Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در جلسه امروز شورای مسکن، تعدیل عرضه و تقاضا در بازار مسکن را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و ضمن تاکید بر همکاری مجموعه دولت با وزارت راه و شهرسازی گفت: از آنجایی که طرح نهضت ملی مسکن از طرح‌های ابلاغی با اولویت بالا از سوی رئیس جمهور بوده، جهت همکاری برای تصویب هرگونه مصوبه مورد نیاز در دولت و یا طرح آن با نمایندگان آمادگی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید قرارگاه رسانه‌ای رصد پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن تشکیل شود و گزارش پیشرفت آن به صورت ماهانه در جلسات دولت مطرح و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

بهادری با اشاره به دغدغه اصلی رئیس جمهور در بخش مسکن تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن یکی از سه اولویت کلان دولت است که برای پیشبرد آن باید تمامی ارکان دولت پای کار بیایند.

بهادری مسکن را حوزه‌ای عدد دار و شفاف دانست که مورد پیگیری و مطالبه اصحاب رسانه است و درباره نقش رونق مسکن در اقتصاد کشور گفت: تاثیر خبرهای مربوط به افزایش تولید مسکن در قالب نهضت ملی دارای بعد واقعی و انتزاعی است و قطعاً آثار انتظاری رونق بازار مسکن، بر شاخص مدیران تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: تمامی مدیران راه شهرسازی استان‌ها به صورت مستمر، به زبان‌های گوناگون و در قالب‌های متفاوت گزارش و آمارهای ساخت مسکن و جزئیات روند آن را اعلام کنند تا روایت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن برای مردم قابل لمس باشد.

بهادری درباره موضوع اجاره بها نیز گفت: با وجود این‌که عوامل ایجاد افزایش اجاره‌بها مثل کاهش عرضه مسکن، افزایش قیمت زمین و … باقیمانده از دولت قبل است اما فضای رسانه‌ای برای روشنگری در این خصوص اهمیت زیادی دارد.

سخنگوی دولت پیشنهاد داد تا نظارت وزارت راه و شهرسازی بر اتحادیه املاک و بنگاه‌ها افزایش یابد و ایجاد قرارگاه رسانه‌ای نهضت ملی مسکن را در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 5528865

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای مسکن علی بهادری جهرمی طرح نهضت ملی مسکن هیئت دولت بازار مسکن بورس بانک مرکزی نهضت ملی مسکن بورس انرژی مصرف برق وزارت امور اقتصادی و دارایی روسیه وزارت جهاد کشاورزی سازمان امور مالیاتی اعزام حجاج قیمت سکه بهار آزادی پروازهای حجاج وزارت نفت زلزله هرمزگان طرح نهضت ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۶۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات جلسه علنی دوشنبه مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجلس، ایرادات شورای نگهبان را به مبحث پنجم تا دهم لایحه تجارت، رفع کرد. 

انسجام شرکت‌ها، الزام اخذ مجوز از شورای رقابت، تجزیه شرکت‌ها، مجاز بودن ادغام ساده یا مرکب هر یک از شرکت‌ها در یکدیگر، ضرورت موافقت سازمان بورس با ادغام‌ها، جرائم مربوط به مدیران عامل شرکت‌ها از جمله موضوعاتی است که مصوبات امروز به آنها اختصاص داشت.

قانون تجارت در سال ۱۳۰۳ تصویب شده و پس از تغییر ۳۰۰ ماده آن در سال ۴۷، تغییر دیگری نداشته است. با توجه به تحولات تجاری و اقتصادی در عرصه جهانی و داخلی، کار تدوین و بررسی این لایحه از دوره هشتم مجلس آغاز و بخش‌هایی از آن تصویب و به شورای نگهبان ارجاع شده بود.

این لایحه ۱۳۴۳ ماده دارد و هم اکنون مراحل آخر رفع ایراد و تصویب را در مجلس طی می‌کند. تسهیل تجارت داخلی و خارجی از اهداف این لایحه است.

ارائه تضمین در برخی امور تجاری، افزایش ضریب اعتماد و جلوگیری از برخی سوء استفاده‌ها مانند اعلام ورشکستگی به عمد پس از دریافت تسهیلات، از دیگر مواردی است که در این لایحه پیش بینی شده است.

لازم به ذکر است که رای گیری درباره مواد این لایحه به صورت تجمیعی انجام می شود و تعدادی از مواد که دارای موضوعات یکسانی هستند با یک رای گیری تصویب می شوند از این رو تعداد مواد مورد بررسی نسبت به سایر مصوبات مجلس در جریان اصلاح این لایحه بیشتر است.

بخش دوم لایحه بودجه هم که شامل جداول بودجه است، در کمیسیون‌های مجلس در حال بررسی است و پیش بینی می‌شود از هفته آینده در دستورکار مجلس قرار گیرد.

مجلس، فردا نیز نشست علنی برگزار می‌کند.

دیگر خبرها

  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • افتتاح ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور
  • اراضی بیش از یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد 
  • زمین های وزارت جهاد کشاورزی در خدمت نهضت ملی مسکن
  • اتخاذ ۴۳۷ مصوبه کمیسیون ماده پنج و کارگروه امور زیربنایی در سال ۱۴۰۲
  • اتمام زیرساخت‌های آبرسانی به نهضت ملی مسکن بافق
  • مصوبات جلسه علنی دوشنبه مجلس
  • وعده تامین زمین نهضت ملی مسکن اسلامشهر محقق نشد
  • دولت سیزدهم وارث مسکن مهر دولت نهم
  • گناباد در حوزه نهضت ملی مسکن در جایگاه برتر خراسان رضوی قرار دارد