آبی است.

وی خاطرنشان کرد: عمده زمین‌های زراعی این شهرستان به کشت محصولات استراتژیک مانند گندم و جو، کلزا، چغندر قند و دیگر محصولات اختصاص دارد که بخش عمده‌ای از نیاز مردم استان را تامین می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند به اقدامات حمایتی این اداره طی سال زراعی اشاره کرد و گفت: برای افزایش کیفیت غلات تولیدی اقدامات لازم برای اراضی گندم اعم از مبارزه با آفت سن و علف‌های هرز انجام شده است.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد كشاورزي خرید گندم استانی شهرستانها شهرستان نهاوند خرید تضمینی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، امید جهان نژادیان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.
این میزان خرید که توسط ۱۰۳ مرکز انجام شده است رشد بیش از یک برابری نسبت به مشابه پارسال را نشان می‌دهد.
در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
در سال زاراعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.
استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی