Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ کیامرث حاجی زاده در نشست ستاد اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت شهادت امام جواد علیه السلام اظهار کرد: در استانی زندگی می‌کنیم که تقید و تعهد بالایی نسبت به اهل بیت دارند وجود امامزادگان بیشمار در استان نشان دهنده این موضوع است.

وی گفت: استانی که نقش بزرگ و پررنگی در دفاع مقدس داشت انتظار است در بحث اربعین از استانهای پیشتاز باشد مردم خود در میدان هستند اما مسئولان هم باید در برگزاری این برنامه پیشتاز باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه ما با مکتب امام حسین بزرگ شدیم و باید تمام قد در خدمت این مکتب و اربعین باشیم گفت: مدیران دنبال قانون و تبصره و ماده واحده برای اربعین نباشند می‌توان از برخی هزینه های زائد در ادارات کاست و صرف امور مربوط به اربعین امام حسین کرد که از راه های ساده کمک مدیران و دستگاهها به برگزاری این مراسم بزرگ معنوی و جهانی است.

وی گفت: اگر مدیری هم در جلسه امروز ما حضور ندارد به دلیل آن است که توفیق حضور در برنامه منتسب به حضرت اباعبدالله را نداشته و باید همه پای کار بیایند.

این مسئول با بیان اینکه برای یک کار مهم اینجا جمع شده ایم و ۵۰ روز دیگر بیشتر وقت نداریم و باید از کوچک ترین لحظات برای برگزاری باشکوه اربعین استفاده کنیم یادآور شد: کمیته‌ها همه مشخص شدند و باید ظرف چهار تا پنج هفته آینده کمیته ها مصوبات خود را به دبیرخانه استانی بفرستند از هم اکنون در هر استان باید در هر دستگاه باید یک اتاق اربعین راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه باید بدانیم که چه تعداد خودرو، آمبولانس، یدک کش، تانکر و سایر ملزومات نیاز داریم گفت: اگر دنبال کار عملیاتی و جهادی هستیم باید تقسیم کار شود نمی‌تواند بدون برنامه به استقبال یک برنامه جهانی رفت.

این مسئول در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه کار همه کمیته‌ها یک طرف و کار کمیته فرهنگی یک طرف تصریح کرد: اصل برنامه اربعین فرهنگی است باید فرهنگ اربعین را ترویج دهیم کمیته فرهنگی در راس همه کمیته های اربعین قرار دارد فضاهای استان از هم اکنون باید شور اربعینی به خود بگیرد شهرداری ها می بایست پای کار باشند آذین‌بندی لازم را انجام دهند تا نماد عزا در شهرها داشته باشیم و ولوله‌ای در فضای حقیقی و مجازی استان ایجاد شود.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه شهرهای استان باید آماده برگزاری اربعین باشند اما گچساران باید از همه شهرها آماده تر باشد گفت: آن جا معبر عبور زائران اربعین از همه نقاط کشور است دستگاه ها به خصوص شرکت نفت باید در گچساران تمام قد پای کار باشند.

وی با بیان اینکه نباید از کرونا غافل شویم چرا که در چند روز اخیر نشان داده که کرونا در حال اوج گرفتن است گفت: باید حتما در تجمع‌ها ماسک وجود داشته باشد و همچنین ضد عفونی ها در دستور کار قرار گیرد.

حاجی‌زاده از اداراتی مثل شرکت نفت گچساران بنیاد مسکن راهداری و راه و شهرسازی خواست که دستگاه‌ها و ماشین‌آلات سنگین خود را آماده همکاری با ستاد اربعین کنند.

وی در ادامه از دستگاههای فرهنگی خواست فضای مجازی استان را برای مراسم اربعین حضرت اباعبدالله بیش از پیش اربعینی کرده و رسانه ها و صدا و سیما با برنامه ها گزارشات اخبار و تحلیل های خود این فضا را بیش از پیش آماده کنند.

این مسئول در ادامه اما به وظیفه مهم چند دستگاه اشاره کرد و گفت: بی‌شک تامین آب از همه موضوعات مهم تر بوده ۱۵ کارخانه آب معدنی در کهگیلویه و بویراحمد داریم که باید سهمیه هر کدام برای اربعین در نظر گرفته شود آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان هم باید در این زمینه پای کار باشند و آب مورد نیاز را اینجا و همچنین در مرز شلمچه آماده کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد کمیته ها پای کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با اشاره به اهمیت بهسازی آسفالت معابر بزرگراهی شهر تهران به ویژه بزرگراه آزادگان گفت: روند بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان به دلایلی مختلف از جمله کمبود آسفالت و بتن غلتکی یا صادر نشدن مجوز‌های ترافیکی با کندی پیش می‌رفت.

هادی حق‌بین، افزود:گزینه اجرایی مناسب‌تر جایگزین شد و همزمان با خرید کارخانجات جدید آسفالت و ثبت رکورد تولید و اجرای ۱.۵ میلیون تن آسفالت، انتخاب روش احیای عمیق با سیمان، سبب شد تا سرعت کار بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان دو چندان شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با یادآوری اینکه عملیات بهسازی مسیر‌های تندروی بزرگراه آزادگان در فاصله سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ فقط روی یک مقطع ۹ کیلومتری انجام شده بود، گفت: سال گذشته، بیش از ۱۲ کیلومتر از مسیر‌های تندروی بزرگراه آزادگان به صورت تمام عرض بهسازی شد و در سرعت بهسازی روکش آسفالت معابر بزرگراهی نیز به رکوردی جدید دست یافتیم.

وی با اشاره به اهمیت بهسازی بزرگراه آزادگان به عنوان کمربندی جنوبی و غربی تهران و وسعت طرح بهسازی بزرگراه آزادگان، گفت: در سال ۱۴۰۲ مساحتی بالغ بر ۲۱۶ هزار مترمربع از این بزرگراه با اجرای ۵۱ هزار تن آسفالت و هزینه ۲۵۲ میلیارد تومان بهسازی شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره دومین طرح قابل بهره‌برداری در محدوده بزرگراه آزادگان، یادآور شد: عرض کم محور کندروی بزرگراه آزادگان در مسیر جنوب به شمال و در محل تقاطع با بزرگراه شهید لشگری منجر به ایجاد گره و گلوگاه ترافیکی یا پس زدگی بار ترافیک می‌شد و از این رو تعریض این مقطع از مسیر کندروی بزرگراه از ۲ خط عبوری به ۳ خط و اصلاح چرخه‌های منتهی به آن از فرودین سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ایمن‌سازی و تحکیم کوله پل‌های ۳گانه بزرگراه شهید لشگری و اجرای دیواره‌ها از دیگر اقداماتی است که به عنوان پیش نیاز عملیات تعریض و در قالب این طرح انجام شد و مجموعه اقدامات یادشده طی یکسال به اتمام رسید.

دیگر خبرها

  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • اظهارات عجیب معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته/ تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟
  • برخورد قاطع با بازیکن هنجارشکن استقلال را پیگیری می‌کنیم/ اعتراض رسمی به رأی کمیته انضباطی